My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

The messenger bag that would

...and a Give Away winner!

Nog nooit heb ik zo lang over een tas gedaan. Alleen met het knippen en strijken was ik al een paar avonden zoet. Het ontwerp had ik zelf uitgedacht en er zaten allerlei technieken in verwerkt die ik nog nooit had uitgevoerd. Dus de geknipte stukken bleven troosteloos over een stoel in de woonkamer hangen: kon ik dit wel? Zou ik het niet verklooien?

Never ever did it take me so long to make a bag. The cutting and ironing alone took me a couple of nights. I drew up the design myself and used a few techniques that I never used before. So all those cut and ironed pattern pieces were sitting on a chair in my living room looking sad, as I definately had a case of cold feet: could I do this? What if I screw it up?


Messenger bag/ diaper bag

 Als ik die tas zou verklooien, soit. Dat zou zo zijn, ik kon altijd overnieuw beginnen. Maar als ik de tas met deze stof verklooide, kon ik het schudden. Deze stof bracht een vriendin namelijk voor me mee uit Japan. En nadat ik de stukken voor deze tas knipte, was er nog maar een postzegeltje over van deze stof. Echt uniek dus! Daar wilde ik koste wat kost zuinig op zijn.

Well scewing up the bag wouldn't be the real problem. I could always start over. But screwing up this fabric, would break my heart. This fabric was given to me to a friend who brought it back all the way from Japan. And after cutting all the pattern pieces for this bag, I had but a stamp of this fabric left. Really unique fabric, ah! I really wanted to handle it with care.

Messenger bag/ diaper bag

En geeft toe: de stof is geweldig toch? Met die parasolletjes erop. Het is wel schattig en lief, maar niet zoet. Precies wat ik nog goed trek als het om stoffen gaat. De binnenkant is helemaal van rood canvas, dat ik bij mijn grote Zweedse vriend kocht. Ook heb ik de tas gevoerd met dikke fluffy voering. Dus hij is sterk en staat als een huis!

But you gotta admit: this is fantastic fabric! I love the oriental parasols on it. It nice and cute, but not sweet. Exactly what I like. The lining is made out of red canvas, that I bought at my Swedish friend. And I padded the bag with nice fluffy strong padding. So now it's steady as a rock!


Messenger bag/ diaper bag

En zo'n techniek die ik nog nooit had toegepast was het maken van een verstelbaar hengsel. Ik zag er dan ook verschrikkelijk tegenop om dat zo te gaan maken. Maar zoals dat gaat met alles waar je vreselijk tegenop ziet: het viel dus alles mee en ik deed het in één keer goed! Bovendien heb ik goed onthouden hoe het moet, dan doe ik het de volgende keer weer meteen goed. De ringen en musketonhaken zijn allemaal bronskleurig, dat vind ik wel sjiek. Ik heb er stad en land (en internet) voor afgezocht. Dus mochten jullie een goed adresje weten waar ik ze kan kopen: ik houd me aanbevolen.

On of the techniques that I'd never tried before was making an adjustable strap. I really wasn't looking forward to trying it. But with all things that seem so difficult: it wasn't difficult at all and I nailed it at the first try. Yay! I also remembered how it's done, so next time I'll get it right the first time too. The rings and swivels are bronze, I really like that. I searched allover to find them, so if you know of a good place that sells them: please do tell me.

Messenger bag/ diaper bag


Aan de binnenkant van de tas zit een keur aan vakken: 2 grote steekvakken en twee ritsvakjes. Ook al geen sinecure, maar het ging wederom van een leien dakje. Wat kan een mens zich toch druk maken om niks.

On the inside there are lots of pockets, some with and some without zippers. Of course, I was sweating the sippered pockets, but once again: they were't much trouble either. I can't believe I made such a fuss over nothing.

Messenger bag/ diaper bag

Dus al met al kan ik zeggen dat het behoorlijk wat werk was om deze tas te maken, maar toch zou ik het zo weer doen. Met wat minder klamme handjes en wat minder achterdocht. Want het is toch zeker een ontzettend leuk model geworden? Hij is dan ook te koop in mijn Etsy winkel.

So all in all I have to say that this bag took a lot of time to make, but I would do it again definately. With warmer feet and less anxiety. 'Cause I really think it turned out well. I hope you agree. It's for sale in my Etsy shop.

En dan nog last, maar zeker not least... de uitslag van de Give Away! Wat kreeg ik weer een berg leuke reacties zeg. Ik heb altijd gewetenswroeging, omdat er ook mensen teleurgesteld zullen zijn. Dus voor de verliezers: er volgt vast snel weer een Give Away. De waardebon van $35 van Fat Quarter Shop gaat naar MultiVroon!! Stuur je je adres en e-mailadres even naar me op? Dan neemt Fat Quarter Shop contact met je op!

And I am also pronouncing the winner of the Give Away! So many of you have entered once again: so fabulous! It always feels so bad to also let people down, ugh. But don't worry, there'll be a Give Away up soon again, promise. Anyway, the $35 voucher for Fat Quarter Shop is going to MultiVroon!!

