My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Blissful Sunday

Een tijd geleden was ik ineens gegrepen door oud-roze. Ja, roze dus. En nee, ik was echt niet ziek. Maar stiekem was het gewoon best mooi. Zeg maar. Dus in mijn wolverzameling gedoken en dan kom je toch tot leuke combi's. En mijn geliefde rood ontbreekt gelukkig niet. En dat donkerrood dan. Ik ben al aardig ver met dit dekentje.


A while ago I was suddenly very attracted to faded pink. Yes, I know. Pink. Me. No seriousy, I wasn't sick or anything. I just looked kinda, well, cool. So I dove into my yarn supply and I think I found a nice combination of colours. And yes, there's my beloved red. And how about that burgundy! My little blanket is coming along quite nicely.

En met de feestdagen voor de deur stapelt het aantal 'nog te naaien' cadeautjes zich ook op. Dat kennen jullie vast wel. Maar dat is niet erg. Ik heb wat nieuwe ideeën en had vandaag echt zin om daar eens lekker mee bezig te zijn.


With the holidays creeping up on us, there are lots of presents to be sewn. I know you probably know what I mean. But that's okay. I've got some brand new ideas and was totally ready today to hit the sewing machine.

Maar mijn favoriete bezigheid vandaag was het koken van erwtensoep. De eerste van het seizoen. Zalig! Niets geeft mij zo'n heerlijk winters gevoel als erwtensoep (en dan wel die volgens recept van mijn moeder, er is dus echt geen betere). Tis echt comfortfood. Dus flink uien, preien en wortelen geraspt en úren (zachtjes) koken, wachten en roeren. En dan rookworst erbij natuurlijk.


But my favorite today was cooking split pea soup! The first of this season. So good! Nothing makes me feel 'wintery' like split pea soup (following my mums recipe, there's no better split pea soup. I swear). It's such comfort food. So I was chopping away lots of unions and leek and grated carrots. Then there was the traditional boiling, waiting and stirring for hours. With smoked sausage of course.

~Did you guys have a lovely Sunday as well? Tell me all about it!~

16 opmerkingen

  1. Wat een leuke kleuren combinatie van het dekentje.
    En erwtensoep ... ik heb hem deze week ook al gemaakt! Dat was weer smullen. En ieder heeft daar zijn eigen recept in he? Ik zou ze allemaal wel willen proeven! Jamjam.

    X
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je granny dekentje word mooi hoor, en de kleuren zo bij elkaar zijn echt prachtig....ja ook het oud roze hahaha !
    Groetjes Roze...uhm ik bedoel Roos, en het "oud" laat ik voor het gemak maar weg hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een heerlijk dekentje!
    En ik ben benieuwd naar je naaisels:-)
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Esther! Thanks so much for your nice comment on my Cartwheels quilt and the Fandango fabric. All those strips I showed are from the same fabric line designed by Kate Spain. Hard to go wrong when using her fabric!

    Love your crocheting, and that soup looks delicious!

    MGM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh I can almost smell that soup! It looks really tasty!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a great week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook allergisch voor roze, maar inderdaad, dat oud roze is mooi in bepaalde combinaties. Je deken wordt prachtig zo te zien.
    Dank je wel voor de reactie op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal leuk :-)en hoe gezellig die snert. Die cadeautjes, tja als ze het van je gewend zijn kom je er niet meer onderuit hè, zo werkt dat hier tenminste. Het is wel leuk om te doen, dat scheelt.

    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love your crochet, it looks so cosy. and the soup looks delicious! Have a happy week.
    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er goed uit dat dekentje! En de soep ook! Lekker hoor!
    Dat dekentje is net patchwork zo, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die erwtensoep is dan wel niet helemaal mijn ding, je dekentje vind ik prachtig! Lijkt net een beetje van mij (roze:D) en een beetje van jou (rood;))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That soup looks so delicious.

    Lexi
    http://cupcakedaydreamer.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Esther, in de maand november geef ik altijd aan een paar medeblogsters een presentje. Mag ik jou iets sturen?
    Mail je me even?
    Fijne avond.
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je deken wordt mooi Esther!
    En die soep ziet er zeer smakelijk uit.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat receptje mag je me steeds mailen
    Annma70@hotmail.com
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yummmmm and the afghan is looking great too. So glad you linked this up at BeColorful
    Pam

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!