My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Uh oh...

...mijn naam is Happy in Red en ik geloof dat ik een beetje (nee echt, een beetje maar!) verslaafd ben aan alle mooie dingen die zelfmaken met zich meebrengt.
----------
...my name is Happy in Red and I think I am addicted (though only a little tiny bit, I swear!) to all the colourful stuff that comes along with being crafty.

Zo kan ik geen lapje stof meer laten liggen. Of ik nu bij Ikea, op de lapjesmarkt of in Turkije ben. Ik val als een blok voor stofjes.
----------
Like, I just can't drag myself from gorgious fabric. I just got to have fabric! I get drawn to fabric pretty much everywhere... at the market, at Ikea and in Turkey.

Ook bij de Kringloop word ik als gehypnotiseerd naar de stofjes en wolletjes getrokken. Dit is de vangst van gisteren. Zachte blauwe breiwol, beige katoentjes en een enorme lap (bijna 2 meter!) stof van Laura Ashley. Kon ik toch niet laten liggen! Die lap ga ik gebruiken om iets te maken dat ik ga weggeven... ja jullie horen het goed... weggeven. Houd m'n blogje maar met een schuin oog in de gaten!
-----------
Also at the thriftstore I look for fabric and yarn. This is yesterdays catch. Soft blue knitting yarn, beige cotton and fabric  from Laura Asley (almost 2 meters of it!). Now I couldn't just leave it there, could I. The fabric I'm gonna use to make something and then... give it away. Yes lovely readers, soon I am giving something away. Better stay tuned!     

En toen miste ik écht nog wat kleuren in de deken die ik aan het haken ben, dus heb ik bij de leuke winkel Sassyfrats wol besteld.
-----------
And then I realised that I was really missing certain colours for the blanket I am making. So I ordered lovely yarn at Sassyfrats webshop. 

~So, do you think I should check myself into rehab?~
I say no,no, no!

7 opmerkingen

  1. ik heb dat ook maar ik heb daar altijd een probleem bij : ik weet nooit goed hoeveel ik dan juist moet kopen odmat ik nog niet weet wat ik er dan mee ga maken. En dan is het achteraf puzzelen of bang zijn dat ik niet genoeg ga hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anyone who crafts will never need rehab, crafting keeps us sane and balanced, obsessive doesn't exist for us we're just dedicated to exploration.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MMMMMM DAT HERKEN IK NIET! WOEHAHAHA OL HEB ZELF OOK EEN WINKEL THUIS VOL MET WOL EN STOF. HEERLIJK TOCH? GENIET ERVAN.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. If you had to go to rehab for that kinda addiction, you would be surrounded by likeminded folks with the same addiction and there would be a whole lot crafting going on and that can only be a good thing! :) Have fun with all your new fabric and yarns. Best wishes, Tammy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. As far as yarn addicitions go it is at the top of my list. But it is a healthy and I might add beautiful addicition so if you go to rehab I am right behind you.
    Have a great day,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leukleuk, wat een leuke stofjes en wol weer :D! Oeh en dat Laura Ashley stofje is ook errug leuk, ik ga je blog zeker in de gaten houden ;)! Fijn Pinksterweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wow, dat stofje... dat had ik ook niet kunnen laten liggen! En het garen past er precies bij, prachtige vangst Esther.
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!