My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Granny squares for Japan

Of course I don't have to tell you the images of the tsunami and earthquakes in Japan broke my heart. I bet you all felt it too. My heart goes out to those who've lost everything. And that's why I was so pleased to see a wonderful initiative like Kyōyū kyōyū - share by Kate, who is going to make blankets out of granny squares for the people of Japan. 

Granny squares are (as you know) great to crochet and they always look so colourful. Hopefully these blankets with granny squares from all across the world will give the people of Japan a little hope for the future.


This week I made 35 granny squares for Japan (after this picture was taken I made 5 more!). I never knew one could get a blister from hooking granny squares (ouch!), haha. But it was worth it!

So, if you have a little ball of wool or acrylic yarn laying around that you are not going to use, maybe you could use it for this wonderful initiative.

~Check out the Kyōyū kyōyū - share website at:~

5 opmerkingen

  1. Hi Esther - thank you so very very much, I have linked your post to 'Kyōyū kyōyū - share' and looking forward to your parcel - thank you again xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Esther, wat geweldig dat je dit gedaan hebt! Fantastisch.
    En dankjewel voor je leuke reactie weer op creJJtion. Het verschilt per project of ik dezelfde garens gebruik. Voor het hexagons-project niet in ieder geval. Het is een ratjetoe aan kleuren en materialen. Ik heb er op gelet dat ze allemaal op haaknaald 4 te haken zijn zodat ze ongeveer even groot worden. Anders zet het zo lastig aan elkaar.
    De kleur was het belangrijkst dit keer; ik ben echt met het stofje in de hand door de winkel gelopen om de juiste garens te selecteren, haha.

    Fijn weekend, geniet van het mooie weer!
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That is such a lovely project and you did such a great job, sweetie. My heart is breaking for people of Japan. Hugs and kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke, gezellige,lieve blog ....

    Ik ga je volgen .....

    Liefs uit Belgie
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Esther,
    Wat een geweldig idee: de granny squares voor Japan. Ik ga eens kijken of ik de komende weken tijd ga vinden. Ik vind granny squares haken zo heerlijk ontspannend. En dan ook nog voor een goed doel. Superidee!
    Dank ook voor je enthousiaste berichtjes bij mij. De granny's op het donkere kussen zijn er met de hand op gezet met een dikke naald en draad uit de granny's. Op het lichte kussen heb ik het mezelf makkelijk gemaakt. Die heb ik met de naaimachine erop gestikt en dat ging eigenlijk ook best heel goed.
    Fijne avond!
    Groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!