Have a nice week everyone!

35 opmerkingen

  1. Leuk tas, mooi modelletje!!! Die bronskleurige musketonhaken en ringen hebben ze hier bij ons dacht ik gewoon in de fourniturenzaak liggen...

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tas heb je van dit mooie japanse stofje gemaakt! Mag ik vragen welke tussenvoering je hebt gebruikt, het woord 'fluffy' klinkt mij goed in mijn oren :) Als ik in mijn favoriete winkel ben waar ze echt alles hebben zal ik eens opletten of ze ringen en haken in het brons verkopen.
    En felicitaties voor Multivroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zó herkenbaar. Projecten met nieuwe technieken zijn hier ook altijd langslepend omdat ik er ergens tegenop zie. En dan ook nog met zo'n prachtige unieke stof, tja ik kan me er alles bij voorstellen. Maar je hebt het gedaan, en hoe! Echt heel mooi geworden en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige tas! ik ben verliefd op het stofje.

    liefs
    samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook nieuwsgierig naar wat voor fluffy voering je hebt gebruikt....ik moet binnenkort een luiertas naaien en een beetje advies daarin kan ik wel gebruiken om de tas wat steviger te laten zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, leuke tas. Ik heb de tasfournituren gekocht bij www.lielonline.be
    Grtjs daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je tas prachtig! Echt, zo mooi! Het formaat vind ik ook geweldig, zo ongeveer vierkant, veel mooier dan wat je meestal ziet bij "messenger bag".

    Zo.

    Dat moest ik eerst even kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dan ga ik nu even heel hard gillen:

    JAAAAAAAAAAAAAAAA, maar, nee, wat ontzettend leuk en boffen dat ik heb gewonnen zeg!! Ik had het nog niet gezien omdat ik ontzettend druk was dit weekend en ik erop gewezen moest worden.

    Dank je wel voor het organiseren en daar ga ik heel heel veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is prachtig!! Gefeliciteerd Multivroon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, je tas is prachtig geworden. Gefeliciteerd voor Multivroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een superleuke tas én nen dikke proficiat voor de winnares!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw gave tas! Echt super knap gemaakt! En proficiat Multivroon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gorgeous! I can't believe you made this!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw, echt een supermooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. You did a great job on that bag Esther! And you're right - adorable fabric!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thank you for sharing with the Clever Chicks Blog Hop this week; I hope you’ll join us again!


    Cheers,
    Kathy Shea Mormino

    The Chicken Chick

    http://www.The-Chicken-Chick.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow the bag looks amazing -that fabric is beautiful, I can see why you would be nervous!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Misschien voortaan eerst de technieken uitproberen voor je de schaar in een heel uniek stofje zet, alhoewel; hij is fantastisch gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I always love your bags and this one is adorable too! Would love to see a photo of the inside :o) I came over from Ginger Snap Crafts.... but you also linked up to my blog! Thanks! Emily@Nap-timecreations.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed gedaan! I clicked over from a link party and forgot that you're in NL! I love the bag and hope to attempt one soon. This may be a little beyond my skill now. I just started sewing. You can see my latest creation here (http://www.dejongdreamhouse.com/2013/04/heart-quilt-for-marissa.html)

    My husband is from Helmond. And we'll be going back to visit his family this summer. I'd love to hear any suggestions you have for fabrics shops for me to visit.

    dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, great job! Wish I had the talent and patience to create something that pretty.

    Angela @ A Typical English Home

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ... where function meets beauty. :D Thanks for linking up.
    p

    BeantwoordenVerwijderen
  23. A beautiful bag, Esther, both the design and the fabric.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. It's so beautiful!! Good on you for being brave and diving it - well worth it!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I love it! Thank you for sharing this at the Anything Blue Friday party at The Dedicated House. Hope to see you again at the bash! Toodles, Kathryn @TheDedicatedHouse

    BeantwoordenVerwijderen
  26. I love your bag! You did a fabulous job. Thank you so much for sharing at A Bouquet of Talent this week. Have a wonderful weekend. :)
    Hugs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Love the fabric!

    Thanks so much for linking up with And Sew We Craft Together

    Amy x
    http://www.andsewwecraft.com/2013/04/and-sew-we-craft-together-linky-party-38/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb wel een paar sites gevonden voor mooie bronzen sluitingen.
    Zie hier:
    - http://www.fournituren.nl/Knopen-Sluitingen/Sluitingen--Gespen
    - http://www.eigentasmaken.nl/default.aspx Allerlei tasbenodigdheden
    - http://www.vurenshoutookvanjou.nl/a-27072322/musketonhaken-sleutelhangerhaken-oudgoud-bronskleurig/musketonhaak-groot-oudgoud-brons-38mm-mh005/
    - http://www.boomsma.nl/nl/webshop allerlei soorten sluitingen en zo te zien ook versiersels!

    Succes nog met al die mooie spullen!
    Mijn handen beginnen te jeuken om ook zulke spullen te maken :)

    Groetjes Karlijn

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!