My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Blissful Sunday

Ja, het was een heerlijke zondag. Of eigenlijk... een heerlijk weekend. En het stond helemaal in het teken van: koken! Vorige week pakte ik de Allerhande mee en daar stonden een paar gerechten in waar ik spontaan van ging watertanden.

Oh, it was a good Sunday alright. Even better: it was a very good weekend. And it was all about cooking! Last week I grabbed the cooking magazine Allerhande at my local supermarket and it had some dishes in there that just made my mouth water.


Het was nog best een ambitieuze klus, want gisteren besloot ik om noten-gehaktbrood te maken en preikoekjes met yoghurt-peterselie dip. Ja, om te watertanden inderdaad!

I soon figured out that I took on an ambitious task, 'cause last night I prepared meatloaf with pistachios, pinetree nuts and spring onion and grilled leek cookies with a yoghurt-parsily dip. Oh yes, mouth watering indeed.

Mijn versie van de preikoekjes en de dip (en daaronder het plaatje bij het recept). Helemaal niet verkeerd dacht ik zo? Smaakte trouwens ook geweldig! We hadden er nog zo veel over dat ze vanmiddag bij de lunch op tafel stonden. Jum.

My version of the leek cookies and dip (and under the pic, that's the recipe). Not bad at all right. tasted fantastic by the way. We had so many left that we had some for lunch today... oh, the things we have to do...

 


En dan het gehaktbrood. Het ziet er verbazingwekkend hetzelfde uit als het plaatje in de AH hè! Ook dit smaakte erg goed. Volgende keer wat minder noten, want er vielen er wel een hoop uit al etende.

And then the meatloaf. It really looks quite the same as it does in the recipe picture, doesn't it. This also tasted rather good, if I may say so myself. Next time I'm gonna take it easy on the buts though as quite a few fell out whilst eating.

 


Vandaag wilde ik nog een recept maken uit de Allerhande (ik had toevallig alle ingrediënten in huis): citroen-amandelcake. De geur alleen al: lekker! Er zat alleen een behoorlijke 'deuk' in het midden van mijn cake. Mopper! Geen idee hoe dit kan: ideeën? Het had gelukkig helemaal geen effect op de smaak. Nom nom!

And today I figured I had all the ingredients in my cupboards for one more recipe from the magazine. A lemon-almond cake. Oh, the smell alone... YUM. Just one thing: there was a bit of a 'dip' in the middle of my cake! What's up with that? I have no idea how that happens: if you have an idea, please enlighten me. Anyway, it didn't effect the taste of the cake at all (thank heaven): nom nom!

 


En nu? Nu staat er erwtensoep te pruttelen! Eet smakelijk allemaal!

And now? I have some split pea soup ready to be served. Yum. Bon apetit!

11 opmerkingen

  1. Ohw ... dat ziet er heerlijk uit! Jammer dat ik zo ver bij je vandaan woon ... Anders was ik zeker even op bezoek gekomen!

    Fijne zondagavond!
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje dat ziet er super lekker uit allemaal!!!!
    liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mannekes mannekes mannekes ! ik kom bij u eten !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Just a few minutes before I read your blog I popped a meatloaf into the oven. Yours with the nuts looks delicious, mine will be rather boring after reading about yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk, zo'n kookweekend! Ik ben van de jam en de chutney's, maar ik heb een man die zich graag uitleeft in de keuken. Hij maakt veel van 'dagelijkse kost'. Nou, even kijken of ik via de i-pad wel commentaar kan geven, want via mijn computer doet 'ie het niet.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt toch het ovendeurtje niet open gedaan tijdens het bakken van de cake? Daar kan het door komen. Enne, ik kom zo effe aangeschoven, je hebt vast genoeg en het ziet er overheerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Can you share the recipe for the leek cookies, they look delicious!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mmm wat een smakelijk weekend moet dat geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geeft niks hoor zo'n deuk in het midden, maar het zou kunnen komen door een te grote vorm of oude eieren!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.