My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Vintage crafty

Hier kwam mijn schoonmoeder mee aanzetten! 'Het Komplete Handwerken', deel 1 tot en met 3. Hoe jaren '70! Of misschien toch '60? Van tapijten knopen tot theemutsen frutsen. Ze vond het zo leuk dat ik aan het naaien, breien en haken ben dat ze dit echt even met de wilde delen.

Ik moet heel eerlijk zeggen: de modellen doen wel heel oudbollig aan. Ik bedoel: gebreide lampenkappen? En waarom ook niet... Maar toch heb ik 'Het Komplete Handwerken' met heel veel plezier ingekeken. Alsof ik de woonkamers, keukens en eetkamers van vroeger van mijn ouders, ooms en tantes en grootouders weer even in loop. De platen en foto's zijn fantastisch. Dus die wilde ik wel even delen.

En nu weer terug aan mijn gebreide stola en genaaide rokje. Oh ja, ik heb ook een deadline voor een artikel vanmiddag. Oeps!

-----------------------------------------------------------------------
When my mum-in-law came to visit she gave me these: 'Complete Crafts', volume 1 to 3. Very 70's, or maybe even 60's? To knot rugs and make a tea pot cozy from scratch. Apparantly she loves the fact that I am knitting, sewing and crocheting so much that she had to share these with me. 

I have to honestly say that the models and patterns are just a little too old fashioned for me. I mean knitted lamp shades? Well, why not... Still I had so much fun flipping through volume 1 to 3. It was like walking back into the living rooms, dining areas and kitchens of my parents, aunts and uncles and grandparents a long long time ago. The pictures are fantastic, so I just had to share some of them.

Right, back to knitting my wrap around and sewing my skirt. And... writing my article, I have a deadline this afternoon. Whoops!

3 opmerkingen

  1. Beautiful photos. Have a fantastic day, my dear
    kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als reactie op je vraag: het is katoen, maar dan wat dikker. Het is zeg maar dikkere cotton eight.Dus voor haaknaald 3 tot ongeveer 4,5 tot 5.

    Het haakt heerlijk en ik ben er echt heel blij mee! :)
    Als je meer wil weten, mail me gerust!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-( Ben jaloers op je gehaakte bloemetjes! Ben naar een haakworkshop geweest en probeer nu zelf een bloemetje te haken, maarrrrr het lukt niet! Maarrrr ik hoor van alle kanten; 'Geef niet op!' :-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!