My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Lovely striped tote bag

Wederom: dit gestreepte stofje lag al een tijd in de kast, onderin te loeren, te wachten op een bestemming. De zachte kleuren van de strepen deden me een beetje denken aan een make-up tasje of een kussenhoes. Maar nu de zomer eindelijk daar was, werd het natuurlijk toch een tas. Ik ben gek op combi's met canvas (lekker stevig, maar licht om te dragen).

And once again, this lovely striped fabric was just sitting in the bottom of my closet, minding its own business waiting for a project to come along. I was thinking of maybe making a make-up purse with this fabric or maybe a nice pillow cover. But the weather decided differently. It was so nice the last few weeks outside that I just saw a light and striped bag in this fabric, in a combi with canvas.

Striped tote bag

Ook de binnenkant maakte ik van deze stof. In plaats van twee hengsels, maakte ik nu een tas met één lange band. Die je over je schouder kunt dragen. Volgens mij wel handig als je er bijvoorbeeld boeken of je laptop in wilt meenemen. 

The inside is also made from this lovely striped fabtric. And instead of two straps, I made one long strap. So this bag can be used as a shoulder bag or cross body type bag. Much easier if you want to carry around books or your laptop or something.

Canvast tote bag

En natuurlijk kun je de band ook in lengte aanpassen. Ik zag pas geleden nu hoe belangrijk dat is. Mijn tante ging er namelijk met één van mijn Londen tassen vandoor en zij is nog geen 1.55 meter (terwijl ik 1.80 meter ben) en zij moest de band van haar tas toch behoorlijk aantrekken! Weer wat geleerd.

And of course the strap is adjustable. I recently learned how important this aspect of bag making is when my aunt bought one of my London bags. She's 5 ft 2" and I am 6 ft tall, so she really had to shorten her bag strap! Another thing learned. 

Have a happy week everyone!

11 opmerkingen

  1. Huh, jij zit toch in Londen nu?

    Je tas is in ieder geval super! Vind het echt knap dat je telkens weer een mooie stoffencombinatie weet te vinden!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tas hoor. Kan me voorstellen dat dit stofje je aan lag te loeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n mooie zachte kleurtjes bij elkaar ... love it !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Esther, wat een super mooie tas! Echt een schitterende combinatie.

    X San

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moet nu net lukken dat we met enkele vriendinnen jouw tut van de tote bag hebben uitgeprobeerd en één van mijn 3 kleuren is zowaar ook dit leuke Ikea streepje,ik vind deze tas ook supermooi geslaagd met één handvat !!Kom maar op met je super idee'tjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tas! Ik vind de stofkeuze ook zo leuk. Prachtig.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So, are you back from the Olympics???? I looked for you in the crowds with your orange hand headband. I thought I'd see you watching the cyclists and the swimming maybe? I've been watching practically non-stop....and still no equestrian!
    Anyway, I love the bag but I want to know about your trip! Maybe you auto-posted this while you were gone? Hope you had or are having a wonderful time!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful bag Esther! Love the idea of the adjustable strap too!
    How was the Olympics?


    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!