My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

London shopping: Cath Kidston

Jullie herkennen de stijl meteen, toch? Die van Cath Kidston. Dankzij haar is naaien, haken en borduren in Engeland (en hier dus ook wel een beetje) in een nieuw jasje gestoken. Ik ben gek op haar naaiboeken. Zo maakte ik al eens een paar van haar schoudertassen. Niet gek dus dat ik, nu ik toch in Londen was, een Cath Kidston winkel bezoeken moest.

You probably recognised her style immediately didn't you. Cath Kidston. Thanks to her sewing, crocheting and embroidery is hip once again, in the UK and also here in The Netherlands. I love her sewing books. Last year I made some of her shoulder bags. So when I was in London, I just had to visit Cath Kidston shops.

Cath Kidston shop Londen

En ik was zeker niet teleurgesteld. Ik ging naar de Cath Kidston winkel in Marylebone High Street (sowieso een hele leuke winkel, vlakbij Bond Street, om even doorheen te lopen!). Je kunt hier alles kopen van Cath Kidston: serviesgoed, tafellinnen, kinderkleding, dameskleding, papierwaren en natuurlijk héél veel naaispullen.

And I wasn't dissapointed. I went to the Cath Kidston shop in Marylebone High Street (a wonderful street just off Bond Street that you should really visit when in London). You can literally buy eveything Cath Kidston here: china, table linens, childrens clothes, ladies fashion, stationary and of course lots of things for sewing.
Cath Kidston sewing London

Ik ging naar huis met drie meter biaisband en superleuke theedoeken (ik had immers maar een klein koffertje meegenomen naar Engeland), maar ik echt zo veel kunnen meenemen: naaldendoosjes, stoffen, knopen, DIY pakketten, tassen, patronen. Erg leuk allemaal.

I went home with 3 meters of binding tape and some cute tea towels, but seriously I could have bought the whole shop. My tiny suitcase saved me from doing that. There was so much cute stuff around though: needle boxes, ribbons, tape, fat quarters stashes, fabric, DIY kits, patterns. The lot!

Cath Kidston sewing shop Marylebone

Wat een gave naaimachine hè. De vilten uiltjes en eekhoorns vond ik ook erg schattig. Je kon ze kant-en-klaar kopen, maar ook een DIY pakket kopen en ze zelf maken.

Cool sewing machine, isn't it? The felt owls and squirrels were very cute. You could buy them ready made, but also a DIY kit to make them yourself.

Fabrics and sewing Cath Kidston

Alle leuke (naai)boeken, adresboeken en notebooks van Cath Kidston. Wil je leren naaien, dan zijn de boeken van Cath Kidston echt aan te raden, ook als je geen naaimachine hebt. En ja die stofjes zijn best zoet, maar zeker die stoffen met sterren en polkadots kan ik erg goed hebben!

All great (sewing) books by Cath Kidston, address books and note books by Kidston. If you'd like to learn to sew, I highly recommend a book by Cath Kidston, even if you don't have a sewing machine. And yes, some of those fabrics are way too sweet for me, though the fabrics with stars and polkadots are very much my taste.

En omdat ik voor jullie wat extra research heb gedaan: de Cath Kidston winkel in Marylebone is echt véél leuker (en groter!) dan de winkel in Covent Garden. Bovendien hebben ze in Marylebone wel naaispullen en in Covent Garden niet. Dat jullie het weten.

And just because I did the research: the shop in Marylebone is much better and bigger than the one in Covent Garden. Also, in the shop in Marylebone they have all the sewing stuff and they don't in the one in Covent Garden. Just so you know.

11 opmerkingen

  1. Dit is de snoepwinkel voor creatief bezig zijn. Ik had me niet zo kunnen inhouden met spulletjes kopen. Goed van je hoor ;-)


    Groetjes, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heel mooi winkeltje. Soms is het maar goed dat je een klein koffertje bij je hebt.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whah, wat een geweldige winkel, vol verleiding! En inspiratie, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOOOOOh, je was in het paradijs! En de stofjes zijn misschien wel zoet, maar als je ze voor het juiste projectje gebruikt, zijn ze subliem!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I loooooooove Cath Kidston!! Ben alleen nog maar in het kleine winkeltje in St-Pancras geweest... De winkel in Marylebone staat nu dus op mijn lijstje voor volgende keer :-) Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh jaloers wou dat ik bij je was haha..Enjoy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg, zullen we gewoon een keertje een retourtje Londen boeken? Geloof dat een waar shop walhalla is!

    ;)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze hebben daar echt super leuke dingen. In zo'n winkeltjes kun je uren rondhangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a lovely blog you have!!! Thank you for visiting me the other day. Your shopping at CK makes me soooo happy...here in Canada we do not have her shops...boo hoo. I am going to visit Holland next Spring...do you have her shops there?
    Have a great week...love your sweet blog. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige winkel!!
    Ik ben vorige jaar naar Londen geweest maar denk dat ik weer terug moet!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!