My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Pleated tote with Tulips

Toen ik voor een enthousiaste mevrouw uit België aan de lopende band zat om deze vrolijke tassen te maken, bedacht die mevrouw iets heel slims. Ze wilde namelijk ook een tas voor zichzelf, eentje met plooien in een vrolijk stofje. Volgens mij om mee te nemen naar haar werk. Daar is dit patroon ontzettend geschikt voor. En voor deze mevrouw kroop ik graag nog wat langer achter de achter de machine.

When I was working at the assembly line for a lovely lady from Belgium, who ordered these happy looking bags, she thought of something very clever: she also wanted a bag for herself. A pleated tote bag made from happy looking fabric. I think she wants to take it to work. And this pattern is just so suitable for that. And I happily sewed some more for her.

Pleated tote bag

Voor deze tote gebruikte ik het naaipatroon van Rebeka Lambert, een ontzettend handige tutorial. De tulpenstof is van Kokka en kocht ik bij Noeks.nl, fijne webshop is dat. De tas voerde ik met stevige bijpassende groene katoen die ik op de Utrechtse stoffenmarkt kocht.

I used the pleated tote sewing pattern by Rebeka Lambert, this is a very useful and easy tutorial. The Tulip fabric is by Kokka and I bought it at Noeks.nl, a great website that delivers very fast. The lining of the bag is made from matching green very sturdy cotton that I bought at the Utrecht fabric market.

Pleated tote bag

Pleated tote bag

In mijn verzameling vond ik nog een geweldige lederen vintage knoop. Puur toeval dat hij in precies dezelfde kleur bruin is als de stof van de tas. Mijn man heeft nog een colbertje van zijn vader, uit de jaren ´70 denk ik, met precies zulke knopen eraan. Sindsdien ben ik helemaal verliefd op zulke knopen en als ik er eens tegen kom bij de kringloop gaan ze altijd mee. Volgens mij maakt het de tas helemaal af.

Whilst going through my button collection I found this leather vintage button. I love it. And the fact that it´s an exact match to the brown fabric, that´s a coincidence really. My husband owns a dinner jacket that used to belong to his dad (I think the jacket is from the 70s) and it has buttons just like this one. It's great. Everytime I see buttons like that I think of the dinner jacket and when I encounter those buttons at a thrift shop I always end up taking them home. I think this button is a really good finish for the bag.

8 opmerkingen

  1. Nice! Dat stofje vind ik ook geweldig trouwens....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! En inderdaad die knopen - volgens mij had mijn vader die ook aan een tweed colbertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chique tas en die knoop is echt heel leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat ik niet de mevrouw uit België ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk, de knoop en de stof (uiteraard) maken het geheel echt af!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!