My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

3 fantastic crochet projects for stash bustin'

Nu was ik heel erg blij met alle herkenning in deze post, tsja ik ben dus niet de enige die zoveel wolletjes in huis heeft verstopt. En geloof me, de stapel die jullie zagen was slechts een topje van de ijsberg. Maar ik heb eigenlijk ook echt wel zin om met al die wol eens wat leuks te gaan maken, voor mezelf of voor mijn veel te verwaarloosde shop.

Well, I was very happy to recieve all your support concerning my confession. I am so relieved to hear I am not the only one with such a large yarn stack. And trust me, what you saw was only the tip of the iceberg. However, going through my yarn I actually really feel like doing something with all that prettiness. Either for myself or for my poor neglected Etsy shop.

Ik ben dus ontzettend op zoek gegaan naar leuke patronen om mee aan de slag te gaan. Ik heb er inmiddels een stapeltje liggen, vinden jullie deze ook zo leuk?

So, I was looking at some great patterns to bust some of that stash and I have collected quite a fun few projects. Do you also love these ideas?

V stitch, photo by Le Monde de Sucrette

Deze V-stitch van Le Monde de Sucrette (één van mijn favo haakbloggers), elk rijtje een andere kleur, of om en om. Leuk voor een deken of een kussen, lijkt mij zo.

This V-stitch by Le Monde de Sucrette (one of my favo crochet bloggers), every row in a different color. Fun for a blanket or a pillow case, I'd say?

Blanket along, photo by Cherrie Heart

Cherry heart is onlangs een 'blanket along begonnen, niet dat ik nu gelijk aanhaak hoor. Want ik ben nog niet eens klaar met de vorige crochet along, maar ik vind dit wel een ideaal project om eens even flink wat restjes wol kwijt te raken. Bovendien, ik houd van hexagons.

Cherry heart recently started a 'blanket along', not that I'll immediately jump on that wagon. I haven't even finished my other crochet along. However, this does look like a fun blanket to get rid of some left over yarns. Right? Also, I love hexies. 

Call the midwife blanket, photo by Little Monkeys Crochet

Ik ben dus echt zwaar verslaafd aan de Netflix serie 'Call the Midwife' (zou het OOIT nog goed komen tussen Jenny en Jimmy??) Anyway, die hele serie zit vol gehaakte dekens. Dus het kon niet uitblijven voordat wat slimme haaksters met patronen op de proppen zouden komen. En deze van Little Monkeys Crochet is ZWAAR favoriet. Ik wil er alleen geen baby blankie van, maar gewoon een enorme voor mezelf, voor op ons bed ofzo.

I am so addicted to the Netflix show 'Call the midwife' (wiill things ever be okay again between Jenny and Jimmy, OMG!) Anyhooo, the entire show is packed with crochet blankies, so of course it didn't take long for some clever crocheters to come up with the patterns. And the blanket by Little Monkeys Crochet is SUCH a favorite of mine. I just don't want a baby blanket, I want a blanket like this for me, a huge one.

Hebben jullie nog goede patronen om wol mee kwijt te raken?
Any good stash bustin' patterns you'd like to share?

8 opmerkingen

  1. Mooie plannen! Het bovenste patroon is echt een soort abracadabra voor mij , ik snap daar helemaal niets van.
    groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik heb een blog vol.... :-)
    Je kan eens onder het label "restjes"kijken...
    Succes!
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was véél te snel door Call the Midwife, oeps! Zeer verslavend ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik haakte met de V- stitch onlangs een dekentje. Ik mocht zelfs haar patroon vertalen op mijn blog. Ik ben mijn bolletjes katoen aan het opgebruiken voor kleine projectjes. Voorlopig geen grote dingen en cal's meer voor mij, alhoewel....
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bovenste patroon vind ik prachtig, maar de onderste eigenlijk ook. Maar tja, die hexagons zijn wel ideaal om restjes op te maken. O, er is zoveel mogelijk! Succes ermee!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, Call the Midwife! <3 Wij kijken op de BBC, nu bijna aan het einde van seizoen 4. Inderdaad extra leuk dat ze veel van handwerken laten zien (al is er een aflevering waarin ze met gehaakte vierkantjes op breipennen bezig zijn, dat vond ik iets minder).

    Ik mag van mezelf één (gigantische) bak met wolletjes, daar moet het in blijven passen. Dat doet het nu ook wel (flink aandrukken ;)), maar ik ben toch van plan om nog wat stash te busten dit jaar. Ik overweeg deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/sophies-universe-cal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien alle restjes aan elkaar knopen. Krijg je een zeer uniek kleurverloop en dan hiervan een sjaal maken soort van Road trip sjaal. Heb dit ergens gezien en dat was prachtig.

    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke patronen. Heb laatst een sjaal gemaakt met de v-stitch. Hexagon heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.....misschien maar eens proberen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.