My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

For the love of polkadot

Bij de lovely ladies van Wit en Bont zag ik stippeltjes, een heleboel stippeltjes. En wat blijkt? Er zijn meer mensen met een liefde voor stippeltjes. Lydyll riep zelfs op om eens een rondje door je huis te maken en eens vast te leggen waar je polkadots allemaal te vinden zijn. Daar zag ik natuurlijk wel een uitdaging in!

Tijdens de zoektocht blijkt... mijn stippels zijn vooral te vinden in mijn zelfmaakspullen. Ik heb onlangs stofjes gekocht met polkadots (ideaal voor ehm.. walvissen) en ook mijn rok, die bijna af is (ja écht, maar een zoom erin leggen is echt verrekte lastig...) heeft stippies. Mijn favoriete theepotje met bijpassend kopje is ook guitig gestippeld.

------------------------------------------------------------------------
Whilst peeking at the blog of the lovely gals of Wit en Bont is saw dots, loads of dots. And then there were even more dots, over at Lidyll, who challenged people to walk through their house and show of all dotted things they'd came across. What can I say, I like a nice challenge!

During my quest I found out that my dots were all DIY related. I bought lots of fabric lately, ideal to make erm... whales. And also the skirt I am making (it's almost finished I swear! But making a seam is so damn tough!) is full of tiny polkadots. Last but least there is my teapot with matching cup wich I love.

~So, show off everything polkadotted in your lives!~
~Have a great (looooong) weekend~

10 opmerkingen

  1. Stipjes is ook mijn ding, ik zit zo na te denken op mijn vrije dag(hoera) en na veel wassen te hebben gedraaid en genietend van het weer en de blogs dat ik voornamelijk stipjes in mijn servies heb en dan uiteraard in het blauw-wit. Grappig! ik ga ze ook eens fotograferen... nu nog lekker lezen op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Esther, thank you for visiting my blog! you asked about the yarn. usually I use 100% cotton or wool, but this blanket is being made with Stylecraft Special DK, which is acrylic and so much cheaper. It's very good, I'm finding: soft, it doesn't split, and the range of colours is brilliant :)
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That is such a fun idea and the tea pot is truly adorable. I also love dots! happy afternoon, sweetie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi there!
    ...so fun that you attendet the polkadot challenge at my blog!*smile*

    ...what a lovely spotted skirt you are making! And love the teacup and teapot!*smile*

    xoxo, Lidyll

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello!
    I love your blog!
    and there is a surprise waiting for you on mine :)
    Have a lovely day!
    Angie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love polka dots, in any colour way possible!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. JAAAA stipjes!!!
    Ik heb net een blauwe regenjas met dotjes gekocht.
    En ben nu blij als het regent want dan kan ik hem aan;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat een leuk rokje!!!! zo eentje wil ik ook wel;-)
    Maar ik heb dat ook met stipjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovelly dots! I really like your cup and teapot. Sweet and colourful. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!