My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Blissful sunny Sunday

Het warmste weekend sinds 1994. Dat hoorde ik zojuist op het radiojournaal. Dat het dat was. Ik zou het echt niet meer weten. Wat deed ik in hemelsnaam in 1994. Zwaar puberen geloof ik. In het hier en nu gingen we in Utrecht we ruim over de 30 °C heen en ja hoe breng je dan het weekend door?

The hottest weekend since 1994. I just heard on the radio that this was the warmest weekend in the Netherlands since 1994. Pff, I have no clue. What was I doing in 1994? Being my moody adolescent self I assume. This weekend though temperatures went way over 30 ° and then this is how one spends it.

 

Dit zijn de Tienhovenseplassen, niet ver van ons huis. Nog een paar kilometer verder en je zit aan de Loosdrechtse plassen. Maar daar is het met lekker weer altijd aansluiten, dus dit is een veel beter alternatief. En nee, ik lag zelf niet te bakken aan de plas. Dat laat mijn huidje echt niet toe. Goed ingesmeerd zitten op de fiets wel.

We went to the little lakes at Tienhoven, near our place. Close there are some lakes that are way more famous. But it's so much busier there. This is better. And no, I didn't go sunbathing. Have red hair and a very sensitive skin, doesn't allow that. So I was cycling in the sun with a good sun block on instead. I do like that.


Het was druk in alle slootjes en kanalen bij ons in de buurt met bootjes. Wat een gezellig gezicht. Bij het sluisje bij Breukelenveen stond zelf een waterfile!

It was very busy with little boats in all the canals, it looked like some much fun. Near the locks there was even a little 'water jam'. 


En bij zo'n zomers weekend hoort ook zomers eten, dus ging de BBQ aan. Merquez worstjes en spiezen met champions, paprika en uien. Erg lekker.

You can't have a hot weekend without a BBQ, right? So my man fired up the BBQ and put on some merques sausages and I made some mushroom-red bell pepper-onion skewers.


Ik maakte ook een super lekkere salade (gebaseerd op haar recept), echt een aanrader! Heel fris, maar je krijgt wel 'echt' groente binnen. Niet zo maar een slap blaadje sla.

I also made a salad, which was so good (based on her recipe), I highly recommend it. Very fresh, but with a real bite. Not something whimpy like lettuce ;-).


En bij zomers eten hoort een zomers drankje. Sangria!! Oh zo lekker en oh zo gevaarlijk (drinkt weg als limonade! Voor een niet-alcoholische variant: Snijd een citroen en een limoen in stukjes en doe ze met 3-4 ijsblokjes in een kan en giet er dan mineraalwater bij. Zo lekker, heb er vanmiddag wel een liter van op. Lekker fris.

And I had a summer drink with my summer food. Sangria. Oh so good and oh so dangerous ('cause you drink it like lemonade, whoops). For those who prefer the non-alcoholic variety: cut up a lemon and a lime in pieces and put them in a pitcher with 3-4 ice cubes. Then add sparkly mineral water till the pitcher is full. So yummy and fresh.

 

Ziet er gezellig uit zo hè, allemaal op één bord. We zijn in ieder geval tot diep in de nacht opgebleven, want slapen met deze warmte. Dat probeer ik niet eens! 

Looks good right, all on one plate? We stayed up untill the wee hours of the night. 'Cause sleeping in this hot weather? Seriously, why even try?

Ik hoop dat jullie ook een fijn weekend hebben gehad! Ik kijk alvast uit naar een onweersbuitje. 

I hope you all had a nice weekend! Now if you'll excuse me, I have to go see a man about a thunder storm.

6 opmerkingen

  1. Ziet er mooi en gezellig uit ,heerlijk die warmte weer een rede om lang op te blijven inderdaad Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. if you get thunderstorms, please do send them to italy... working with merino wool isn't ideal with these temperatures!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeerlijk zo'n zondag!!! En lekker, die sangria. Idd heel gevaarlijk spul!! Maar wel lekker genieten! Ook je foto van de Maarseveenseplas vind ik heel mooi!!! (in je vorige blogje) Prachtig!! Liefs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heeerrrrrlijk uit allemaal! Heerlijk he, dat je op zo'n dag dan weinig moet, gewoon go with the flow en lekker zweten :-)
    En BBQ'en, daar krijg ik nooit genoeg van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom ook even bij jou spieken hoor! En een en al "oh's" en "ah's" bij de mooie foto's. Ben geboren en getogen in Vinkeveen en heb ook in Hilversum gewoond dus het was een en al herkenning.
    Weert, waar we nu wonen is ook leuk hoor ;-)
    En wat maak je leuke dingen!! Ik kom meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alleen van jouw foto's kan ik al genieten. Ik bracht mijn weekend grotendeels door in een hete auto, een heet appartement en een heet terras... Ach, je moet wat;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.