My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

2011 wrap up

Het is bijna gedaan, 2011. Nog een paar uur aftellen en dan begint het nieuwe jaar. Ik kan niet wachten en ben altijd vreselijk benieuwd naar wat zo'n nieuw jaar gaat brengen. Maar natuurlijk ben ik nog wel zo sentimenteel dat ik 2011 goed wil uitzwaaien.


It's almost over and done, 2011. Just a few more hours of count down and then it's the start of a new year. I always look forward to a new year and I'm always very curious to what it will bring. But of course I have to get sentimental first and say a proper goodbye to 2011.

Er is zo veel gebeurd in 2011! Ik ben deze blog gestart (ja, toch best belangrijk!), want ik wilde leren haken en naaien. Wat vaker iets dragen en cadeau geven wat zelf gemaakt is, in plaats van 'zo maar' alles in de winkel kopen. Ik zag zo veel leuke blogs met lieve (en grappige, vele van jullie zijn hilarisch) mensen, goede ideeën en prachtige creaties. Ik hoop dat mijn blogje iets kan bijdragen.

So much has happened in 2011. I started this blog (hey, kinda important!), 'cause I wanted to learn how to crochet and sew. So I could wear and give away handmade things instead of always buying things from a store. I saw so many great blogs from sweet (and funny, you guys are often hilarious) people, great ideas and gorgious creations. I hope my blittle blog will add something.

Ik leerde haken, gewoon met een biebboek, filmpjes op YouTube en één bol donkerblauwe wol en haaknaald 5. Inmddels zijn er héél wat bollen wol en katoen en haaknaalden bijgekomen!


I taught myself to crochet with the help of a book from the library, some movies on YouTube and one ball of navy blue wool and hook 5 mm. The crochet bug has definately bitten me and trust me, there's a lage number of yarn balls and crochet hooks now living with me.

Ik heb zelfs een aantal dekens gehaakt. Dat had ik dus echt nooit verwacht! Maar ik ben er wel blij mee. En ik prutste net zo lang, totdat ik wat haakpatronen met jullie kon delen.


I even got to finish some blankets! If you had told me that at the beginning of this year I wouldn't have believed you. But I did, several! Can you imagine. I am so happy with the results. I also crocheted so much that I was able to make some patterns to share with you.

Ik ging ook op naailes en kocht mijn eerste naaimachine. In het begin had ik vaak ruzie met mijn masjien (waarom heb ik toch steeds lussen aan de onderkant? Waarom loopt mijn draad steeds vast?), maar inmiddels zijn mijn Toyota en ik dikke vrienden en hebben we al best wat mooie dingen tot stand gebracht. Favoriet bij mij zijn tassen. Dat weten jullie inmiddels!


I also took sewing lessons and bought my first sewing machine! The machine and me didn't always get along in the beginning (why are there all these loops? Why does it keep eating my thread?) but we've gotten to know each other and I think me and my sewing machine have made some great stuff this year. For starters (as you know, my favorite...): bags, lots of bags.

Maar ik heb natuurlijk ook andere dingen genaaid. Het is gewoon te leuk om te doen.

But of course I've sewn other stuff too, it's just so nice to create all this stuff!


Maar ook op andere gebieden ging het erg goed! Ik houd ontzettend van reizen en heb dit jaar een aantal erg mooie landen mogen bezoeken: Kroatië en Turkije. Daarnaast ging ik voor mijn werk naar Brussel (zo gaaf) en maakte ik een reis naar Rome... dat was mijn huwelijksreis!


I was also fortunate enough to travel this year. I love to travel and I was so lucky to visit some amazing countries: Croatia and Turkey. I visited Brussels for work (totally awesome) and I made a trip to Rome... that was my honeymoon!

Ja! Een huwelijksreis! Want dit jaar vroeg mijn lief me ten huwelijk en zijn we getrouwd! In september. We hebben dit héél stiekem en klein aangepakt en ik vond het een heerlijke dag!

Yes, a honeymoon! My love proposed to me and we got married this year. In September. We had a really small wedding that not many people knew about. And I loved every second of it.


En mijn trouwjurk? Die kocht ik via Etsy! Lang leve creatieve mensen die ik via deze blog heb 'leren kennen'!

