My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

There is a new bag (sewing pattern) in town!

Normaal gesproken ben ik niet zo van het 'u vraag wij draaien'. Ik kijk naar stoffen of een verzameling wol en ik besluit ter plekke wat ik daarvan ga maken. Maar net waar ik zin in  heb. Dat wil echter niet zeggen dat ik mijn oren en ogen niet open heb en dat ik totaal ongevoelig ben voor verzoeken.

Normally I just go my own way and don't get into whims of any sort. I just look at fabrics or a stash of yarn and decide on the spot what to make with them. It depends on my mood really. That doesn't mean I don't have my eyes and ears wide open and I am also not completely callous for requests.

Reversible tote bag sewing pattern

De laatste tijd kreeg ik veel mailtjes over deze tas. Die was toch wel erg leuk, erg handig, en wat een leuk stofje ook. Tsja, helemaal mee eens eigenlijk! Je hebt altijd wel van die favorieten als je terugkijkt naar alle tassen die je hebt gemaakt. En die omkeerbare tas is er absoluut één! Die vrolijke stof van Anna Maria Horner in combinatie met rustige stof en een zakje met een kleuraccent, die gezellige hengsels. Het heeft inderdaad zeker wat.

Lately I have been getting a lot of e-mails about this bag. I got a lot of compliments about it: what a cute bag, so nifty and what gorgious fabric. Well, maybe I am not being modest here but: I agree! Looking back to all the bags I've made I think this is definately one of the bags I was very pleased with. The reversible tote bag made with gorgious fabric from Anna Maria Horner in a combo wth plain fabric and happy looking pocket and straps. Yep, definately a winner. 

Reversible tote bag sewing pattern

Terugkerende vraag was waarom er van deze omkeerbare tas eigenlijk geen patroon beschikbaar was. Nou, het antwoord was eigenlijk simpel. Ik maakte de tas ooit voor een vriendin van mij, gaf hem cadeau, ging door met andere dingen en vergat de tas compleet. Dus als ik weer eens een mailtje kreeg met het verzoek om een patroon te maken, dan dacht ik: o ja, die omkeerbare tas, leuk was die eigenlijk. Maar ja, ik had de tas niet meer thuis liggen. Geen idee dus welke afmetingen en werkwijze ik nu had gebruikt.

An ever returning question was why there wasn't a pattern available for this reversible tote bag. Well, the answer to that is actually rather simple. I made the bag for a friend of mine. I gave it to her as a present, started other projects and completely forgot about the reverisble bag. So when I would get another e-mail about this bag, I'd think: Ah, that's right, that bag wás pretty cute. But I didn't have the bag laying around anymore and completely forgot about sizes, fabrics and how I had made it.

Reversible tote bag sewing pattern

Toen ik onlangs mijn stoffenverzameling uitmestte (een heerlijk tijdrovend klusje in mijn geval) vond ik dit schitterende Echino stofje dat ik ooi bij Julija's in Antwerpen kocht, van prachtige canvas. Ik vond er ook nog een mooi effen zwarte katoen bij en bedacht me dat ik ook nog wel biaisband had liggen wat erbij kon. Nog geen dag later kreeg ik weer een mailtje: die leuke omkeerbare tas, was daar nu geen patroon van? Toeval bestaat volgens mij niet en het was een goede reden om na al dat gehaak van de afgelopen tijd weer eens achter de naaimachine te kruipen.

Recently I was digging through my fabric stash (which takes gloriously forever in my case) and I found this gogious canvas Echino fabric that I bought at Julijas in Antwerp a while back. I also found a beautiful solid black cotton and I remember having some biastape that would go perfect with it. Not a day later there was an e-mail in my inbox: why wasn't there a sewing pattern to make that lovelt reversible tote bag. I don't believe in coincidences like that! Plus, after all that crocheting it was a good excuse to get behind the sewing machine again.

Reversible tote bag sewing pattern

En na een paar dagen zwoegen resulteerde dat ik een nieuw naaipatroon voor de omkeerbare tas. Bovendien ben ik echt helemaal tevreden met de tas die ik maakte! Ik vind de combinatie van het vrolijke Echino stofje en de mooie zwarte stof met het beige accent echt te gek! Maar dat is nou net zo leuk aan dit patroon: je kunt compleet verschillende stijlen met elkaar combineren: bloemen en strepen, retro en cowboy, vintage en sjiek? Gewoon doen, zolang de biaisband maar bij beide stoffen past, zit je goed. Je draait gewoon je tas om en je hebt een totaal andere look. Super vind ik dat.

De tas wilde ik eerst ook in mijn shop zetten. Maar bij nader inzien houd ik hem denk ik lekker zelf. Goed idee?

So after a few days of slaving over pattern drawing and tutorial making it's there: the reversible tote bag sewing pattern. And I am really happy about the bag I made! I think the combo of the happy looking Echino fabric and black with beige is just awesome! But I guess that's the fun about this pattern, you can pretty much combine any type of style: flowers and stripes, retro and country, vintage and fancy? Go for it, as long as you have matching bias tape you're fine. Just flip your bag over and you have a complete different style. How great is that?

First I thought I'd also pop the bag into my shop. But I am rather pleased with it and think I'd like to keep it myself. Good idea?

20 opmerkingen

  1. ik zou deze tas gewoon lekker voor mezelf houden,
    fijn dat er een 'binnen' of 'buitenzakje' in is verwerkt,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een mooie en handige tas. Leuke combinatie van stoffen.

    Groetjes, Margaret & Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na al het gehaak is dit weer een mooi naaiprojectje! Misschien dat ik toch een keer bij mijn moeder een paar naailesjes moet gaan volgen, met dit patroon dan... Is het een beetje te doen voor een beginner denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, juist heel geschikt voor een beginner :-) Veel succes en eh... laten zien hè als je hem af hebt!

      Verwijderen
  4. I love this! I would love it if you joined and contribute your awesome posts at my link party at City of Creative Dreams starts on Fridays :D Hope to see you there at City of Creative Dreams Link Party.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie stof heb je gebruikt! De tas lijkt me behalve mooi, ook erg praktisch, veel plezier ermee.

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the flowers! They are so cute and I love the bag too!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een geweldig idee!!!
    Hou hem maar gewoon lekker zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a great idea to have a reversible bag, you have done a very nice job on it.
    Thank you for sharing with the Clever Chicks Blog Hop! I hope you’ll join us again next week!

    Cheers,
    Kathy Shea Mormino
    The Chicken Chick
    http://www.The-Chicken-Chick.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Simple yet beautiful! And it's reversible, a great idea.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you for sharing this post at City of Creative Dream's City of Links last Friday! I loved this post so much that I chose it to be featured for this weeks party. :) Go grab a button you deserve it!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Cute stuff! This bag looks great. Found you over at the A Glimpse Inside link party

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So cute! I love this! Featuring this today in the weekend create link inspire features on Nap-Time Creations! I've posted on FB, twitter, G+ and tagged you where I could! I would love any reshares ;o) Happy Saturday! Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thanks for linking to Create Link Inspire at The Crafty Blog Stalker. You have been featured and pinned! Thank you for sharing.
    –Katie, TheCraftyBlogStalker.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The patterned fabric is beautiful! What would you say the difficulty level on something like this is?

    Alex @ Lavender's Blue

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. On a scale from 1 to 10, I would say a 3. It's a great pattern for beginning sewing bees!

      Verwijderen
  15. No wonder it's a popular bag, Esther. It's room and looks great.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Esther, I've featured your fabulous bag today.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Very cute, love how it is reversible.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!