My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

DIY

Af en toe lees ik een artikel waarvan ik het wel kan uitschreeuwen: "Oooh, dit is zo waar", "jullie hebben helemaal gelijk" en "waarom heb ík dit niet verzonnen?" Zo'n artikel was 'Doe het lekker zelf' uit het laatste nummer van Flow. Over zelf een kastje timmeren, taarten bakken, jasjes naaien en jam maken. En dat je daar uiteindelijk veel meer voldoening uithaalt, dan van het gewoon in de winkel kopen.

Al maanden (misschien al wel jaren) denk ik: er moet toch meer zijn dan alleen H&M, Zara en Vera Moda? Niet dat er iets mis is met deze winkels, hele leuke kleren voor een mooie prijs ook. Maar voor je het weet loop je allemaal in hetzelfde t-shirtje. Daar moet ik toch iets op kunnen verzinnen?

Toen ik en mijn lief bijna 2 jaar geleden in dit huis, met enorm fijne keuken, kwamen wonen, kreeg ik de 'bak kriebels'. Muffins, taarten, cakes, brownies vlogen de keuken uit. En ik vond het heel leuk om ze uit te delen aan collega's of vrienden. Aan het begin van het jaar besloot ik (als een soort goed voornemen, maar dan wel een die ik wil volhouden) om een stapje verder te gaan dan keukencreativiteit. Ik leerde mezelf haken, pakte de breipennen weer uit de kast en schreef me in voor een cursus naaien. En het mooiste is: ik vind het hardstikke leuk om te doen. Daarom nog een creablad bij de bieb gehaald: de Knipmode. Want ik heb een rok gezien... en die wil ik zelf maken!

----------------------------------------------------------------------
Every now and then I read a magazine feature that makes me want to yell: "Oooh, this is so true", "You are completely right" and "why didn't I think of this?" One of these articles was 'Do it yourself" in the last issue of Flow magazine. About building your own bookcase, baking pies, sewing an jacket and making jam. And how this is much more satisfying than just buying everything in a shop.

For months (okay, maybe even years) I have been thinking: there must be more out there than just H&M, Zara and Vera Moda. Not that there's anything wrong with these stores, they have nice close for a good price. But before you know it, we're all wearing the same top. Now see, I want to do something about this. 

When me and my love moved into this house 2 years ago, with its fantastic kitchen, I got the itch for baking. Like mad I bakes pies, cakes, muffins and brownies. And I loved treating my colleagues or friends to them. This year I decided (as a new years resolution, but then one I'd like to keep!) that I was gonna take my kitchen creativity to the next level. I taught myself crocher, took my knitting needles from the cupboard and started to take sewing lessons. The best part: I love doing all of this! So now I've gotten another magazine from the library: Knipmode (a magazine with sewing patterns) 'cause I've seen a skirt. And I want to make it myself.

1 opmerking

  1. Leuk hoe je schrijft over dat proces van het uitbreiden van je eigen activiteiten. Herkenbaar! Ik ben benieuwd naar je rok, maar vooral ook naar je tas die bijna af is!
    Fijne week,
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!