My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Out on the town clutch

Een tijdje geleden maakte ik een aantal erg vrolijke clutches. Nu weet ik dat veel van jullie veel stoerder zijn dan ik en vaak leuke kleurtjes dragen. Nu ben ik langzamerhand wat dapperder aan het worden, maar ik draag eigenlijk nog best veel zwart, bijvoorbeeld als basiskleur bij een gekleurde broek of rok. Omdat gewoon zo'n gemakkelijke basiskleur is.

A while ago I made a bunch of very happy looking clutches. Now I know that most of you are far braver than I and wear clothes in really cute colours. Now, I am getting there, slowly but steadily, though I still have a lot of black in my wardrobe. I do have some lovely coloured trousers and skirts, but still wear black with them. Because it's such an easy colour to mix and match with I think.

Out on the town clutch

Dus dan is een wat donkerder tasje wel handig om te hebben, gewoon een tasje dat ook gemakkelijk te mixen en matchen is. Bijvoorbeeld bij een zwart jurkje of een dionkere spijkerbroek, zwart shirtje en zwarte pumps met hele hoge hakken (dat laatste is mijn favoriete outfit, mogen ook knalrode pumps zijn trouwens). Maar goed, dat tasje. Dat kan zo mee.

So, when wearing black, a little black purse would go nicely. Along with a little black dress for example, or with dark jeans, black top and black high heels (heah, that's definately my favorite outfit, or with red high heels for that matter). Anyhow, that clutch? Grab it along and take it tow town!

Black clutch strapless

En net als de vorige exemplaren maakte ik ook dit tasje zo dat het hensel er eenvoudig afgehaald kan worden. Ik vond in mijn knopenverzameling weer een hele fijne vintage knoop die het geheel erg leuk afmaakt (vond zelfs mijn lief en die heeft daar toch meestal niet zo'm mening over).

And just like with the other clutchess I made te strao removable, so you can just take it of if you don't want to use it like a shoulder bag. In my collection of buttons I found a very nice vintage one that just really went along nicely with the whole bag (even the husbear said so and normally, he doesn't have an opinion about these things).

Black clutch strapless

Het stofje vol vrolijke blaadjes vond ik in een klein quiltwinkeltje in Luxemburg. Dat soort winkels loop ik toch altijd maar even binnen, onder het mom 'je weet maar nooit' en vaak liggen de stoffen er zo gezellig op kleur. Kan ik echt belachelijk blij van worden. Het stippenstofje kocht ik op de Utrechtse stoffenmarkt.

This fabric I bought in a little quilt shop in Luxembourg. I always love going into shops like that, 'cause I am always thinking 'you never know' and often they have such great colour combos in quilt shops, that does make me insanely happy. The polkadot fabric I bought at the Utrecht fabric market.

So, did everyone have a nice weekend??

19 opmerkingen

  1. De tas is echt mooi geworden, en wat een leuk stofje met die blaadjes!
    En mijn weekend heb ik hakend met griep op de bank doorgebracht, had ik nu echt de rust voor.
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof, hier ga je waarschijnlijk veel geniet van hebben!
    Het weekend was zoals gewoonlijk weer veel te snel voorbij. ;-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een prachtige tas is het geworden. Mooi stofje!
    Ik grijp ook nog veel te vaak naar zwarte kleding. En naarmate ik ouder word wil ik steeds minder opvallen, dus de felle kleurtjes en drukke printjes worden daarom ook steeds minder.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Just beautiful!!! I'd love to have one like that!!! And the leave fabric is asomely nice!!! Love it!!

    Katrin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous fabric, Esther and a great little bag. It'll go perfectly with jeans and a black jacket. Good choice using the polka dot fabric as lining.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the materials you chose, and that the clutch can be used with or without a strap. Very cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The bag is beautiful! I love the leaf fabric - perfect choice!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey - super cute!! I like this one too --I selected your hot water bottle cover as one of my favorites from last week:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Very nice clutch.. the fabric is bright
    and cheery!
    Happy Spring
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I always love your designs but it is your flair for combining fabrics that always makes me love what you do just that much more. :D Thanks for sharing.
    p

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog site in Opera, it looks fine but when
    opening in Internet Explorer, it has some overlapping.

    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that,
    wonderful blog!

    Feel free to surf to my web-site free adult dating sites

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thanks for the article, can I set it up so I receive an email sent to me when you make a new article?



    My web site - free adult personals

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!