My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Bloementuintje

Oké, ik dacht: 'wat kan er nu meer verslavend zijn dan het haken van granny squares?' Nou, het haken van Japanse bloemen! Zo leuk en mooi! Ik had wel een patroon liggen, maar mijn Japans is zo roestig, haha, en het schema wilde er niet helemaal in. Maar gelukkig met een beetje hulp van Ebi is het me gelukt! Twee Japanse bloemen en een tuinbloempje.

Wat zijn die Japanse bloemen trouwens enorm! Ik heb gehaakt met acryl en haaknaald 3,5 mm en ze zijn 11 centimeter in doorsnede. Wow. Eens kijken of ik ze met wat dunner garen en een fijnere naald wat kleiner krijg! Want ik wil er nog wel veel meer maken.

Heb je zin om een keer een bloem te haken? Bekijk dan mijn patroon van een gehaakte bloem!

----------------------------------------------------------------------

So I was thinking: 'what could be more addictive than to crochet granny squares?' It's making Japanese flowers! So much fun and they're so pretty! I had a pattern laying around, but my Japanese is so rusty (hehe) and the diagram didn't make sense at some point. But luckily with some help of Ebi I maganed to pull it off. Two Japanese flowers and a garden flower.

By the way: those Japanese flowers are huge! I used acrylic yarn and a 3,5 mm hook and these babies have a 11 centimeter diameter. Wow! Let's see if I can make them a little smaller by using thinner yarn and a smaller hook. 'Cause I defenately want to make more of these. 

Wanna try and crochet an flower? Check out my pattern

7 opmerkingen

  1. Leuk die japanse bloemen! Zie ze vaker voorbij komen. Ben heel benieuwd wat je verder met de bloemen gaat doen!
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh zo vind ik ze ook mooi, helemaal in een kleur!! En dat ze zo groot zijn is voor mij juist fijn...des te eerder is mijn omslagshawl klaar!

    Bedankt voor je leuke reactie..ik ga eens even rondsneupen en ga je volgen!

    Ebi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aww..they are really adorable:)Have a great day
    Kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey,

    Echt mooi die japanse bloemen, waar heb je het schema voor het haken van die mooie bloemen vandaag?

    Ik wil sjaal ervan haken.

    Groeten Izzy

    PS: ik heb op mijn eigen blog ook veel haakdingen staan mocht je nog inspiratie zoeken

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!