My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Vierkanten parade

Vol goede moed ben ik begonnen aan mijn vrolijke deken, score tot nu toe: 19 vierkanten.
----------
And so I've started my happy granny square blanket. The score after this week: 19 squares.

 

Wat een gezellige kleuren hè. Welke kleur rand ik er omheen ga maken, weet ik nog niet. Geen paars in ieder geval, zoals sommige van jullie voorstelden. Dat past niet bij ons interieur en mijn tanden gaan er van rammelen ;-) Mis ik nog belangrijke kleuren? Ik als ik deze vierkanten zo zie, word ik namelijk heul hebberig als het om garen kopen gaat. Ik bedoel: meer kleur is beter, toch?
----------
Happy colours! I don't know yet what colours I'm gonna use for the last tour. Well, not purple anyway (as some of you suggested), it won't go with the colours of our livingroom and bedrooms and it's too sweet for my taste. So, am I missing any colours as far as you can see? Working with so many different colours makes me greedy for yarn! In this case: more colour is better, right? 


En dan nog mijn 'bloemen in vierkanten' project (beetje fletse kleuren op de foto, jammer!). 17 zijn het er nu. Nog een paar te gaan. Er begint echt schot in de zaak te komen. Het einde van mijn zomersjaal begint in zicht te komen.
----------
And then there's my 'flowers in squares' project (too bad the colours aren't quite right in this picture). I've got 17 of them now. A few more untill I can finish my summer scarf.


Draadjes afwerken. De grootste nachtmerrie van iedere haakster/breister, toch? Ik vind het een frustrerend karweitje. Mocht er iemand zijn met tips om het leuk te maken, ik houd me aanbevolen!
---------- 
Getting rid of the lose ends. That's every crocheters/knitters nightmare, right? I think it's such a frustrating job. If anyone knows how to make it fun, don't hesitate to let me know... soon.

~Have a great weekend everyone~ 

23 opmerkingen

  1. Leueueuk!! En...jij houdt van een uitdaging, dat je gewoon aan een deken begint!! Nou, hou ons maar op de hoogte, ik vind de kleuren erg gaaf, lekker fris met het wit! Ik zou het lekker met wit afwerken, dan springen de kleuren er extra uit of dat okergeel vind ik ook erg leuk! Het vierkantje met rose, groen, okergeel en wit is mijn favoriet :-).
    Heel veel succes!! Ga zo doorrrr... Hoeveel moet je er in totaal hebben?!

    Fijn haakweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love your granny squares - shoulf be getting on with mine really - thanks for the reminder. Hope to see your scarf finished soon - you are definitely making progress!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wow wow! Love your grannies :) such happy colors :) the blanket will turn out gorgeous!
    Angie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, super! Heerlijk al die vierkantjes. Veel succes verder. Ben erg benieuwd naar het resultaat :-)
    Groetjes
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een leuke dingen weer om te zien..
    Het is handig van je om steeds een witte buitenrand te doen, daardoor komt er eenheid. Ik ben daar wel eens ingetuimeld..
    Die roze bloemensquares mogen er anders ook zijn, wat ga je daar van maken?
    Een tip voor het afwerken? Na elke vierkantje dat af is, eerst even de draadjes wegsteken; fluitje van een cent op dat moment en later geen ergernis!!
    Goed weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowh! Leuk, al die vierkantjes met al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt echt een vrolijke deken! En ik zou de deken ook afwerken met een wit randje. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Als ie af is, laat je het ons dan zien?

    Fijn weekend!
    X San

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Those squares look so beautiful! Your blanket must be great!
    Lovely weekend to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via je reactie op een andere blog, kom ik bij jou eens kijken... Leuke kleuren, ik zit nog maar aan mijn 3de vierkantje, voor mijn deken!
    Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonderful, happy colors, really! Maybe you could add some lighter shades for the next tour, like pale yellow, orange or green? Your light pink and blue match the darker colors very well!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello! Your granny blanket is really pretty and colorful! I love the coral color of your flower squares for your scarf. Gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie kleuren, ik zou voor okergeel kiezen als afwerkingsrand of aquablauw.... lekker fris. het ziet er allemaal goed uit.fijne avond. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi!
    I love the colors of your carf! Remember me the summer!
    And your blanket will be certainly gorgeous.

    thanks for your visit and nice comments,
    marlene

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love the colours and they all look beautiful, sweetie. Have a great Monday, kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, ziet er smashing uit! Rand zal niet zo heel veel uitmaken, het is al mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow your squares look amazing - fabulous colours! You poor thing - hayfever is miserable and hangs around for too long. Hope you are having a lovely week so far. Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie squares zeg!!! Ik ben mijn square per vierkant een kleur aan het doen, dat scheelt een hoop afwerkdraadjes. Maar het ziet er al heel vrolijk uit bij je!!

    Groetjes,

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I keep all the little bits of yarn and in the spring I scatter some of them around the yard every day. The birds get the bits and bobs and use them for their nest. Our neighborhood trees have VERY beautiful, colorful nests!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog. Ik zie hier dat je er zelf ook aardig wat van kan! Mooi hoor deze vierkanten, mooie kleuren!
    Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi jouw granny's! Zelf heb ik veel aan deze blog gehad. http://attic24.typepad.com/weblog/joining-asyougo-sqaures.html
    Je moet het alleen wel in een vroeg stadium bedenken omdat je vierkantjes gelijk aan elkaar moet haken. Of eerst de kleuren haken, combinaties maken en op het laatst het witte randje erom en aan elkaar haken. Kun je het nog volgen? Op de blog wordt het je goed uitgelegd. Hoe je het ook gaat doen succes! Ik heb mijn 2-persoons deken helemaal alleen met de haaknaald op deze manier in elkaar gezet. Ik kan je vertellen dat het op deze manier veel leuker was dan achteraf nog met naald en draad én veel mooier resultaat. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beautiful! You're very talented. Stopping by from Made by You Mondays on Skip to My Lou! I also crochet!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!