My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Leuke dingen deze week

Oh, wat was het een hectische week. Vreselijk druk geweest op het werk en allerlei werkgerelateerde dingen. Wat gaat er toch veel vrije tijd in dat werken zitten hè ;-) Gelukkig waren er, zodra ik thuis kwam, genoeg leuke dingen die me vrolijk maakte!
----------
Oh my, what a hectic week. I've been incredibly busy at work and with workrelated stuff. Work really gets in the way of my free time! Luckily, once I got home, there were many things that made me smile.

Dankzij de lapjesswap die Meidenmama organiseerde, ontving ik hele leuke stofjes en vrolijke visitekaartjes. Zelf stuurde ik ook 4 stofjes op, maar geen visitekaartjes. Ik heb wel een visitekaartje van het bedrijf waar ik werk, maar (nog?) niet voor Happy in Red. Dat zou misschien toch leuk zijn... In ieder geval: dank aan de ladies van wie ik de stofjes kreeg!
----------
Thanx to the fabric swap that Meidenmama organised I recieved cute pieces of fabric and lovely business cards. I sent 4 pieces of fabric to swap, but not a card. I don't have a business card yet for Happy in Red. Maybe I should? Anyhoooo... loads of thanx to the women who sent me these lovely fabrics!


 
Ik was jarig en bereikte de respectabele (muwhaha) leeftijd van 29. Ik werd vreselijk verwend door mijn lief (mooi canvas en schitterende tuil bloemen hè!), mijn familie en mijn vriendinnen van wie ik onder andere het leuke boekje 'Naai je eigen tuniek' kreeg (ik ben gek op tunieken!). Ik bakte muffins om uit te delen op het werk en kreeg van collega's het boek Rood van Midas Dekkers, een ode aan roodharigen. Hilarisch!
----------
It was my birthday and I reached the respectable (ahem) age of 29. My love spoiled me with the lovely canvas en flowers. My friends, who know me so well, got me great things like the book 'Sew tour own tunique' (I love tuniques). I baked muffins for my colleagues who bought me Rood by Midas Dekkers, a book that's an ode to people with red hair. Hilarious! 


Garen! Nieuwe bollen, maar ook van de kringloop en een reddingsactie van Sloppop Yeah. Reden? Een nieuw haakproject! Een grote deken van granny squares (of een variatie daarop). Wat denken jullie: mis ik nog kleuren? En welke kleur zal ik als basiskleur gebruiken (de kleur als laatste rand van alle grannies) zwart, wit, donkerblauw? Het is een deken die ik ook buiten wil gebruiken, dus dan is wit niet zo handig hè? Suggesties zijn welkom!
----------

Yarn! New balls, but also yarn from the thrift store and a gift from Sloppop Yeah. Reason: a new crochet project! A blanket made out of granny squares. What do you guys think: am I missing colours? And what colour should I use as basic colour (like the last tour of all the grannies)? Navy blue, white, black? I want to be able to use the blanket outside, so white may not be the best idea? Your suggestions are welcome!


~Happy weekend everyone!~ 

14 opmerkingen

  1. Happy birthday!
    It is good to be spoiled even if once a year :):)
    The colors for your blanket are lovely...I suggest for you to make the first round and the second with two different colors the third round in white and the last one in black ...The result is wonderful...try to make some and you'll see ;) and it is perfect for outside as the black will be surrounding the white :)
    Have a perfect we!
    Angie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, je hebt 2 stofjes van mij :-) Hier is de envelop nog steeds niet aangekomen :-(

    Groeten Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt 1 stofje van mij, die met de hartjes....
    Voor de deken zou ik als basiskleur paars nemen, niet te donker en toch buiten ook nog handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEFELICITEERD :D! Wat een mooie stofjes en wat heb je leuke cadeaus gehad!

    p.s. Joop ter Heul heb ik ook :D, ondertussen ook al 3x gelezen, blijft leuk! Ik spaar de boeken van Cissy, maar die zijn nog moeilijk te vinden, dus heb ik wat nieuwere versies. Zomerzotheid is ook errug leuk :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat leuk om mee te doen met een lapjesswap; lekker spannend wat er je brievenbus binnen komt rollen...
    Ik zou voor je deken rekening houden met een kleur die terug komt in je interieur..., en los daarvan zou ik voor paars gaan; vind ik zo'n onwijs mooie kleur...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh.. I love that heart fabric and I think your yarn colors will be perfect! Thanks so much for letting me share wonderful flower pattern and your granny squares for Japan. Such an awesome idea! Wishing you a happy weekend. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog van harrrte! 29 is een geweldig mooie leeftijd :-). Klinkt toch allicht jonger dan 30! Wat een leuke stofjes allemaal! En...ik zou de groene kleur linksonder in de foto als basiskleur gebruiken. I loooove that colour! Succes met je deken en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Het boek van Cath Kidston is leuk hè?! Ik heb het beleg niet gebruikt, in alle tassen zit een voering met een zakje (waar bijvoorbeeld je telefoon in kan). Het beleg verhaaltje snapte ik ook niet helemaal, helaas.

    Liefs,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog gefeliciteerd he! 29, poehé, is voor mij weer een tijdje terug ;-)
    Haak ze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook van mij, nog vele jaren toe gewenst!
    En ik ben benieuwd naar je nieuwe haakproject.
    Groetjes else

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aww..Happy Birthday, darling!!! Hope you had a fantastic day and those fabrics are amazing. Hugs and kisses

    Ps: I’m hosting a cute scarf GIVEAWAY today! Just in time for summer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte nog! Dat boek verkoop ik ook, heel handig!! je bent lekker verwend, goed zo!! veel plezier ermee. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Love these colours of yarn! Happy Birthday!

    p.s. you have a sweet blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!