My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Blissful Sunday

De herfst kwam deze week meedogenloos: kou, regen en (het allerergste) 's ochtends moesten de fietslampjes weer aan op weg naar het station. Brr, het koude seizoen is definitief hier. Ik moest wel erg mijn best doen om mijn 'maar ik houd zó van herfst' gevoel vast te houden.

Dit weekend ging dat gelukkig prima. Een lekker zonnetje en genoeg te doen. Nee, ik heb niet eens de hele dag gelukzalig onder mijn gehaakte deken gelegen!
-----------
Fall was ruthless this week: cold, rain and (worst of all) it was dark in the mornings when cycling to the station. The cold season is definitally here. I really had to try and keep up my 'but I love fall' mood. 

Luckily, this weekend was wonderful! The sun was shining and I had loads to do. No! I didn't even lay on the couch under my crochet blanket al afternoon! ;-) 


Ik heb deze leuke tas gemaakt! De polkadots en het canvas zijn echt een supercombi! Heel blij mee.
I made this bag. I love the combo of the polkadots and the canvas. Very pleased with the result.

 

Er lag ook nog een hele berg fruit in de koelkast. En nu ik weet hoe ik jam moet maken, is het hek van de dam. Dus vandaag kwam deze aardbeien-frambozen-bramen jam uit de pan, ín de pot! En toen moest ik er gewoon leuke labeltjes bij maken. 
There was also a shed load of fruit waiting for me in the fridge and since I finally learned how to make jam, I just had to do it again. So this afternoon thos strawberrie-raspberrie-blackberry jam came out of the pan ínto the jars. And while I was at it, I designed the labels too.


En omdat het veel te lekker was om de hele dag binnen te zitten, ben ik met een vriendin wat gaan drinken. Stiekem vind ik dat ik in de leukste stad van Nederland woon (is eigenlijk ook gewoon zo!)
And because the weather was far too nice to stay in the house all day, I went out and had a drink with a friend. Oh, how I love the city I live in. It's so pretty. It's the prettiest city of Holland (no really!).

~Did you all have wonderful Sunday as well? I sure hope so (tell me about it!)~ 

My polkadot bag was featured at Blue Bird Sews!

19 opmerkingen

  1. oooh ik moet je eerst even een compliment maken voor de deken uit je vorig berichtje. Die is echt SUPER geworden.
    En ook je tas, wat is ie leuk!
    Je hebt groot gelijk dat je lekker op een terrasje wat bent gaan drinken, hebben wij gisteren ook gedaan en vanmiddag heerlijk gewandeld.
    Nu het nog kan moeten we er van genieten toch.....groetjes Roos x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het liever koud met zon dan warm met miezerregen. het was zelfs in het zonnige weekend soms wat frisjes vond ik, maar ik heb er wel erg van genoten !
    Wat een mooie tas trouwens !
    Ze ziet er handig uit en de stofcombinatie is idd erg mooi !
    Ik ben er ook in gevlogen dit weekend en heb ook een tas gemaakt : de boleo. Maar ze komt pas 1 dezer op mijn blog.
    Het was voor mij de eerste keer en dat is enorm goed meegevallen !
    Waar haalde jij je patroon ? Of heb je het zelf bedacht ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tas heb je weer gemaakt. De stofjes passen inderdaad prima bij elkaar!
    En je jam ziet er ook heerlijk uit! Dat wordt af en toe nog even van de zomerkoninkjes genieten ... slim van je!
    Geniet er lekker van.

    Groetjes
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooie tas, inderdaad erg leuke combi. En nu lekker shoppen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke functionele tas!

    Herfst, prima maar die snert regen verpest alles. Oh wat heb ik daar een hekel aan. Zeker als je er dan op je fiets op uit moet.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. love the bag! I also try to keep up my 'but i love fall' mood;-) at least here in Canada we get these beautiful indian summers;-)

    xo, Sibylle @Funkytime

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jam maken is ook zo leuk om te doen, perzik, nectarine is ook een verukkelijke combi.........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tas .....

    Om je vraag te beantwoorden : ik voel me best goed, heb nog wel last van de nasleep van de chemo...maar dat betert wel met de tijd ...en as donderdag start ik met de bestralingen ...elke werkdag naar het ziekenhuis in Antwerpen, 7 weken ....best wel vermoeiend ,maar zal toch moeten ....

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga vaak winkelen in Utrecht, ik woon in Bodegraven, het zijn maar een paar treinhaltes verder, dus ik zit er zo. Heerlijk he die laatste warme nazomerherfstdagen. dat lijkt nu afgelopen als ik de berichten zo bekijk. dan is herfst eventjes niet leuk. vanmorgen in de regen de clienten naar de dagbesteding gebracht. we waren zeiknat haha.
    Je tas vind ik trouwens heel erg leuk.. en je zomergranny.. ja geweldig!
    ik hou er zo van

    BeantwoordenVerwijderen
  10. second week running I've clicked on you from a link party! Love your blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Have enjoyed having a wee read of your happy red blog - very lovely :) And been admiring your granny blanket - I am just getting started with one. ( a fellow BYW ee)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lovely bag - tasty looking jam - and yes - your town looks really pretty! Sorry to hear it's getting cold there! At least it will soon be Christmassy!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a great week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Love your bag.. the polkadots are adorable! And I just love homemade jam.. make it for the kiddies whenever we go picking.. apple, raspberry.. anything!
    Thanks so much for sharing with the Pink Hippo party.. can't wait to see what you share next!
    Hope you stop by and enter my current and upcoming giveaways for 500 followers @ http://pinkapotamus.blogspot.com/2011/10/quicksilver-creations-giveaway.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. love your bag! thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday and for adding your little taste of The Netherlands, my current obsession!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, you are one creative and ambitious woman. :0 I have never attempted to make jam. I am a disaster in the kitchen. I do, though, love the polka dots and canvas too. Great combo. As for rainy fall days, there is something comforting about them. I Love fall too. Your blog is so interesting. I am very happy that you linked your post up to Motivated Monday at BeColorful
    Pam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I am inviting you come and be part of my blog hop:
    http://juliejewels1.blogspot.com/2012/03/show-your-stuff-13-chocolate-cover.html

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!