My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Budapest: Buda hills and Margit Sziget

Boedapest bestaat uit twee delen: Boeda en Pest. In het laatste zit het centrum, de meeste hotels en een groot deel van de bezienswaardigheden. Toch vind je aan de andere kant van de Donau schitterende bezienswaardigheden die je niet mag missen. Ik stak de kettingbrug over, ging met het treintje naar boven en ging op ontdekkingsreis: Het Vissersbastion, de Mathias Kerk, het Hospitaal in de Rotsen, de oude stradswallen, de citadel. Het was een enorm geklauter, maar absluut prachtig. Alleen al voor uitzichten zou je er naartoe moeten.

Budapest exists of two parts: Buda and Pest. In the latter you can find the city center, most hotels and the majority of all the sights. That doesn't mean though that you shouldn't visit Buda. 'Cause it's gorgious. I hopped over to the other side of the chain bridge and discovered The Fishermans Bastion, The Mathyas Church, The old city walls, the Citadel and  the Hospital in the rocks. All absolutely stunning and so were the views across from the Danube.

Fishermans Bastion Budapest

Chain Bridge Budapest

Danube

Mathyas Church

Daarna daalde ik af naar de rivier en wandelde ik naar Margit Sziget, het eilandje dat middenin de Donau. Het is eigenlijk een groot park, helemaal autovrij vol grasvelden, zwembaden en allerlei moois. Omdat ik best veel ging bezichtigen, huurde ik aan het begin van het park een fiets. En natuurlijk kreeg ik een roze fiets mee, zucht. Maar wat fijn zeg! Ik had al best veel gelopen, dus even de fiets is dan wel lekker. En omdat het eilandje vol wandel- en fietspaden ligt, was het een fijne ontdekkingsreis op deze manier.

After that, I made it down to the river again and set way to Margit Island, a small island in the middle of the Danube. Cars are forbidden there and it's actually just a very large and nice park. Lots of grass picknick areas, swimming pools and other nice things. Because I had already walked quite far I thought it'd be a good plan to rent a bike. Trust me to get a pink one, deep sigh. But cycling across the island was such a good plan. It's a great way to get to know Margit Island.

Margit Sziget Budapest

Margit Sziget Budapest

Margit Sziget Budapest

Margit Sziget Budapest

Margit Sziget Budapest

Wat een zaligheid. Ik werd helemaal blij van de grote bloementuin, de Japanse tuin (kijk eens naar die schildpadjes op het beeld!) en de rust! En dat op nog geen vijf minuten van de drukte van de stad. Echt heerlijk om even bij te komen. Er is ook nog een grote zwembadencomplex met een strandje op het eiland, echt perfect voor in de zomer. En voor de allerkleinsten is er een kinderboerderij. Maar de meeste locals gaan gewoon een beetje wandelen, voetballen of een ijsje eten. En eerlijk gezegd kan ik me daar prima in vinden!

Oh, how lovely it was. I really liked the flower garden and the Japanese garden (did you see the turtles on the statue?) and the peace and quiet. And it's only 5 minutes from the busy city, you'd never guess. There's also a large pool complex, with about 7 pools and a little beach on the island, just perfect for summer. For the little ones, there's a petting zoo. But most locals come to Margit Island for a walk, some soccer playing and ice cream. And I can fully understand that.

5 opmerkingen

  1. Boedapest staat al lang op ons verlanglijstje en nu na jouw enthousiast verslag heel zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat park was dan een grote versie van het Griftpark.....
    Hi, hi!
    Mooie stad hoor. Ik ga hem op mijn steden om ooit nog eens te bezoeken lijst zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met belangstelling volg ik je reisverslag, mooie foto's heb je gemaakt.
    Voor mij oude bekende plekken, Budapest is mijn geboortestad!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. so lovely to see Budapest through your eyes!!!!
    thank you, xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.