My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

10 things I'll be doing over Christmas

'Als ik woensdagavond naar huis kom, gaat mijn telefoon uit en ga ik álleen nog maar leuke dingen doen', zo beloof ik mijn man al enige tijd. De laatste zes weken heb ik eigenlijk maar één ding gedaan: werken. Oh ja, en onze badkamer uitbreken en weer opbouwen. En stiekem tel ik de dagen af naar kerstmis. Niet omdat ik nu zo'n kersttypje ben, maar omdat ik dan even 10 dagen helemaal niets hoef, kan uitslapen en gewoon alles kan doen waar ik zin in heb.

Christmas

'When I come home on Christmas Eve I'll unplug my phone and just do things that I want to do', is what I have been telling my husband for the last 2 weeks. The only thing I did for the last 6 weeks is work and on top of that we were renovating our bathroom. So I was secretly counting down until Christmas, not because I am such a Christmas-lover, but because I am desperately looking forward to 10 days of sleeping in, not having to do anything and just do whatever I feel like. 

Dus nee, gepland heb ik niets. Maar ik kijk er wel naar uit om de volgende dingen te gaan doen.

No, I really haven't planned a thing. But I am looking forward to doing the following things.

1. Finishing my Scheepjeswol CAL blanket

Scheepjes CAL 2014

Ondanks het feit dat ik in december alleen maar aan het werk was en thuis druk bezig was met verbouwen, loop ik maar 12 vierkantjes achter. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje anders ga doen allemaal. Zo waren er een paar vierkantjes die ik niet zo mooi vond, dus daar heb ik vervangende vierkantjes voor gevonden. Ook de manieren om de vierkantjes aan elkaar te haken, was niet helemaal mijn methode en ook de rand vond ik niet zo mooi. Oei, ik klink nu wel erg als een zeur! Maar als je een grote deken maakt, waar zo veel tijd en moeite in is gegaan, moet hij wel naar je zin zijn. Mocht je ook bezig zijn met de Scheepjeswol 2014 CAL, heb geduld: ik ga nog een post maken over wat zaken om hem op een andere manier te maken.

Despite the fact that I was working the most part of december and was busy with some house renovation, I am only 12 blocks behind on the Scheepjes 2014 CAL. And I am going to go a slightly different way. I didn't like some of the squares that were offered, so I am going for a few different squares. And I also wasn't to fond of the joining method and the edging. Okay, that makes me sound a bit whiny probably. But since I think I crochet blanket is an heirloom that will keep for decades I really want to love it and not go 'hm' after I finish it. Anyway, if you're working on the CAL have some patience, I will blog about all the alterations you can make and still come up with a brilliant blanket.

2. Reading a book or two


Hoe graag ik ook zou willen dat ik tot 11 uur 's ochtends kan doorslapen, meestal ben ik om half 8 in de ochtend klaarwakker. Soms een beetje frustrerend, zeker als ik wil bijslapen. De oplossing als ik veel te vroeg wakker ben: uit bed, warme ochtendjas en slofjes aan, dekentje mee en nog een paar uurtjes op de bank een boek lezen, met een kop thee erbij. Eén van de boeken waar ik dit jaar verschrikkelijk om heb moeten lachen was 'Het Rosie Project' van Graeme Simsion, dus ik hoop tijdens de kerst de opvolger Het Rosie Effect te gaat lezen.

Oh, how I wish I was one of those people who could sleep in until 11. Even when I am completely knackered I don't sleep past 7:30 am or something. That's a little frustrating when I try to catch up on some sleep. So my solution? Get up, put on comfy bathrobe and slippers, bring my blankie to the couch and read for a few hours in peace. All it needs is a cup of tea. This year I read The Rosie Project by Graeme Simsion and just laughed SO hard. Over Christmas I hope to get around to reading the sequel, The Rosie Effect.

3. China Light Festival

Chinese Light Utrecht

Een vriendin van mij reisde onlangs naar China en kwam toch wel een beetje gechoqueerd terug. Het cultuurverschil was enorm en er werd heel weinig Engels gesproken. Je drie weken lang in allerlei bochten moeten wringen om jezelf duidelijk te maken, lijkt me inderdaad doodvermoeiend. Ze was dus een beetje uit haar doen toen ze terug kwam. Ik heb echter kaartjes gewonnen voor het China Lights Festival in Utrecht en neem haar mee. Eens kijken of ik haar nu wel een leuke China-ervaring kan geven.

A friend of mine recently traveled to China for the first time and came back quite shocked. She different in culture from ours was rather big and the lack of people that spoke English made it hard for her to have a good time. I understand that it can be quite exhausting to try and make yourself understood for three weeks. She was a little put off when she returned. Well, I have won tickets to the China Lights Festival here in Utrecht and I am taking her, so I hope I can give her a nice China experience.

4. An afternoon in Rotterdam


Rotterdam wordt echt steeds leuker. Onlangs opende de Markthal haar deuren, een waar walhalla met allemaal lekkere hapjes. En ik ben ook nog nooit in de Kunstal en het Booijmans van Beuningen geweest. Geen idee of ik eraan toe ga komen, maar ik hoop een leuke wandeling door Rotterdam te gaan maken.

