My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

'Cause I needed a new swimming bag

Gaan zwemmen is voor mij geen zaak van pure schoonheid. In tegendeel. Ik rol 's ochtends mijn bed uit, haal een kam door mijn haren en poets mijn tanden. Vervolgens schiet ik in een gemakkelijk slobberbroek en spring ik op de fiets om me, na vijf minuten omgekleed en al, in het zwemgeweld te storten. Nou ja, geweld. Het grootste geweld komt nog van de zwemmende bejaarden die nauwelijks een baantje trekken, maar vooral kwekken langs de kant. Mijn zwempak is niets bijzonders, noch mijn zwembrilletje. Maar mijn zwemtas kon echt niet meer. Dus kwam er een nieuw exemplaar.

Going swimming is not a matter of looking pretty for me. Au contraire. I role out of bed, quickly brush my hair and teeth (no, not with the same brush, eek!). Then I jump into one of my comfy jogging trousers, hop on my bike and five minutes later I dive into the water. I'm often the most attractive person there, but that's only because the other swimmers are all above the age of 85 and wear swimming caps and do lots of chatting and hardly ant swimming. My swimming suit is nothing special, nor are my goggles. But my swimming bag, that's another story. I desperately needed replacing.

Swimming bag

Als patroon nam ik een enigszins aangepaste versie van de Vink Tas, al meermalen met veel plezier door mij gemaakt. Ideaal vanwege de grote voorzak. Daar kunnen mijn slippers en zwemkaart in, net als het muntje voor een kluisje. Nieuwe stoffen kopen voor deze tas vond ik echt iet nodig. Het is maar een zwemtas, die ofwel bij ons in het opberghok staat ofwel in een kluisje in het zwembad op mijn spulletjes past. Ik rommelde dus wat in mijn voorraad en kwam met deze combo op de proppen. De vogeltjesstof is een oudje van Ikea. De zwarte en beige canvas komen van de Utrechtse stoffenmarkt, net als de felblauwe linnen binnenkant. 

I used a slightly altered version of the Vink bag, which I made a couple of times already and which I like a lot. Especially the big pocket in front. Really great on a swimming bag, as I can use it to put my flipflops and membership card in, as well as the coin for the lockers. I didn't see any need to go and buy new fabrics. I mean, it's only a swimming bag that will either be parked in our hallway closet or in one of the swimmingpool lockers. So, I took a look at my fabric stash and came up with this. The bird fabric is by Ikea and the off white and black canvas are from the Utrecht fabric market, as well as the blue linen I used as lining.




Het leek me dus ook wel leuk om even wat foto's van mijn oude zwemzakkie te plaatsen. Aan vervanging toe, of wat? Er zat een gat in het zakje. En vooral dat gat aan de onderkant, bij elkaar gehouden door veiligheidsspelden, is het toppunt van charme dacht ik zo. Toen er ook nog eens gaten in de bovenkant vielen, was de maat vol.

It seemed like a fun idea to show ou some pics of my old swimming bag. Ready for replacement or what? There was a hole in the pocket. And you have to admit: that hole in the bottom, kept together with safetypins is just so charming. When I saw the top of the bag was also starting to fray, I was over this bag. I needed something new.

Swimming bag

Swimming bag

Dit is wel een stuk beter toch? Dus ook al zal ik er zelf niet mooier, charmanter of gezelliger uit zien als ik ga zwemmen. Mijn tas kan er in ieder geval zeker mee door.

This is much, much better. Isn't it? Even if I won't look any better, cuter or funnier when I go swimming, I at least know I don't have to be ashamed of the bag I'm carrying.

20 opmerkingen

  1. yes yes yes, een mega-verbetering!!! (ik ga tegenwoordig ook zwemmen met Vic, hij krijgt les en ik zwem baantjes. Ik moet mij er altijd zo toe zetten, want ik haat chloor en dat doet mijn haar kapot, en pfff nog meer gedoe. Maar eens ik in dat water lig : heerlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is 100x mooier dan de oude, zonder twijfel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie combinatie van stoffen.
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gauw die oude weg gooien de nieuwe is veel mooier!!!
    Ik ga me ook maar eens een keer wagen aan de Vink tas lijkt me een zeer handige tas voor m'n werk. Ik sjouw nog al regelmatig met dossiers enzo en met zo'n voorvak erg handig voor sleutels enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weeral heel knap gemaakt! (Ben er zeker van dat je nu met meer plezier uit je bed rolt.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What change! it is a most amazing bag!!
    I like more this bag than you've done! of course!
    Kisses from Catalonia!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk, dan ga je ineens voor je lol naar het zwembad! Oh nee, dat deed je natuurlijk al ;-) Het is een beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, die tas is te mooi om gewoon als zwem tas te gebruiken!
    Inderdaad een hele verbetering.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je voor de leuke tekst en mooie foto's. Zo gezellig om te lezen!
    En tja.. het kon inderdaad niet meer die tas. Een grote verbetering, weer knap gemaakt.
    Groetjes,
    Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Much better!
    I love the bag and the fabric. Fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze is zo veel mooier en iemand die zulke mooie tassen maakt kan en mag eignelijk niet met zo'n kapot exemplaar rond lopen. LOL.

    Lieve groetjes christa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi dat zwarte stof met patroon, helemaal mijn smaak! En nu maar lekker zwemmen met dit mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very nice work! Thanks for sharing.

    http://itzybellababy.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Very cute!New follower here, hoping you'll stop by my blog and say hello and follow back :)
    http://thecraftiestallie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!