My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

The spike stitch blanket

Sinds vorige zomer zat ik al met dit patroon in mijn hoofd. Iets met 'verspringende vasten', daar wilde ik wat mee. Dat zag er zo leuk uit. Maar wat ik er nu echt mee kon, of wilde. Dat viel op de een of andere manier maar niet. Tot vorige week. Ik zat eigenlijk héél wat anders te doen. Gewoon te werken, e-mails te beantwoorden. En toen: bam. Een patroon, in mijn hoofd.

This pattern has been on my mind since last summer. I wanted to do something with 'small and big single crochets', or something along that line. But I had no clue what to make or do with it. Until last week. I was just doing somehing else, minding my own business. Just working, or anwering a gazillion e-mails. And then, lightening! I certainly knew what I was going to do about the pattern.

Spike stitch blanket, crochet pattern | Happy in Red

Ik pakte wat rustige kleuren bij elkaar en besloot de vasten in de kleurtje te doen. Dit project is dan ook ideaal als je nog een boel restjes hebt liggen. Je moet gewoon even zorgen dat je genoeg 'basis kleuren' hebt liggen, maar voor de rest kun je gewoon lekker in de voorraad graaien. Altijd fijn!

Basically, I grabbed some more quiet colors, white and soft grey and decided the 'big and small single crochets' should be in brighter colors. This pattern is just perfect if you have lots of yarn scraps laying around. If you have enough yarn for the basic colors, you can co wild on the other stitches. I love going wild when it comes to diving into my yarn stitch.


Spike stitch blanket, crochet pattern | Happy in Red

Spike stitch blanket, crochet pattern | Happy in Red

Ik maakte eerste een flinke rand met wit, gewoon voor de stevig. En daarna begint het patroon. De verspringende vasten lijken een beetje op spijkertjes, met zo'n kopje of dakje er bovenop. Vandaar dat ik het patroon het spike stitch (spijker steek) patroon heb genoemd. Het was even uitzoeken hoe ik de randen mooi recht kreeg, maar ook dat lukt.

I started with a few rows of white, just to give the pattern a solid start. Whilst working I thought the small and large single crochets seemed a little like nails, that's why I baptised it the spike stitch. It was a little puzzling before I figured out how to keep the edges straight, but I made it happen.


Spike stitch blanket, crochet pattern | Happy in Red

Voor deze deken (hij is 65 x 85 cm, dus babydeken-formaat) heb ik gehaakt met Cotton 8 van Scheepjes, waarmee ik het merendeel van mijn CAL deken ook haakte. Eerst was ik bang dat het veel te zwaar zou worden, maar dit garen is juist lekker licht en de kleuren springen er zo lekker uit. Maar in principe kun je deze deken haken met welk garen je ook maar lekker vindt. 

Wat is eigenlijk jullie favoriete 'deken haak garen'?

This blanket has the size for a baby bed or crib and I used Cotton 8. I also used this yarn for the CAL blanket and even though I was afraid it was going to be far too heavy, the yarn keeps the blanket nice and soft and the colors really pop. But you can make this blanket with any type of yarn that you really like.

Just out of curiosity: what is your favorite 'crochet blanket yarn'?

Spike stitch blanket, crochet pattern | Happy in Red

Spike stitch blanket, crochet pattern | Happy in Red

Het patroon en de deken zelf zijn te koop via mijn Etsy shop, in het patroon staat ook uitgelegd hoe je de deken in andere formaten kunt maken en hoe het werkt als je besluit om andere wol te gebruiken. Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze deken vinden. Even opbiechten: ik ben, ondanks dat ik nog 3 (!) andere haakprojecten en 2 naai projecten heb liggen, gewoon aan een nieuw exemplaar van deze deken begonnen. Ha!

The pattern and the blanket are for sale in my wee shop, in the pattern I am also explaining how you can make the blanket in different sizes and how it works if you decide to pick a different yarn to make it. So I am kinda curious what you guys think? And a little confession: even though I have 3 other crochet projects in progress laying around ánd 2 sewing projects to finish, I just started another one of these blankets. Yay!

15 opmerkingen

  1. Wow, die ziet er leuk uit!!! Wat fijn als je zelf een leuk patroon kan bedenken en het dan ook zo leuk uitpakt!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra, het patroon haakt heerlijk weg als je er eenmaal in zit.

      Verwijderen
  2. Such pretty blanket and I love the colors! Over The Apple Tree

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous!! Thanks for sharing over at ASWC where I found you!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je dat even op een week voor mekaar gekregen? Ik krijg dat op een jaar nog niet af :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful blanket in pleasing colors.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful blanket. I like the stitch and the way the colors seem to blend where you changed into an new color.
    Pinned

    BeantwoordenVerwijderen

  7. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!