My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

All the birds in the tree

De meeste van jullie kennen Sew van Cath Kidston wel,  toch? Zo niet, dan moet je dit boek echt eens een keer lenen bij de bieb of gewoon kopen! Er staan zo veel leuke ideeën in. Eén van die ideeën was een mobile met vogeltjes. Die vogeltjes leken me wel héél leuk om in een boom te hangen (nou ja, katjes in mijn geval... ik doe niet aan een kerstboom).

You guys know Sew by Cath Kidston, right? If you don't: please go get it at your local library or just buy it! It has many lovely sewing ideas in it. One of these great ideas was to make a mobile with little birdie softies. So cute! I got right on it. And this is my alternative for a Christmas tree btw ;-)


En nee, je hoeft geen bril. Die vleugeltjes zijn echt gemaakt van kerststofjes! 

And yes really, I've used this wonderful Christmas fabric for the wings!


Ik moet zeggen dat ik het er wel gezellig uit vind zien, al die vogels in die takken. 

I have to say, I really like the sight of all the birdies in the tree.

 

Wat gaan jullie maken om in de boom te hangen dit jaar?
What will you guys be making to hang in your tree this year?

58 opmerkingen

  1. Wat een gezellige lieve vogeltjes. Staat inderdaad heel erg leuk in die takken.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Dit vind ik nog eens een mooie 'kerstboom'...

    Wij maken niets dit jaar. Hooguit nog een krans van een heleboel kerstballen. Vorige jaar nieuwe boom gekocht (kunst) en een nieuwe voorraad ballen. Onbreekbaar! We hebben een nieuwsgierige hond ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke boom, en de vogeltjes zien er ook heel lief en vrolijk uit...

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt keileuk! Weer eens wat anders dan de gebreide kerstballen, maar zeker net zo mooi..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. They are so cute! Gorgeous fabric! I have made some cute felt christmas trees with button ornaments!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love those sweet birdies! They put a smile on my face.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! wij gaan in ieder geval met de sterren van Ingrid van Ingthings aan de slag en vast ook met een van de tips van Petra, Meisje van vervlogen dagen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So cute!!! I'm going to have to attempt these pretty little birdies fro sure :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh my, are those adorable!!!
    I see that book, and linger over it, and always put it down.... I think it's because I have so many books that I haven't used yet that I'd feel a little bad getting another one, but the things I've seen from it sure are sweet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het boek ook, je vogeltjes zijn Prachtig, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooo wat leuk!! het is dat ik niet zo van naaien hou, maar anders had ik ook al die leuke dingen gekocht!

    De reisgidsen zijn binnen hor ( al een tijdje) erg bedank! leuk dat ertikel over antwerpen want Fij en ik gaan in het nieuwe jaar naar antwwerpen! Verder viel mij het op dat onze postcodes echt heel veel op elkaar lijken! vond ik grappig om te zien!

    Fijn weekend

    Liefs Raag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ach wat mooi!!!! hmmmm wat heerlijk als je zo een hoekje kan hebben om zulke gezellige dingetjes te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!! Superidee ook om katjes te nemen ipv een boom... Echt knap!

    Groetjes, Zjizjipke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vanaf deze week ga ik aan de kerstfreubels beginnen. Ik wil een beetje van de ballenboom af en de boom meer versieren met diverse kerstversieringen gekocht of gemaakt dat maakt niet uit. IK heb veel vilt gekocht dus daar ga ik van het weekend mee beginnen.

    wat een leuke vogeltjes, jammer dat ik geen stofjesvoorraad heb. maar dat boek heb ik opgezocht in de picasa bibliotheek (hihi) en gevonden
    dank je wel voor de tip. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful! I love your lovely birds!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zien er prachtig uit, vooral met die losse vleugeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke post! Ik vind al die kerstdingen vaak "niet leuk" maar dit is echt een verademing. Vrolijke vogeltjes en ik vind ze stiekem een beetje lenteachtig:)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Love your sweet birdies! Saw your link at Love Affair and I'm your newest follower! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Those are the sweetest little birdies.....Kathi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. These are so very sweet and cheerful! I am hosting my first ever link party this weekend and I would love it if you popped over to link up some of your cutie stuff!

    Thanks, Kim

    http://kim-toomuchtimeonmyhands.blogspot.com/2011/12/get-schooled-saturday-1.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg gezellige vogeltjes! Staat mooi zo in je takken. X claire

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Such Cute little birdies for your Christmas tree! I haven't heard of that book - but I've noted it down and will search it out!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a great week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Absolutely gorgeous tree! Love all the little birdies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. SO DARLING SO CUTE, I shared these sweeties on my COM-FB page. winks, jen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Those are so cute!!!
    Jamie
    http://diyhshp.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  26. These birds have such a happy feel! I think I need to make some :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. It looks so peaceful! I posted this on pinterest... Lovely!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. So so cute !

    If you get a chance - love for you to link up to my "Made by ME" linky party: http://www.jaqsstudio.com/2011/12/made-by-me-9-linky-party-and-features.html

    BeantwoordenVerwijderen
  29. So cute! I love birdies! These are just beautiful! I have to make some! Have you linked up with Creative Me Monday? It's open all week long and I'd love to have you join us! You can link up as many projects as you'd like! The link is:

    http://www.thesoutherninstitute.com/2011/12/creative-me-monday.html?utm_source=BP_recent

    Hope to see you there!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Yet another delightful project from you. I love the simplicity and the colors in the fabric of this one. So happy you linked it up to Motivated Monday at BeColorful
    Pam

    BeantwoordenVerwijderen
  31. These are so cute! I think this would also make a fun Spring decorations with Spring colors and fabrics!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. These are very sweet. They make me smile! I have not set about making ornaments yet! Maybe I should get on that!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I love everything about this project! I think I want to go make one of my own.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. i just wanted to let you know
    that i am featuring your delightful birds
    on this week's
    Friday's Unfolded.

    alison

    BeantwoordenVerwijderen
  35. These are absolutely ridiculously cute! I love the chubbiness and the patterns...everything. Well done!

    I'm your newest follower and would love for you to stop by for a visit!

    Abbie (www.fivedaysfiveways.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. This is SO sweet!! I love little birds, and yours are adorable!!

    Thanks so much for linking to "20 Below Thursday"! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Aww, these are SO cute, Esther!
    I just wanted to let you know that you have been featured at this week's {nifty thrifty sunday}!
    xoxo,
    Vanessa @ {nifty thrifty things}

    BeantwoordenVerwijderen
  38. These are super cute! I am going to be featuring you at my party this week. It will be up Tuesday evening! Thanks for linking up!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. I love these little birdies!! I featured this on my blog today :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. I featured your project today :)

    http://www.jaqsstudio.com/2011/12/made-by-me-10-linky-party-and-features.html

    BeantwoordenVerwijderen
  41. These are lovely - such a fun and bright idea I love them!
    Visiting from Carolyn's Homework
    Lowri
    http://papervinenz.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  42. So, so sweet!! Perfect for Christmas in this fabric!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. What a gorgeous Christmas decoration idea, so sweet!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hi Esther, I've featured your birds today...
    http://threadingmyway.blogspot.com/2012/04/threading-your-way-features_21.html

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.

    my web blog; dog christmas ornaments

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!