My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

WIP Wednesday: crocheting in Nantes

Wie mij op Instagram volgt, zag dat ik wederom mijn koffers had gepakt en naar het buitenland was verkast. Dit keer was ik in Nantes voor mijn werk, een conferentie. Maar gelukkig had ik af en toe een uurtje om de stad te verkennen en dat was ontzettend gaaf! En na een dag confereren is er niets lekkerders dan... haken.

Who follows me on Instagram already saw that I packed my suitcases once again and was off abroad somewhere. My journey took me to Nantes in France this time, for a conference. But lucky for my I had an hour off here and there to discover the city and that was so cool. And after a day off talking non-stop at a conference, I just wanted to crochet.


Stonewashed XL, Scheepjeswol

Terwijl mijn collega's in een saai hotel bij de conferentie locatie zaten, had ik het veel beter bekeken. Vond ik zelf. Ik logeerde via AirBnB bij een stelletje in het centrum van de stad, waar ik gewoon mijn eigen kamer had. Het was goedkoop, centraal gelegen en supergezellig. En als ik even de tijd had, haakte ik er aan mijn nieuwe project met StonewashedXL. Ik had de stoute schoenen aangetrokken en gewoon een bamboe haaknaald in mijn handbagage gestopt. Geen haan die er naar kraaide. Gelukkig maar, want in Nantes waren alle wolwinkels nog gesloten wegens zomervakantie.

While my colleagues were all staying in a boring hotel near the conference venue, I had a much better deal or so I thought. I was staying in the city center via AirBnB, with a lovely couple. I had my own room. The place was great, the location very central and much cheaper than the boring hotel. And, when I had the time, I was working on my StonewashedXL project. I took my chances and put a bamboo hook into my hand luggage and nobody minded. Lucky me, as all yarn shops in Nantes were still closed for the summer.


Nantes, Île de Nantes
Nantes, Île de Nantes
Nantes, Île de Nantes

Nantes, Île de Nantes

Nantes, Île de Nantes

Tijdens het haken droomde ik nog even weg en dacht ik aan beestjes. Want Nantes heeft te gekke beestjes! Ik ging naar het industrieel hippe Île de Nantes en ontmoette daar een mechanische olifant. Hij hufte, pufte, knipperde met zijn ogen, liep rond alsof het eiland van hem was en besproeide nieuwsgierige omstanders met water. Ofwel: ik was verliefd. Ik vond ook zijn voetjes zo leuk, had heel erg de neiging om ze te lakken (maar dat heeftie natuurlijk niet nodig, cool genoeg van zichzelf). 

Ik was ook nooit zo'n fan van carrousels, maar de carrousel in Nantes kon ik niet versmaden. Deze hangt helemaal vol met mechanische beestjes, uit de boeken van Jules Vernes (die vlakbij het eiland opgroeide). Dus ik kroop op een garnaal waarvan ik met de staart kon zwaaien en gierde het uit (in mijn eentje, ha!). In het museum vlakbij worden nog meer mechanische beesten gemaakt, ik was zwaar onder de indruk.

Whilst crocheting I was dreaming about the beasties of Nantes, the city has the best beasties. I went to the industrial hip Île de Nantes and met a mechanical elephant that huffed, puffed and sprayed the visitors down. He was blinking, flapping his ears and walking aroud like he owned the place. It's no surprise: I was in love. Especally the feet, those nails! You just wanna paint them, right?

And normally I am no fan of Merry-Go-Rounds but this was the bomb, filled with mechanical animals described in Nantes-born Jules Vernes books. It was like being part of a fairy tale. So, I took my place on a shrimp (who's tale I could wiggle myself) and laughed my arse off! Must've looked like an idiot as I was all by myself. In the nearby museum tech-talents are building more beastes, it's so impressive.

Citytrip Nantes

Citytrip Nantes

Citytrip Nantes

Citytrip Nantes

Maar de rest van Nantes was ook om te zoenen. Geweldige bakkerijtjes. Die taartjes! Die chocolaatjes! Die macarons! Leuke terrasjes en cafés. Heerlijke wijn. Leuke designwinkels. Het lijkt me heerlijk om een keertje terug te gaan en ook de omgeving nog een beetje te ontdekken, daar had ik nu helaas geen tijd voor. Ben jij weleens in de buurt van Nantes geweest?

But the rest of Nantes was also fabulous. The bakeries were just amazing. Those cakes! Those chocolates! Those macarons! I loved the terraces and cafés. Discovered fabulous design shops and loved the wine. I would love to go back someday and discover the surroudings of Nantes as well. But now I didn't have the time. Did you ever visit Nantes?

Citytrip Nantes

Oké, nog één beestje. Maar deze is heel zoet. Gelukkig heeftie de wekker gezet!

En vertel: ben jij iets leuks aan het maken/haken op dit moment?

Okay, just one more beastie. Just because I can and just because this is such a cutie pie. Good thing he set the alarm clock. 

And tell me: what are you making/ crocheting at the moment?

16 opmerkingen

  1. Super die laatste foto! Nu heb ik zin in macarons ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It looks adorable there!! I've never had a macaron, but every time I see one I want to reach through my monitor and have a bite :) Right now I'm almost finished crocheting a sweater that seems OK so far (and I hope it stays that way).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi,

    Mag ik vragen welk patroon je gebruikt voor je sjaal? Ik vind hem heel mooi :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooit geweest, maar ik moet er echt eens heen zie ik zo. Die beestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet Nantes er magisch uit! Lijkt me heerlijk struinen daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I think I used to plant Nantes carrots but that's as close as I've ever gotten. I've never been to Europe. I didn't know Jules Vern was from there....amazing creatures!
    Those macaroons have hit Pinterest and I may just have to try them.
    Right now I am making Preemie hats for NICU in Iowa, USA and a rug which may be the last one I ever make on a P hook where each stitch takes 2 hands...really, and the cutest Lalylala pattern...Bina the Bear. Thanks for taking me on your travels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Never been to Nantes-;( crocheting camouflage hat for my 4 year old boy.
    My first comment here- I lived in the Netherlands for a year, was learning the language, so happy I can read your blog in both languages!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Such beautiful pictures! What is this that you are crocheting? I love the stitch pattern...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love reading about your travels! I also love seeing what you crochet! There are so few of us crocheters compared to knitters.
    Right now I'm working on two shawls, and, well, the list is so long. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat is het daar gaaf! Ik ben er nooit geweest, maar krijg meteen zin!
    En waar ik mee bezig ben, voornamelijk met het kleed van de crochet club 2014 van Janie Crow. Erg leuk om te doen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai , gegoogeld en dat ziet er prachtig uit daar in Nantes
    mocht het wat dichter bij huis liggen , ik maak er een daguitstap van ...
    helaas meer dan 600km
    geniet van je verblijf en ik kijk al uit naar je volgende berichten , vind het een leuk blog om te volgen !
    groeten uit Watou ( kustdorp ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat plezierig, hier word er heerlijk geborduurd en gequilt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!