My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

So much fun to make

Het blijft gewoon leuk om sommige dingen te maken! Ondanks dat ik er niet van houd om kleine priegel dingen te naaien, maak ik graag een uitzondering voor mijn clutch die je op twee manieren kunt gebruiken (omdat je het hengsel er heel gemakkelijk af kunt halen!). Of ik nu een effen stofje gebruik met een leuke print binnenin of, zoals deze, de combinatie tussen een print en effen (binnenin zitten zwart-witte polkadots!). Het blijft een leuk patroontje. Ze gaan ook best lekker in mijn shop. Op dit moment heb ik er nog maar twee over. Reden genoeg om binnenkort weer wat nieuwe exemplaren te maken.

I keep having so much fun at sewing certain items. You guys know by now that I am not too fond of sewing small things (too much fidgeting), but I gladly make an exception for my two-way clutch (thanx to the swivels you can easily unhook the strap, so you can use this purse as a small shoulderbag or as a clutch). It doesn't matter if I use solids for the outside and a print for the lining or, like for this bag, a print and solid for the outside (the lining has black and white polkadots!). I'm swooning over the pattern every time I mae a clutch like this.  And people seem to like them, if I take a look in my shop. Only two left! A very good reason to sew some more soon.

clutch

Van de week deed ik ook weer een vintage boodschappentasje op de bus. Ik vind het een geweldig idee dat steeds meer mensen plastic tasjes laten voor wat ze zijn en gewoon lekker stoer bij de Hema roepen 'Nee hoor, laat maar. Ik heb al een tasje' en dan één van mijn tasjes tevoorschijn toveren uit hun handtas (of een andere duurzame tas, allemaal prima). Revoluties beginnen soms héél klein ;-)

This week I also shippen one of these upcycled vintage grocery bags to someone living in the north of The Netherlands. It's great knowing that more and more people stop using plastic bags and will tell the people at the counter of their department store: 'Oh, don't bother with a plastic bag. I am carrying a bag myself.' And then they take out one of my bags from their handbags (or some other sustainable bag, it's all fine by me). Some revolutions have to start small you know ;-)

Vintage grocery bag

Van deze leuke zakkies heb ik er nog wel een paar. En er zijn er een aantal in de uitverkoop. Tis ten slotte zomer!

I have a few of these lovely totes left in the shop. And some of them are on SALE, it's summer afterall.

3 opmerkingen

  1. De laatste is helemaal m'n ding superretro!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n zelfgestikt zakje is gewoon ook veel mooier dan die plastieken exemplaren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!