My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

The best (travel) advice comes from locals

Soms krijg ik van één van jullie een mailtje. Jullie komen een weekendje naar Utrecht en willen dan graag van mij weten wat er allemaal te doen en te zien is. Waar niet te veel dagjesmensen rondhangen en waar ik zelf graag naartoe gaan. Of jullie hebben een vraag over één van de reisbestemmingen waar ik al eerder was. Zulke mailtjes vind ik dus echt geweldig. Want wat is nu beter (reis)advies dan van iemand die ook echt ergens geweest is, of beter nog: iemand die er zelf woont!

Sometimes some of you send me e-mails. You're visiting Holland and want to visit Utrecht (totally logical!) and want to know where to go, what not to miss, what's a little off the beaten track and what my personal favorites are. Or you ask me questions about the places I've already been. Now see, I love getting e-mails like that. 'Cause the thing is: you get the best travel advice from people who've actually been there or better even, people that love there.

El Borne, Barcelona

Dat was ook een beetje de insteek achter mijn andere blog: Mooistestedentrips.nl. Tijdens mijn reizen sprak ik regelmatig met locals, had interviews of mocht met een insider op stap. En dan kom je toch maar mooi allerlei dingen te weten die in geen enkele reisgids staan en die moeilijk op internet te vinden zijn. Want geef nou toe: je gaat toch liever naar dat ene hotelletje dat je beste vriendin ook geweldig vond, dan dat je blind uit de reisgids wat moet kiezen of uit het enorme aanbod van een boekingswebsite moet kiezen. Dus dat wilde ik graag op mijn website bieden: duidelijkheid, de bomen tussen het bos weer zichtbaar maken én originele tips geven.

That was kind of the idea that started my other blog, my travel blog Mooistestedentrips.nl. During my travels I often chat to locals, or I get to interview them or I am lucky enough to have a day out with an interesting insider. So I get to know things about places that aren't in any travel guidebook and are hardly found on the internet. 'Cause seriously, you'd rather book a hotel that came personally recommended by your best friend (who had a swell time at that hotel) than to pick something from a travelguide or browse through hundreds of hotels online. I guess that's what I wanted to do with my travel blog: make travel more fun, easy and transparent and gove fantastic and original tips while I'm at it.

Tapas, El Borne

Mercat, El Borne

Maar omdat de beste tips toch komen van locals, heb ik besloten om twee liefdes op mijn reisblog te combineren. De eerste is reizen. Had je niet door hè ;-) De tweede is interviewen. Meestal doe ik dat alleen voor tijdschriften, maar eigenlijk een beetje raar! Dat kan toch ook prima online! Dus vind je vanaf nu ook korte, gezellige, interviews met locals die in topsteden wonen. Zij vertellen in welke restaurantjes ze graag komen, wat je allemaal kunt gaan doen, welke bezienswaardigheden nog niet platgelopen zijn door toeristen en (héél belangrijk als Nederlanders) wat je allemaal gratis en voor niets kunt doen in hun stad.

But because the best travel advice comes from locals, I decided to combine two big loves of mine. One is travel. I know, didn't see that coming, right? ;-) The second one is interviewing. Normally I just write interviews for magazines, but it dawned on me that it's just silly to not do it online. So from now I'm blogging some interview with locals that live in the most fabulous cities in the world and share their best inside tips with you. Like their favorite bars and restaurants, shops, off the beated track sights and (always important) what great things you can do for free.

Picasso Museum, Barcelona

Het eerst interview gaat over de hipste wijk van Barcelona, El Borne. Sommige van jullie kennen deze buurt misschien wel vanwege het Parc de la Ciutadella en het Picassomuseum. Ik had ooit een vriendje (lang geleden in een land hier ver vandaan, ahem) met een appartement om de hoek van dit geweldige museum. En ik moet zeggen: dat appartement is het enige dat ik nog weleens mis aan dat vriendje! De buurt is geweldig, echt een beetje volks, aan de rand van het centrum van Barcelona. En op mijn website staan nu dus allerlei leuke inside tips over El Borne.

The first interview is about one of the hippest areas in Barcelona, El Borne. Some of you may know that area from te Picasso Museum. I had a boy friend once (a long long time ago, when chickens still had hair) who had an apartment around the corner from this museum. You can take it from me: that apartment is maybe the only thing I sometimes ever miss from that time ;-) Anyhoo, the area is amazing, on the edge of Barcelona City Centre, it's a lively neighbourhood where everyone seems to know one another and the atmosphere is amazing. On my website you can now read an interview with all types of insider tips about El Borne.

En ik ben alweer interviews aan het maken met andere locals uit topsteden! En meer mag van mij altijd ;-) Dus woon jij in één van deze topsteden of ken je iemand die in één van de mooiste steden van Europa woont (bijvoorbeeld Berlijn, Parijs, Londen, Dublin of Lissabon), stuur me gerust een berichtje.

And I am already doing more interviews with locals from amazing cities. Now, if you happen to be living in one of the best cities on earth (think Berlin, Paris, Copenhagen, Lisbon, Madrid, New York) and you feel like sharing your insider travel advice, feel free to send me a note.

Je kunt Mooistestedentrips.nl volgen via Bloglovin', credits voor de geweldige Barcelona foto's vind je op Pinterest (helaas, helaas... ze zijn niet van mij).

You can follow Mooistestedentrips.nl (my travel blog, freely translated as 'Most beautiful citytrips') On Bloglovin'. Now, it's in Dutch (eek!) but if you use Google Chrome you can easily hit 'translate' and most of te content will be translated more or less perfectly. The credits for these lovely Barcelona pictures (yes, sadly they're not mine) are to be found on Pinterest.

5 opmerkingen

  1. Hé tof, ik ga zeker eens kijken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, je hebt mij zeker ook een keer geweldig geholpen met leuke tips in Utrecht, die we ook van harte hebben opgevolgd toen, dat was echt super! :-)
    Ik heb nog even de site nageplozen, maar helaas staat mijn geplande en geboekte stedentrip in de nabije toekomst er niet bij: we gaan een klein weekje naar Vilnius, ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh, dat staat bij mij zeker nog op het lijstje. Maak maar een lekkere uitgebreide blog erover, kom ik gezellig bij je zwijmelen. Op Vilius dan hè ;-)

      Verwijderen
  3. Komend weekend met 2 vriendinnen naar Marrakech, heb je site al helemaal uitgeplozen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Esther - If you are interested in seeing the less touristy parts of Berlin, let me know. I might be able to help.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!