My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Breiworkshop

Gisterenavond heb ik met collega's deelgenomen aan een breiworkshop. Ik moet zeggen, ik ben meer een haker dan een breier. Recht en averecht breien, dat red ik nog net. Maar vooral niet moeilijk gaan doen. En dat was toevallig precies de insteek van de dames van De Wolfabriek! Die houden niet van breien zoals onze oma's het deden, met naalden van 2 mm en prikwol. Nee, Marike en Marleen van de Wolfabriek houden van (hele!) dikke zachte wol uit Peru en van leuke, vaak gemakkelijke projecten. Het moeilijkste was nog om te kiezen uit al die leuke breipakketten en mooie kleuren.

Ik ben begonnen aan de Icy Spicy stola, in het wit. Deze brei ik met de wol Magnum op naalden van maar liefst 12 mm! Voordeel: je maakt wel vaart. Ik brei deze stola met gerstekorrels (dus 1 recht, 1 averecht) en volgens mij wordt hij wel mooi en héél warm. Work in progress!

----------------------------------------------------------------------

Yesterday evening I went to a knitting workshop with some girls from work. To be frank, I'm not much of a knitter. Give me crochet any day. I can knit and knit purl, but that's about it. But it really shouldn't be too difficult. And how lucky was I: 'cause the ladies of De Wolfabriek don't like difficult. They don't like knitting like our grannies did it: with needles of 2 mm and itchy wool. No, Marike and Marleen like gorgious soft yarn from Peru and projects that are often very easy. The toughest part for me was chosing a project and colour, 'cause they were all great.

So, I have started the Icy Spicy wrap around, in white. The wool is big, glorious and oh so soft and I am knitting it with needles of 12 mm! Well, at least with these your work goes fast ;-). This wrap around is made in a moss stitch and I think it will be very nice (and warm!) when it's finished. Work in progress!

Geen opmerkingen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!