My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Some new pics of my granny square blanket

Verandering kan eng zijn. Zo had ik na een paar granny square dekens wel door, dacht ik, hoe ik ze het beste kan fotograferen. Een witte achtergrond vind ik belangrijk, zodat je de kleuren goed kunt zien, en een paar goede close-ups zijn ook altijd het bekijken wel waard. Maar ja, als je tijdens een fotografiedag prachtige stallen, houten deuren en een half landgoed tot je beschikking hebt, is dat meer dan genoeg reden om eens uit je comfortzone te stappen.

Change can be a scary thing. I thought that after photographing a couple of granny blankes, I knew how to take the best shots of them. I think a white background is important, so you can see the used colors properly and I also make close-ups, 'cause the structures of granny squares just make you wanna look at their sctructure from up close. But hey, if you go to a photography workshop and you're able to use stables, gorgious wooden doors and half an estate as the background for your pics. That's the best reason to get out of your comfort zone.

Granny square blanket

De fotografe bij de fotodag raadde me aan vooral met ruimte, achtergronden en licht te spelen. En in een mooie omgeving als deze liet ik me dat geen twee keer zeggen. Dus ging ik aan de slag met verschillende ISO-waarden, witbalansen en achtergronden. Nog een hele klus om het allemaal goed te krijgen. Maar één ding weet ik wel: een witte achtergrond, dat hoeft helemaal niet per se! Ik bedoel: kijk toch eens naar de schitterende deur en muur op de achtergrond. Heel landelijk en een beetje vintage, precies zoals de deken.

The photographer at the workshop told me to play with space, backgrounds and light and in a place like we were, I gladly took her advice at heart. So I played around with ISO-values, color balans and backgrounds. It was quite the task to get all the settings just right. But one thing I know: a white background? Absolutely not a must. I mean, look at that lovely door and brickwork in the background. Doesn't that just ooze a country, vintage vibe? Goes really well with the blanket I think.

Granny square blanket

Ooit weleens verliefd geworden op een hek? Ja, ik vroeg het echt. Een hek! Ik namelijk wel. Gewoon midden op het landgoed, een prachtig verweerd hek met roestige scharnieren. In een veld vol rietpluimen. Dat zag er zo mooi uit. Ik kon het niet laten om hier ook even mijn deken tentoon te stellen. Oh, en alles helemaal netjes ophangen? Waarom zou je? Als iemand de deken gebruikt, ligt hij ook gewoon een beetje op een hoopje!

Ever fallen for a fance? Yes, you heard me. A fence. I completely did! It was just there, in the middle of a field. It was rough looking, a little rusty along the edges and it was standing in a field filled with reed plumes. I just couldn't help myself and had to show off the blanket here too. And hanging everything neat and nicely, why would you? Looks much nicer this way. I never heard about someone laying under a blanket neatly, anyway.

Granny square blanket

Granny square blanket

Voor de vorm toch nog even wat close-ups met wit. Wat een verschil met die eerste twee hè! Totaal andere sfeer. Ik sta er echt even van te kijken. Maar ik kwam er tot mijn grote schrik achter dat ik van deze deken helemaal geen close-ups had. Tut tut! Deze deken is te vinden in mijn shop, waar je nog meer nieuwe foto's van deze deken kunt zien. 

Just to compare, I took some close-ups with a white background. Isn't that something completely different from the first two pics? Completely different atmosphere. I am just so surprised, I have to say. But, I didn't have any close-ups from this blanket I found out, so a good thing I took the anyway. Tsk tsk to me! You can find this blanket in my shop, where you can see more new pics of this blanket.

18 opmerkingen

  1. Ik vind je foto's in de "buitenlucht" genomen prachtig, geheel zijn eigen sfeer met als middelpunt je mooie deken, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooie foto's! En een geweldig mooie deken!
    Vind de foto's zo veel mooier dan op een witte achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van een prachtig deken. Ik vind de tweede foto, erg mooi. Misschien niet wat je gewend bent maar toch geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The pictures certainly look nice, and the granny blanket is beautiful. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een inspiratie heb je opgedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi...en dat van dat hek is bij mij ook wel herkenbaar hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De foto aan de schuurdeur vind ik gaaf, krijg de neiging mijn cowboy laarzen uit te trekken en op de schommelstoel te gaan zitten onder je kleedje, op de veranda natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige achtergronden, geeft inderdaad meer uitstraling aan de al prachtige deken!
    Fijne donderdag.
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto´s maken vind ik zelf héél lastig, jij hebt altijd prachtige plaatjes op je blog zoals ook deze. Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is tie mooi!!! Lijkt me maar lastig om weer afstand te doen van zo'n enorm karwei! Heb net je fotografiedag zitten lezen... wat super leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van je dekentje! Dekentje is natuurlijk ook mooi! Dat hek is inderdaad een heel fotogeniek item, mooie lichtval ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your blanket would look good were ever you put it, but I do like the photo of it on the gate best.
    Just getting in to taking better photos my self.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw dat hek en je deken is echt mooi! heel mooi op de foto gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thanks so much for sharing on craft schooling Sunday, I really need to work on my photography skills, so thanks for the inspiration!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi your blanket is so pretty and you did a great job! So much work. I saw it on ski to my lou.
    Julie a julieslifestyle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful! I always love your photos, but the change is really good too. I would love to take a photography workshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Great photos Esther - I love those first ones with the darker background!
    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!