My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

The two way clutch

Een tijdje geleden maakte ik een clutch voor een kennis van me. Ik tekende het patroon uit mijn hoofd en was behoorlijk tevreden over het eindresultaat. Nu valt er altijd wel wat te verbeteren, dus daar heb ik deze week aan gesleuteld.

A while ago I made a clutch for someone I know. I drew the pattern from scratch and I rather liked the end result. Now, there's always room for improvement and that's what I worked on a little this week. 
The two way clutch

De clutch die ik een tijdje geleden maakte, was prima. Maar van mijn mocht hij net een beetje ruimer. Dan kun je er toch net wat beter je portemonnee, sleutels en telefoon in kwijt. Oh, en je lipgloss natuurlijk.

The clutch I made a while back was fine, really. But I made this one slightly bigger. It's so your wallet, keys and phone fit in there better. Oh, and your lipgloss of course.


Clutch: detachable straps

En net als bij het vorige exemplaar kun je ook bij deze het hengsel eraf nemen, zodat je de tas op twee manieren kunt gebruiken. Als schoudertasje en als clutch. Ik houd wel van praktisch. Het hengsel is zo'n 50 centimeter lang (nou ja, niet erg lang dus), dus je kunt het tasje onder je arm knellen als je het over je schouder drapeert. Leuk voor een avondje uit.

And just like the last one, this purse also has a detachable strap. So you can use this bag as a clutch and as a shoulder bag. I am a practical girl. The strap is about 50 centimeters, pretty short. So you can keep it safe under your arm when you're going out for dinner.

Clutch: Anna Maria Horner

Het stofje is ook een bekende hè. Jullie zagen hem al eerder hier en hier. Het is een stofje van Anna Maria Horner en zonder twijfel één van mijn favorieten. Ik kocht het ooit bij Felicity in Brussel. En als het op is, ga ik gewoon opnieuw naar Brussel om nieuwe te kopen. Je moet er iets voor over hebben! Op de achterkant staan ook felblauwe bloemen, vandaar het felblauwe voeringstofje. Ook al is het enorm zomers (toch bijzonder met al die sneeuw buiten), ik vond het toch wel kunnen. Het is immers altijd wel ergens op de wereld zomer.

You guys probably recognise this fabric, right? You've seen it before here and here. It's by Anna Maria Horner and it's without a doubt one of my favorite fabrics ever. I bought it a while ago when I was in Brussels and if I run out of it I will go back to Brussels and get new fabric. Ah, the things I sacrifice for sewing. At the back of the purse there are blue flowers, that's why I picked the bright blue polkadot lining. And even though this clutch screams summer (pretty weird as it's snowing in my nack of the wood), I still love it. I mean, it's always summer somewhere in the world, right?

If you wanna know more? Check out this clutch in my shop!

13 opmerkingen

  1. Mooi modelletje! Knap werk weer! (goh, wat zal jij het vervelend vinden dat je dan weer naar Brussel moet; volgens mij ga je het stofje nu expres op maken, hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk!
    Ik ga toch echt gauw proberen om te kunnen naaien achter de naaimachine want dit vind ik toch wel super!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi en het stofje geeft wat warmte, in deze koude wintertijden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je clutch echt geweldig! Je zou er een tutorial van moeten maken! Ik probeer m dan direct!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi en handig ... wat een ideale combinatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem helemaal geweldig! en die stof, wauw!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die is ook weer heel leuk!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk en die blauwe witte stip stof is perfect. fijne avond. lieve groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, die is super leuk :)! Wat een leuke stofjes! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Esther,
    Ben via via op jouw blog gekomen. Leuke en mooie creaties maak jij.
    Ga je volgen hoor!
    Groetjes,
    Corine
    Wien-art.blogspot.com /wien-artfabrics.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal leuk, zowel model als stof (óp naar Brussel zou ik zeggen:-)! Ik zit sinds kort..na véle jaren.. ook weer achter de naaimachien en dit is een erg inspirerend tasje!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!