My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Travel inspiration

Elk jaar gaan mijn lief en ik naar de Vakantiebeurs. Inspiratie op doen voor het komende reisjaar. Ik bedoel Mooistestedentrips.nl moet wel gevuld blijven en de hoofdredacteur van de Reisgids vindt het ook wel prettig als ik met suggesties kom. Maar, stiekem gaat het gewoon om mooie plaatjes kijken.

Every year me and my love go to the national Travel Fair. To get some inspiration for the coming travel year. I mean, my travel website Mooistestedentrips.nl has to stay up to date, right? And my editor-in-chief from the travel magazine also likes me to come up with some original ideas. But really, it's all about looking at the pretty pictures.

Crisis of geen crisis, mij lijkt Griekenland (of zo'n woest, zalig Grieks eiland) wel wat. Een beetje dobberen, wandelen en eten op bijvoorbeeld Samos of Corfu or Epiros?

Euro crises or not, I think Greece (or one of those wild, gorgious islands) would be a fabulous holiday destination. Just floating, hiking and eating on say... Samos, Corfu or Epiros?


Maar groener is misschien ook leuk. Dus gingen mijn gedachten richting Azoren. Eens uitzoeken wanneer je daar walvissen kunt zien. Toen ik Australië en Amerika bezocht, was dit net buiten het walvis seizoen. Tijd om het goed te maken?

But I'm also rather keen on a green destination, so maybe the Azores? Note to self: must find out when it's whale spotting season. On my trips to both Australia and the USA I was too late for whale watching. Wail!


Maar er zijn zo veel mooie groene plekken. Neem nou Noorwegen! Hallo fjorden en mooie stadjes als Stavanger. Het is daar erg rustiger en in de zomer gaat de zon niet onder. Ik zeg: win-win!

But there are so many lovely green places. Take Norway. Hello fjords and fairytale cities like Stavanger. It's very quiet there and the sun doesn't set in summer. Win-win I say!


En dan de steden, ja ik ben toch een echte stedentripper... Gent staat al op het programma (Van Katoen!) en ik wil tijdens de Olympische Spelen ook echt een kijkje in Londen gaan nemen. Dus wat blijft er over. Misschien Zaragoza? Spaans (dus lekker eten en goede wijn), koninklijk en een rijke geschiedenis... klinkt dat even goed.

And what about city trips? Yes, I just love my city trips. Ghent is already on my calendar (as I want to visit Van Katoen) and I really want to pop over to London during the Olynpics this summer. So, what's left? Maybe Zaragoza? It's Spanish (aka good fun and lovely wine), royal and a roch history. Doesn't that sounds great.


Maar ik ben eigenlijk ook al heel lang niet in Parijs geweest. En wat gaat er nu boven Parijs?

But I haven't been to Paris for quite some time now. And really, what's better than Paris?


Tijd om de bankrekening eens voorzichtig te bekijken en nog even verder te dromen!
Waar gaan jullie reizen naartoe dit jaar?

I guess it's time to carefully check my bank account and keep dreaming a bit more.
So, where are you headed for this year?

8 opmerkingen

  1. Je kan ook een lootje kopen en hopen dat je het groot lot wint?!
    Wij gaan alvast dit jaar richting de spaanse zon, met kids de uitvalsbasis om te zwemmen, lekker eten, heerlijk wijn, heerlijk shoppen, qua architectuur top, en musea in overvloed…
    ik wou dat ik er al was, maar al dat kiezen is ook niet slecht,
    liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie plaatjes! En keus genoeg zie ik. Wij zeilen elk jaar en dit jaar hopen we voor langere tijd weg te gaan. Later zou ik wel naar Frankrijk willen gaan, daar ging ik vroeger elk jaar heen. Heerlijk daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh...zit helemaal in dezelfde mood!! Chrissie en ik gaan in april w.s. naar Barcelona en met m'n lief wil ik van de zomer naar Sicilie?! Ben je daar per ongelijk wel eens geweest, nog tips??! Tip voor jou; Andalusie....3 jaar geleden met Chrissie geweest en we werden toen compleet verliefd op alles; natuur, steden, dorpjes, mensen, eten, strand... :-)

    Succes, heerrrrlijk dromen en tja, die bankrekening...pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh ziet er allemaal zo leuk uit, ben benieuwd wat het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, kom kyk walvisse in Suid-Afrika! Hermanus, Mosselbaai, hulle swem sommer hier voor jou.
    Ek wil hierdie jaar graag na Europa vir Kersfeers..mmm...Praag, Nederland, Duitsland? Waar sal ons gaan met 2 jong seuns??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmm ik slaak een diepe zucht..........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij worden het in huize Sierkip niet geheel eens over de bestemming. Ik wil wel graag eens weer naar de Ardennen, de GR57 aflopen, waar we jaren geleden aan begonnen zijn en waarvan we steeds kleine etappes gedaan hebben. En dan nog een weekje naar de Achterhoek en Duitsland ofzo. Maar Keukenprins wil toch weer naar het Noorden, al jaren onze vakantiebestemming. Meestal Noorwegen, zeer aan te raden!! Vorig jaar Zweden en Denemarken, het eiland Mon, prachtig en ook Kopenhagen was super. Kortom, we gaan nog eens overleggen... Leuke kringloopvondsten heb je gedaan en je deken is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!