My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Mustard tote with a big pocket

Ken je dat: dat je van die dagen hebt dat je zo veel te doen hebt dat je niet weet waar je moet beginnen? Zo'n dag heb ik vandaag. Dus vanochtend heb ik zitten knallen achter de computer. Maar toen lag er nog een hele berg werk te wachten, maar even geen zin meer. Even naaien ter ontspanning.

Do you know it when you have so much to do, but no idea where to start? Well, that was me today. So this morning I worked like a maniac behind the computer. But the mountain of work had only shrunk a little. Still so much to do, but not much energy left. So I had to do some sewing for relaxation.

Mustard tote bag

Bij het opruimen van mijn stoffen, stuitte ik onlangs op dit okergele exemplaar. Het restje van een fat quarter. Ik kocht het afgelopen april op Van Katoen, bij De Banier. Het Liberty biaisbandje (de witte bloempjes hebben okergele knoppen, zo fijn bijpassend!) kocht ik in Brussel, maar er is ook een Nederlandse Etsy winkel die ze verkoopt. 

When going through my fabric stash I found this mustard fabric laying around. It was what was left from a fat quarter. I had bought it at the Van Katoen event in Ghent last spring. The flowered biastape (the hearts of the white flowers are also mustard colored, love when things match like this) I bought in Brussels, but there are some Etsy sellers that also have it.

Mustard tote bag

Voor de voering koos ik weer een zijdezacht grijs stofje, met een zachte glans. Ziet er zo mooi uit. Eigenlijk precies hetzelfde principe als deze tas: de fuchsia zuster.

I used a silky soft grey fabric to line the bag, it looks so fancy. It's actually quite the same thing as this bag: the fuchsia pink sister of this bag.

Tote bag: mustard

Ik ben er wel heel erg blij mee! Vooral dat grote vak voorop vind ik erg leuk. Handig om de krant of een tijdschrift in te doen (of je iPad of eReader, als je wat moderner bent dan ik). En de rest van je meuk kan gewoon in de tas zelf. Handig!

I am rather happy with the result, especially the big pocket on the front is quite nifty. It's great for putting a magazine or the paper in (or your iPad or Kindle, if you're more modern than I am). And the rest of your things, you can just put in the bag itsself. Nifty!

En voordat ik weer keihard doorga aan het werk... nog even schaamteloze reclame <RTL 4 pingel>... want deze tas is natuurlijk verkrijgbaar in Le Shop!

But before I get back to work, some shameless commercial talk <insert commercial tune>... 'cause this bag is of course for sale in Le Shop.

12 opmerkingen

  1. Ooooh, liberty! ♥ Dat maakt de tas echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi stofke, dat mosterdkleurtje! En inderdaad handig, zo'n grote voorzak. Moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, Esther! Knap werk (ook al was het niet via de computer ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I am in love with mustard - it's just such a perfect color. It fits in with any season in my opinion. And that big pocket - genius. I love modern technology, but give me a big notebook and a pack of pens to stick in that pocket and I'd be a happy girl. Nothing beats good ol' paper and pens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een prachtig exemplaar! Je bent toch ook een krak in combineren, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enige tas weer! Ik heb net de column naar Kris gestuurd, ze zou hem doorsturen naar jou, ben benieuwd wat je ervan vindt... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! We hebben een avondje gestikt met collega's en jouw tutorial gebruikt! Bedankt daarvoor! Kijk maar op www.stannel.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd! Heerlijk toch, om af en toe even ter ontspanning aan het werk te gaan met leuke stoffen. Is ook hard werken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en wat een goede stofcombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kan nooit genoeg tassen maken, vind je ontwerpen erg origineel.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!