My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

June #crochetonthego a go go

Het is morgen 1 juli. Kunnen jullie het geloven? Waar liet ik de afgelopen maanden? Hoe kan het dat het eerste halfjaar van 2015 alweer voorbij is? Ik werkte, reisde en verbouwde ons huis. Maar haakte en naaide veel te weinig. Tot mijn grote frustratie, moet ik toegeven! Daarom besloot ik: als ik dan toch onderweg ben, naar een leuke nieuwe stedentrip bestemming of een werkgever, dan ga ik wel haken! In de trein, op de boot of in een hotel. Het maakt niet uit. En zo werd #crochetonthego geboren.

#crochetonthego in June | Happy in Red

It's the 1st of July tomorrow, can you believe it? What happened to these last months? Where did they go? It's so unbelievable that the first half of 2015 is already over. I worked a lot, traveld a lot and renovation part 2 of our house started. Not much time for crochet and sewing, which is kind of nagging me. So that's why I decided to crochet anyway, when I am on the road. It doesn't matter if I am on a train, on a boat or in a hotel: a hook and some yarn always fits in a bag. And that's  how #crochetonthego was born. 

#crochetonthego ging ongeveer een maand geleden van start en zowel op Twitter, Instagram en Facebook hield ik nauwlettend in de gaten wie er gezellig meededen en vooral wáár ze dat deden. In de trein, op vakantie, op het toilet op het werk? Kijk je mee? Misschien herken je jezelf wel!

#crochetonthego started about a month ago and I peeked in on Twitter, Instagram and Facebook to see who was joining me and I was especially curious about where they would be crocheting? On the train, on vacation, on the toilet at work? Wanna take a look? Maybe I'll be featuring you here!






Maar mijn absolute favoriet van deze maand is toch wel deze foto. Iemand die kan haken met zo veel apen op haar nek is wel een beetje een heldin!

But my absolute favorite this month was this picture. I mean, if you can crochet with so many monkeys watching ánd climbing you, you are pretty much a hero.



En ik, haakt ik nog een beetje On the Go? Nou, ik deed er in ieder geval mijn best voor. De afgelopen maand werkte ik tijdens mijn werkreizen aan mijn hexagon deken. Een fijn project, omdat ik telkens dezelfde zeshoek haak, afhecht en weer aan een volgende kan beginnen. Handig als je bijvoorbeeld in de trein zit. Dan kun je, als de conducteur komt ofzo, even snel je werkje opbergen. Dat is met een hele deken toch wat lastiger!

And how about me? Did I crochet On the Go? Well, at least I gave it my best shot. The last month I worked on my hexagon blanker during some of my worktrips. It's a fun project and quite handy, as it's just about crocheting one hexagon in one colour, casting off and moving on to the next hexie. This is also a flexible project, especially when I am on a train and someone is checking my tickets. It's mich easier to store away a few hexagons than an entire blanket.

Wanneer deze deken af zal zijn... ik durf er nog niets over te zeggen. Ik gok dat ik er 35-50 nodig zal hebben om er een fatsoenlijke deken van te maken en de teller staat nu op 23, houd je adem dus maar niet in!

I really wonder when I'll finally finish this blanket. It is hard to say really. I think I'll need about 35-50 hexagons to make a proper blanket and at the moment I have 23 of them. So really don't hold your breath.


Doe je ook mee met #crochetonthego deze zomer?

Will you be joining me with #crochetonthego this summer?

6 opmerkingen

  1. You're well in the way to have enough hexagons. I crocheted on the bus this morning on the way to work and will also crochet going back home again. I have even been known to crochet in the toilets in work!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OMG Gillian, that's hilarious! I have had a job or two where I wished I could lock myself in the bathroom and crochet. I am well on my way with the hexagons luckily. I think I may need 10-15 more, so hopefully by the end of the summer I can start joining them.

      Verwijderen
  2. Leuk!! Heerlijk om altijd een haakwerkje bij je te hebben. Misschien is hexagons niet eens zo'n gek idee voor de komende vakantie. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik, ik werk al héél war vakanties en werkreizen aan de hexagons Hennie. Het handige is dat je ze, zodra er één af is, gewoon kunt wegstoppen en aan de volgende kunt beginnen.

      Verwijderen
  3. Heb heerlijk gehaakt op vakantie in Griekenland ;-) Gaat wel ten koste van lezen, want ik kan niet allebei tegelijk.
    http://kloskacreatief.blogspot.nl/search/label/%23crochetonthego

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!