My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

WIP Wednesday: back to my hook

Jullie zagen mij al eens hakend in Boedapest, Istanbul en Fez. Dus misschien hadden jullie al zo half verwacht dat ik ook wel een haakproject zou meenemen naar Zuid-Afrika. Maar doordat ons schema zo ontzettend druk was en ik voor 10 dagen alleen handbagage bij me had, moest een haakwerk het veld ruimen. En achteraf gezien maar goed ook. Ik was zo druk, dat ik alleen maar met een hoop schuldgevoel naar het haakwerk had kunnen kijken. Maar dat wil wel zeggen dat ik nu weer erg blij ben om weer aan de haak te gaan.

You saw me crocheting away in Budapest, Istabul and Fez. So maybe you were, rightfully so, assuming that I would also take some crochet project to South-Africa. But because our scedule was so busy and I brought handluggage only for 10 days, my crochet had to make way. Looking back it was for the best. 'Cause I would've probably only looked at my  crochet with a feeling of guilt. But that doesn't mean that I'm not ecstaticly happy to be back to my hookin'.


Nordic shawl WIP

Voor mijn reis begon ik aan de Nordic Shawl, naar patroon van My Rose Valley, en ik moet zeggen: het haakt heerlijk weg. En wie roept dat hij er geen tijd voor heeft, kan ik geruststellen: dit patroon haakt als een dolle. Ik kreeg het al voor elkaar om de sjaal 3/4 af te krijgen én meer dan 10 uur per dag te werken. Dus dames: geen excuses mee, aan de haak met jullie! ;-)

Before my trip I started the Nordic Shawl, the pattern is by My Rose Valley, and I have to say that it's a lovely and fast project. And before you start telling me that you don't have the time for yet another project, think again! I managed to get the shawl 3/4 finished already and I've been making 10 hr (or more) workdays. So no more excuses, start hooking!


Nordic shawl WIP

Voordat ik aan de sjaal begon dacht ik dat het nog best lastig zou zijn, vanwege alle verschillende steekjes, maar dat valt allemaal reuze mee. Als je de basis-steken kent, dan gaat het je lukken. Bovendien is het patroon erg duidelijk. Ik haak met Cotton8 van Scheepjeswol en dat is iets dunner dan het garen dat wordt aangeraden in het patroon. Ik heb dus wel een beetje moeten foefelen (fijn woord is dat) met extra toeren, zodat de sjaal wel groot genoeg wordt. Als mijn sjaal klaar is, zal ik aan jullie vertellen hoe ik het patroon heb vergroot. Ook dit was geen enkel punt, jullie kunnen dat allemaal.

En, wat maken jullie?

Before I started this shawl I thought it would be quite hard, because all the different stitches, but it's not hard at all. If you know the basic stitches you're going to ace it. Also, the pattern is particularly clearly written! I am using Cotton8 by the Dutch brand Scheepjeswol and it's a little thinner that the yarn that's suggested for this pattern, so I had to do some adjustments and add some rows to make sure the shawl gets large enough. When I finish my scarf I'll explain to you what I did. Once again,  thought it would be hard, but it was actually a piece of cake.

So, what are you making at the moment?

5 opmerkingen

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren!! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Net ook even je reisverslag gelezen. Wat een heerlijk verhaal, net of we met je mee zijn geweest!
    Ik ben op dit moment met veel te veel dingen bezig: een granny square deken voor schoonzus, een babydeken (jouw diamondstitch) voor mijn zwangere duo, een rokje van tricot, een verschoningshoes en een babylakentje.
    Ja ik weet het, ik word ook gek van mezelf ;-)
    Hele fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, je hebt mooie kleuren samen gebruikt, ik word er helemaal vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Where are the directions.. or the link.. I love your shawl it's really pretty.. thank you Janice

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!