The Dutch city of Rotterdam is getting more and more fun. The Markthal just openened its doors and it's the place to go foodshopping and tasting, also I haven't visited a couple of great museums in Rotterdam. So I hope I'll get around to hopping over to Rotterdam and go for a long walk. 

5. Watching The Sound of Music

the sound of music

Wellicht dat ik even zal meten wachten tot mijn man een middagje het huis uit is, maar ik zál deze film kijken! The sound of music hoort gewoon bij kerstmis voor mij, oh en Sissy ook! Misschien moet mijn man er een dag met vrienden op uit...

Perhaps I should wait until my husband is out for an afternoon, 'cause I wíll wtach this movie. The sounds of music is my favorite holiday movie ever. Oh, and so is Sissy! Maybe my husband will have to leave for a whole day...

6. Having some home hammam-time

Therme

Een paar weken flink uitbreken, klussen en hoofdbrekers heeft in ieder geval in iets héél fijns geresulteerd. Een nieuwe badkamer mét regendouche. We zijn nog steeds niet helemaal klaar, dat komt in het nieuwe jaar wel. Maar die douche die doet het en dat betekent dat ik daar eens uitgebreid onder ga staan. Zo fijn als het hele 'ik moet een trein halen' niet boven je hoofd hangt. Ik heb een paar lekkere hammam badder spulletjes gekocht (black soap scrub en douchegel) en ben van plan om het er echt even lekker van te nemen.

A few weeks of demolition, construction and some renovation glitches has resulted in one fine thing: a brand new bathroom, wíth a rain shower! Nope, we're not quite finished yet, but we will in the new year. But, the most important thing is that that lovely shower is working and I will use it for a long time every day. Much more relaxed of you don't have to hurry up to catch an early train. So I bouhgt some home hammam care products and will enjoy some proper me time.

7. Starting a new crochet project

crochet
Eigenlijk ben ik niet zo gewend om te kleding te haken en al helemaal net voor kinderen, maar dit project durf ik wel aan. En geef toe, wat een schattig patroon hè! Ik ga Peru van Scheepjes gebruiken op haaknaald 9 mm, best wel spannend dacht ik zo.

I am not really used to crocheting clothes, especially not for kids. But I am taking my chances on this project. isn't it adorable? I'll be hooking it with Scheepjes Peru and using a 9 mm hook, kind of exciting I think.

8. Writing about Cologne

Keulen

Ja, erg hè. Heb je vakantie, mag je wederom aan het werk. Dat is een beetje hoe het werkt met eigen baas zijn en over het algemeen vind ik het niet erg. Ik bezocht vorige week Keulen (zo gaaf) en mijn deadline voor dit artikel ligt net na oud & nieuw. Dus voordat ik aan de oliebollen ga, wil ik mijn artikel af hebben. Een hele klus nog, maar ik kan gewoon lekker thuis achter de laptop. Superfijn.

Oh, I know. Working when you have time off, finally. But I guess that's how it works when you're having a business and I don't mind really. Last week I visited the wonderful city of Cologne in Germany. It was so pretty! My deadline is just in the new year, so before I opening the bottle of champagne on New Years Eve, I better finish my article. A big job, but since I can do my writing from home I can't complain.

9. Contribute to a few good causes

Support a good cause

Ik ben een verschrikkelijke mazzelaar. Op het moment dat ik dit schrijf mag ik dan piepen en kraken van vermoeidheid. Ik heb ZO veel geluk en ik heb zo'n fijn leven. Daar werk ik hard voor, maar dat maakt me niet minder dankbaar. Ik heb geweldig werk, een waanzinnige man die dat allemaal maar prima vindt, gezonde ouders en familie en een bak leuke vriendinnen die me overal bij steunen. Ik bedoel, hallo! Mazzel, indeed. Dit jaar bezocht ik Zuid-Afrika en zag ik meiden van mijn leeftijd die het met een schare kleintjes helemaal alleen moeten redden, die soms ziek zijn en... over de leefomstandigheden zal ik het niet hebben. Daarom geef ik dit jaar aan Kinderfonds Mama's, zodat die kleintjes in dat complexe, maar schitterende land, het misschien een heel klein beetje gemakkelijker krijgen. Wil je al hakende een steentje bijdragen én wat moois voor jezelf maken? Dan weet ik ook nog wel een goed doel voor je.

I am oh so lucky. As I am writing this I am freaking tired and battling a cold, but that doesn't make me realise any less what a lucky girl I am. I work hard for it, but I still feel so thankful. My work is fantastic, my husbands supports me in everything I do, my family is healthy and I have the best bunch of friends a girl could hope for. Yes, lucky indeed. This year I went to South-African and met up with women my age who have a bunch of kids and hardly get by. Sometimes they are sick themselves, have tons of worries and I won't bore you with the details with how they try and make a living. That's why I am supporting Mamas this year, who are trying to give the kids in complex, but gorgeous South-Africa a chance. If you'd rather crochet something pretty for yourself, whilst supporting a good cause., better check this out!

