My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Naaien 101

Aan alle dames (en meneren ook!) die naaien: ik neem echt mijn hoedje voor jullie af. Het is nog een heel gedoe. Ik volg op dit moment naailessen en heb ook net deze nieuwe machine gekocht, een Toyota (vroem!), een simpele naaimachine. Gewoon stikken en zigzaggen. Dat is alles wat ik op dit moment nodig heb. Dus na mijn naailes, wilde ik thuis meteen aan de slag!

Maar zo'n nieuwe machine, da's nog niet zo gemakkelijk. Ik had hem keurig ingeregen, maar ik bleef 'lussen' houden aan de onderkant. Zitten prutsen aan mijn spoel, ja er moest zelfs een schroevendraaier aan te pas komen! En toen ik eindelijk aan de slag kon, ging het mis en moest ook het tornmesje uit de verpakking worden gehaald. Al met al, en na een hoop zweten en zuchten, gaat het met mijn tweede naaiproject de goede kant op (zie de kleine sneakpeek rechts). En natuurlijk moet ik realistisch zijn: de machine heb ik pas twee weken, dus ik word er naar verloop van tijd vast handiger in. Maar aan al jullie naaiers wil ik echt zeggen: hulde!

----------------------------------------------------------------------
To all you ladies (and men too of course) that sew: I have got a lot of respect for you! 'Cause sewing is a tough job I found out! I am taking sewing classes at the moment, so I bought this brand new Toyota (vroooom!) sewing machine. A simple machine: just stitches and zigzag, all I need right now. So when I got back from my class, I wanted to get to work right away!

But oh, a new machine, that's not so easy to figure out. Not matter how hard I tried and read the manual, I kept getting loops with my bottom thread. Something wrong with my spool apparantly and yes I even had to use a screwdriver to fix it. Then once I got going I made a huge mistake and I had to get out the seam ripper. Oh no! But still, after a lot of sweat and sighs, my second sewing project is going quite well (see my little sneak peek on the right....). And I have to be realistic here: I have only got my machine for two weeks now, so hopefully I'll get the hang of this soon. But all I want to say right now is: sewers, I applaud you!

1 opmerking

  1. Al die naaisters zijn net als jij ooit begonnen, ploeterend! Ik in ieder geval wel haha...

    Gewoon doorzetten en niet vergeten te genieten.

    Hartelijke groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!