My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

A ripple stitch blanket, my favorite go-to project

Na het haken van de teckel, waarbij ik constant moest tellen en op moest letten (ik ben nu eenmaal geen amigurumi-wonder), was het zo lekker om aan een nieuw project te beginnen, eentje die ik bijna met mijn ogen dicht kan. Een ripple stitch dekentje. Bij een ripple stitch raak ik altijd in een soort ritme en ik kan zo'n deken haken terwijl ik televisie kijk (in dit geval de Tour de France).

After crocheting The Dachshund, which constantly had me on my toes with all the stitch counting ( am no amigurumi genius), it was just so good to start my favorite go-to project: a ripple stitch blanket. I can almost make one with my eyes closed. When I make a ripple I just get into the pattern and it's just fabulous to make one whilst watching TV (I made this one whilst watching the Tour de France).

Crochet ripple stitch blanket

Crochet ripple stitch blanket

Crochet ripple stitch blanket

Heel veel mensen gebruiken het ripple patroon van Attic24, maar ik vindt dat van Le Monde de Sucrette fijner haken. Veel gemakkelijker om in een bepaald ritme te komen en veel minder tellen. Maar da's mijn persoonlijke mening. Voor deze deken gebruikte ik een combi van Bravo en Stylecraft. Acryl heeft behoorlijk wat voordelen, zo kun je het zonder veel problemen uitwassen én het is hypo-allergeen. Wel zo fijn voor gevoelige baby-huidjes (want ik gok zo dat deze deken op een baby-huidje gaan belanden). Om maar aan te geven hoe fijn en snel deze deken haakt: toen ik de deken opmat (dat doe ik om de zo veel rijen), bleek dat ik al klaar was! Dat had ik gewoon niet aan zien komen!

Many crocheters use Attic24's ripple stitch pattern, but I am a true follower of Le Monde de Sucrette's pattern. To me, but that's just my humble opinion, it requires less counting and it's easier to get into a sort of rythm. I used Stylecraft to make this blanket. Acrylic yarn has many advantages. One of them being that you're able to chuck this blanket in the washing machine, if needed. Another being that acrylic is ant-allergic, which is great for people who are sensitive to wool and sensitive baby skins (and I have a hunch this one is going to end up with a baby). And just to show I get lost in making a blanket like this: when I was measuring the blanket (I do that every few rows or so) I found out I was done already! Didn't see it coming, at all!

Crochet ripple stitch blanket

Crochet ripple stitch blanket
  
Deze deken was een bestelling op maat, ik maakte hem al eerder (voor degenen die dachten 'waar ken ik die deken toch van??'). Maar ik heb ook kant-en-klaar gehaakte dekens in mijn winkel, hoor!

Wat is jullie favoriete patroon?

This blanket was custom ordered, I had made one exactly like this before (in case you thought it looked familiar). But I also have crochet blankets in my shop that are ready to be posted to you!

So, I am curious. What's your to-go project?

6 opmerkingen

  1. It is beautiful, and I love the mix of the colours with the white. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i am new to crochet and just tried the attic24 ripple pattern myself. i loved it so much, i made a second one right away. i am now making a large one for myself! i love your color scheme - it is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely! Thank you for recommending the best ripple blanket pattern to follow :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk fris dekentje weer. Dit patroon lijkt niet moeilijk, maar om eerlijk te zijn heb ik me nog niet eerder aan een 'groter' project gewaagd, dus weet ik niet zo goed wat mijn favoriete steek is. In ieder geval zou het er een moeten zijn waarbij je niet hoeft te tellen ;-)
    Fijne dag.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. It's very pretty - love the colors. I have 2 favorite patterns - the granny square and the round ripple. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het knap hoe snel je dat doet! Ik ben een paar maand geleden aan een deken begonnen, maar die ligt op het moment ergens boven. Te wachten tot ik hem weer eens tevoorschijn haal!
    Mooie deken geworden! Mooi patroon! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.