My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Bloemen in vierkanten: work in progress

Jullie dachten al: blijft dat mens ons met haar vakantiefoto's lastigvallen? Wordt er ook nog gehaakt ofzo? Jazeker! Ik ben echt druk bezig geweest, hoor. Een tijdje geleden haakte ik bloemen in vierkanten met heel mooi bleekrood katoen. Daar ben ik hard mee door gegaan!

Voor mijn zomersjaal (want dat wordt het!) heb ik denk ik nog een vierkant of 8 à 10 nodig. De teller staat nu op 11.

Weten jullie een goede manier om ze mooi (en zo onzichtbaar mogelijk) aan elkaar te haken of naaien?

~Ik hoor graag jullie tips!~

----------------------------------------------------------------------
I bet you guys were wondering: when will she stop bothering us with her holiday pictures and pick up her crochet hook again? Well, I have been pretty busy with crochet projects. I swear! A while ago I started to make flowers in squares with beautiful pale red cotton yarn and I have been making more squares over the last few days.

For my summer scarf ('cause that's what it'll be!) I need 8 to 10 more squares I think. I have 11 so far.

Do you guys know a good way to join them in a way that's nice and hardly visible?

~I'd really like to hear your suggestions!
~

10 opmerkingen

  1. Wat een mooie gehaakte vierkante bloemen, leuk kleurtje ook! ✗✗✗ Essie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I wish I knew! They are so beautiful. I love the colour, sweetie
    Hugs and kisses, darling

    Ps: I’m hosting a cute necklace GIVEAWAY today! Hope you’ll join in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ze zijn heel mooi....!

    Groetjes uit zonnig Belgie
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk dat je meedoet met mn give away!! enne mooi haakwerk zeg!
    Ik snap net hoe de granny in elkaar zit dus ik heb vrees ik geen tips voor je..

    groetjes daan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Only know about double crocheting them together but that lesves a bit of a ridge. Would like to know if you get any other methods...They look lovely and great change from the usual granny squares!


    My latest new project is a bag made from granny squares but these would be fabulous too!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie bloemen. Altijd lastig om aanelkaar te zetten, maar ik naai ze meestal vast dat is het minst opvallend. Succes en ben benieuwd naar het resultaat.
    Gr Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt mooi!
    Bij mij wil het haken nog niet echt lukken.
    Groetjes else

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelf naai ik de vierkantjes het liefst met de hand aan elkaar, daar zie je het minst van. Op mijn blog heb ik dat laten zien bij de granny square tas die ik heb gemaakt, zie http://busybessy.blogspot.com/2011/04/granny-squares-tas-is-klaar.html
    Een andere manier - die je veel ziet en soms ook heel leuk kan zijn - is aan de goede kant een rand vasten haken door de laatste steken van beide vierkantjes op te nemen. Je maakt dan eerst banen en later zet je de banen aan elkaar. Op dit blog http://annemariesbreiblog.blogspot.com/2010/06/granny-squares-aan-elkaar-maken.html kun je lezen hoe Annemarie het doet...
    Ook op Attic 24 kun je informatie over het vastmaken van de vierkantjes vinden... SUCCES !!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 2 vierkantjes met goede kan tegen elkaar, de voorste en achterste van de v oppakken en halve vaste haken. zie babydekentje van mij... succes ! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!