And my weddingdress? I bought that on Etsy! I just love all the fantastic, creative people I've 'met' because of this blog.

Nou, sentimenteel of sentimenteel (Kleenex moment!)? Rest mij nog één ding te zeggen: wat vind ik het leuk dat jullie mijn blog komen bezoeken en berichten achter laten, telkens weer. Fantastisch. Ik geniet er met volle teugen van. Ik blijf jullie (en alles wat jullie maken) trouw volgen in 2012.

Sentimental? Moi? (Should I pass around some Kleenex?). I just have one more thing to say: I just love that you guys keep visiting my blogs and leaving those sweet comments. It's fantastic. Thank you so much. I will continue to read your blogs and watch all your wonderful creations in 2012.

~Have a fantastic 2012 everyone!!~

17 opmerkingen

  1. 2011 was voor jou een heel creatief maar zeker ook productief jaar en natuurlijk heel romantisch, je trouwjaar. Ik hoop dat 2012 minstens net zo'n mooi jaar voor je wordt!
    Dank je wel voor het delen van al dat moois op je blog; volgend jaar weer? ;-)
    Dan blijf ik je volgen, want ik wil hier niets missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, een bijzonder en mooi jaar! Heerlijk om op terug te kijken... Kijk vol bewondering naar je haakcreaties...bij mij is het weer afgezwakt en zijn m'n haaktechniekjes weer weggezakt in m'n brein :-(. Maar wie weet, volgend jaar! Heeele fijne jaarwisseling en ALLE goeds voor 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een mooi jaar was 2011 voor jou! Lekker stiekem getrouwd (ik ook, alleen alweer 10 jaar geleden, haha) en ik wist niet dat je trouwjurk van Etsy was, hoe bijzonder! ohhh en heb je echt pas dit jaar leren haken? Wat ben je goed!!!! Ik hoop ook in 2012 vaak langs te komen, want je inspireert me zeker! Liefs! Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je veel gedaan en bereikt in het afgelopen jaar, joh! Leuk om het allemaal nog eens terug te lezen. Het is goed om van tijd tot tijd de weegschaal eens op te maken.
    Ik wens je een goed, gezond en creatief 2012 toe!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor jou ook een geweldig 2012 en dat we nog veel mogen leren van elkaars blogjes...haken staat ook nog op mijn lijstje maar ik vind het naaien nog te leuk om energie in het haken te steken :)

    Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een jaar vol leuke en inspirerende dingen :)! En wow wat knap al je haaksels en dat zelf aangeleerd! Fijne jaarwisseling en een heel goed 2012 vol met nieuwe leuke blogjes :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig jaar dus!!!!Een hele gezellige jaarwisseling!Ik wens jouw ook een super gelukkig, gezond, vrolijk en mooi jaar vol inspiratie en creatieve uitspattingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele lijst met zegeningen! Ik hoop dat 2012 weer veel moois voor je brengt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een gezond, gezellig en gezegend 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vond het ook een heel fijn jaar. Ik kon al wel haken en naaien, maar dat was ver weg gezakt. Heerlijk om het weer helemaal opnieuw te ontdekken. Bedankt voor je leuke blog en alle goeds en creativiteit voor 2012 toegewenst. Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi jaar heb je gehad, eentje die mooie herinneringen heeft gemaakt! Om te koesteren. Een fijne jaarwisseling en een geweldig mooi en gezond nieuwjaar voor jou en je familie!! Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A good year for love, learning and creativity!
    Congratulations!

    ☼ Happy New Year! ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij ook een heel goed nieuw jaar gewenst. Ik vond het leuk om je ervaringen in 2011 op een rijtje te zien staan. Een mooie jaar me dunkt... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Happy New Year!
    hugs from Portugal,
    marlene

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Happy New Year!
    En hopelijk wordt 2012 nog beter dan 2011! Je blog is zeker heel leuk om te volgen, dus doe zo verder! En zo'n leuke maaksels, die tassen, die dekentjes! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. beautiful wrap up! I love your crochet blankets, especially the two granny-squares retro ones - the colorful one with the white and the one with the turquoise and orange. Keep crocheting! The wedding photo is beautiful and touched my heart. I wish you much happiness as a married couple!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi 2011, letterlijk en figuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.