My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Crochet bobble stitch infinity scarf

Van de week klom ik in alle vroegte op de fiets. Het weer zag er veelbelovend uit: een mooi zonnetje, een klein briesje. Die top en dat vest dat ik aanhad, moest toch wel genoeg zijn? Fout! Oh jongens, wat is het nog lekker weer zo voor de bijna-herfst, maar wat is het 's ochtends en 's avonds frisjes. Tijd voor actie, tijd voor mijn nieuwe cirkelsjaal.

This week on a crip morning I got on my bike. The sun was shining and there was a little breeze. It looked so promising. So I thought: my top and vest should do the trick. Oh, was I wrong! Even though the weather is quite nice for the almost-fall, it's rather chilly in the early mornings and evenings. Time for action, time for my new infinity scarf.


Stonewashed XL: crochet bobble stitch infinity scarf

Stonewashed XL: crochet bobble stitch infinity scarf

Ik ben gek op cirkelsjaals en draag ze eigenlijk binnenshuis net zo vaak als buitenshuis. Gewoon lekker om in weg te kruipen, een paar keer omslaan en warm ben je. Vorig jaar naaide ik al een cirkelsjaal voor mezelf, maar er was nog geen winterexemplaar in huis. Voor deze sjaal hield ik wel ongeveer dezelfde afmetingen aan. Zo'n 1,5 meter in het rond is prima als je hem twee keer rond wilt doen.

Now, I love infinity scarfs and I admit that I wear them inside the house as much as I do outdoors. You just wrap them around and you're instantly warm. What's not to like. Last year I sew an infinity scarf from light cotton, but I didn't have a chunkier one for winter yet. When I was making this crochet infinity scarf I did keep to the same measuremennts more or less. A circumference of 1,5 meters is perfect for wrapping it around twice.

Stonewashed XL: crochet bobble stitch infinity scarf

Nu moeten wintersjaals voor mij aan twee eisen voldoen: ze moeten lekker warm zijn én ze mogen best een beetje een grove structuur hebben. De laatste jaren zie je best wat grote breisels in de winkels en dat kan ik echt alleen maar toejuichen. Vandaar dat ik voor het haken van deze sjaal koos voor een lekkere chunky steek, een bobbel steek. De rand maakte ik van kreeftsteken. Dat geeft een prachtig effect.

Now, winterscarves have 2 requirements for me. First of all they have to be nice and warm and secondly, they need to have a chunky structures. The last few years I've seem so many chunky knits in stores and it's a trend that I completely love. So for crocheting this infinity scarf I picked a chunky stitch, a bobble stitch. And the edges are done with crab stitches. This gives a very full effect and I love the structure.


Stonewashed XL: crochet bobble stitch infinity scarf


Stonewashed XL: crochet bobble stitch infinity scarf

De cirkelsjaal is gemaakt met StonewashedXL van Scheepjeswol. Een garen van 70% acryl en 30% katoen: superzacht (vindt maar eens zulke zachte schapen!), heel fijn voor mijn gevoelige huidje én een geweldig stonewashed effect als je ermee haakt. De hoofdkleur van mijn sjaal is grijs (nummer 854) en de rand is blauw (nummer 855). Vorige week werden er al vragen gesteld over het patroon van deze sjaal: nog héél even geduld: dit is in de maak en deel ik spoedig met jullie. Nog even geduld.

Hebben jullie al een sjaal gemaakt voor deze winter?

This infinity scarf is made with StonewashedXL by Dutch yarn brand Scheepjeswol. It's made of 70% acrylic and 30% cotton and man is it soft! Also it's realy great if you have a sensitive skin, like I do, and when you crochet this yarn gives such a nice retro stonewashed effect. The main colour is grey (no. 854) and the edges are made in blue (no. 855). If you live in the UK, North-America or Down Under this is where you can buy it. Last week some people were already asking me for the pattern and I have some good news about that. I am working on the pattern ans sharing it with you soon. So, hold your horses!

Have you guys already made a winter scarf?


UPDATE! The TUTORIAL for the Bobble stitch infinity scarf is ready! Check it out and make one yourself.

27 opmerkingen

  1. Mooi gemaakt! Ik vind cirkelsjaals ook heerlijk, je kan er lekker in wegkruipen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your infinity scarf is beautiful - and so are you. Have a great day. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben druk bezig met mijn rood/roze stone washed driehoeksjaal. Die van jou diet er heerlijk warm uit! Voor vanavond is mn wol op, morgen komt hopelijk de nieuwe lading binnen en kan ik de sjaal afmaken!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beautiful!!!!!! happy to know that soon a pattern will be written : ;oD !!!!
    i'm working on little projects right now, because I'm waiting for our container from Indonesia, where all my yarn stash is !!! luckily, this morning, I found a shop in Maputo with some lovely, colourful and chunky yarn…. but I don't think I'm going to crochet any cowl or scarf, as we are approaching Spring….!!!!
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg!! Ik ben druk bezig met een sjaal voor oudste dochter. Leuk om te doen en het wordt ook leuk!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ik vind hem top! Hij is lekker stoer, daar hou ik van! Staat je prachtig, Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt ontzettend gaaf gemaakt zeg,
    ziet er top uit ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It's a beautiful scarf! I love the stitches you've used and the colours :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Móóói! Echt prachtig; zowel patroon als kleurtjes. (En de kleur van de rand staat geweldig bij je haar!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige sjaal. Dit garen is echt heerlijk zacht en in preachtige kleuren te koop. Jouw kleurcombinatie is echt mooi. Zelf sta ik nog in de zomerstand, maar ik heb al wel patronen klaarliggen.

    Veel plezier met dragen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Esther, ik vind je sjaal echt prachtig geworden! Supersteekje, kleurcombi enz. ik wacht vol spanning op je patroon en beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi gehaakt! Heerlij, daar zul je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love it! The colors and everything! I always wear a scarf around the house, even with a hoodie sweatshirt on. I hate feeling the chill go down my back.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I was hoping this was scarf - it's beautiful!! I can't wait for the pattern, thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your scarf is really wonderful!
    I like the color and structure!
    Perfect for jeans day, which for me is almost every day ....
    Have a nice day happy and creative, Esther!
    In my country, Catalonia, today we celebrated our National Day of Catalonia.
    FREEDOM CATALONIA!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. How perfect are those color on you? Love it!
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/09/holiday-knitting-and-crocheting-part-1.html

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie sjaal en hij staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kleuren staan je prachtig en een mooi patroon. Ik houd ook van deze sjaals, zowel binnen- als buitenshuis inderdaad. Ik heb toevallig net een call gemaakt in de kleuren van mijn winterjas.

    http://creabh.blogspot.nl/2014/09/col-gehaakt-voor-de-winter.html

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!