10. Drink glühwein

Glühwein

Ik ben stiekem een ontzettende fan van kerstmarkten. Nee, dat is hélemaal niet hip en funky, maar serieus. Ik vind het altijd zo gezellig. Vooral Duitse kerstmarkten. Vorige week nam ik in Keulen 2 kerstmarkt mokken mee naar huis, voor mij en mijn lief, en daar gaat één dezer dagen glühwein uit gedronken worden!

One of my guilty pleasures is Christmas markets, especially German Christmas markets. I know that they aren't hip or funky, but seriously. They're so cosy and so much fun. Last week, when I was in Cologne I took 2 Christmas market mugs home with me and one of these days glühwein (mulled wine) will be had!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik al deze 10 dingen zal gaan volbrengen, maar dat geeft niets. Als ik maar gewoon lekker kan uitrusten? Hebben jullie nog leuke plannen deze feestdagen? Ik wens jullie in ieder geval een fijne kerstvakantie!

Honestly, I don't think I'll be able to do all these 10 things.But at least I hope to relax a little whilst doing some of them. Do you have fun plans? I wish you lovely holidays!

16 opmerkingen

  1. Wat een fijne dingen allemaal!! En wat heerlijk dat je vrij bent!
    Man en ik zitten allebei in het onderwijs, dus ook 2 weken vrij, heerlijk!! Wij gaan het ook lekker rustig aan doen en in de 2e week knijpen we er met onze vriendengroep een paar daagjes tussen uit. De kinderen van 1, 2, 3, 4, 5 en 6 gaan natuurlijk gezellig mee :-))
    Geniet van al die heerlijke dingen in het vooruitzicht en hele fijne feestdagen!!
    Groetjes,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De griep is net ons huisje voorbij gegaan, dus wij gaan vooral ook heel veel uitrusten om de laatste restjes goed weg te werken.....
    En verder zien we het allemaal wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een fijn vooruitzicht: 10 dagen alleen maar doen waar je zin in hebt. Je hebt het verdiend! Als je naar Rotterdam gaat heb ik nog wel wat leuke tips :) Geef maar een seintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk allemaal. The sound of music en Sissi heb ik op dvd. Door de jaren heen heb ik ze helemaal ''kapot gedraaid''. Haha. Veel plezier en alvast fijne feestdagen.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier ook een chinese lichttoestand in de zoo van Antwerpen ( net geboekt ) , een uitstapje naar zeeland, etentje bij papa en een avondje met collega's en de rest van mijn vakantie is nog lekker helemaal leeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook nog niet klaar met de granny cal, ik doe af en toe ook wat ander haakwerk, zo wisselt het wat af, niet.... Dus ik ga volgen hoe jij doe verder te werk gaat, wie weet ( en ik vermoed van wel) doe ik nog inspiratie op ;-)
    Verder ben ik ook 2 weken thuis met de kids, we gaan vooral niks doen en 'me-time' inlassen, zal deugd doen. Als mijn man thuis is gaan we er eventjes tussen uit...

    Fijne feestdagen en een goed begin!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel fijne vakantie met een fijne kerst! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat nieuwe haakproject! Ik ben zelf op zoek naar een megadikke wol, die echter niet 'zwaar' is. Heb geprobeerd een col te haken van Zpagetti, maar dat weegt als lood. Ben benieuwd naar je ervaring met Peru van Scheepjeswol!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I'm hoping to fit in some knitting and crochet but I'm not going to be off work much so I don't think I'll get much done. I can't sleep in either. I usually waken about 5:15 - maybe sleep again for a short time - but always awake (too) early. When The Sound of Music was in the cinema (many, many years ago) my aunt went to see it several times and fell alseep each time!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So please hurry up with your writing about Cologne - I can't wait to read about your thoughts of this city where I'm living! And indeed, I agree with you, that Cologne is really beautiful. Merry Christmas, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! I have written a blog already Martina! You can read it here: http://mooistestedentrips.nl/nieuws/funky-keulen-streetart-en-vintage-in-ehrenfeld It is in Dutch (but so will be my article) but I guess you ca get by with Google Translate ;-)

      Verwijderen
  11. Dat klinkt heerlijk! En yep The Sound of Music hoort bij de kerstvakantie, ieder haar weer! Ik heb Het Rosie Effect hier ook klaar liggen, heerlijk! Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. vorige week las ik een blog van Leesvoer over een leuke wolwinkel genaamd Ja, Wol in Rotterdam. Een leuke vakantie tip voor je?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga wachten op jouw post over de afwerking van de deken. Ik ben heel benieuwd hoe jij dat doet en ik moet toch nog een aantal vierkantjes haken, voor ik aan de afwerking kan beginnen. Grappig, ik had ook pas het haakpatroon voor de sjaal/muts gepint! Lijkt me een leuk projectje voor mijn dochters (voor volgende winter of zo, ik haak niet zo snel...). Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Merry Christmas!!

    Enjoy your time and, I hope you can finish all your "tasks"

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!