My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

A sewing and crochet project, all in one

Er wordt maar weinig genaaid dezer dagen in huize Happy in Red. Dat heeft voor een groot deel te maken met het feit dat mijn naaimachine en heel veel van mij naaispulletjes zijn opgeborgen in grote dozen in de berging, totdat we helemaal klaar zijn met verbouwen. Maar het komt ook, omdat je nu eenmaal niet kunt neerploffen voor de televisie met je naaimachine. Naaien en Netflix, daar moesten ze eens wat op verzinnen.

WIP with Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

There's not a lot of sewing going on on the House of Happy in Red. Mainly due to te fact that my sewing machine, along with most of my sewing gear and fabrics, has been packed away in boxes for as long as we're renovating our house. But also, because there's no way one can simple sit on the couch and watch tv, whilst sewing. Sewing on the sewing machine and watching Netflix, they should invent a device for it. 

Maar nu ben ik bezig met een project waarbij haken en naaien gaan samenkomen en daar ben ik zo enthousiast over. Vorige week konden jullie al zien dat ik bezig was met een nieuw haakproject, maar voor dit project klaar is, zal ook de naaimachine op tafel moeten komen. Want...

But now I am working on a project that involves both sewing and crochet and I am so excited about it. Last week you could read all about the start of my new project. But before I can finish this project, I better get my sewing machine from the trenches. Because...


WIP with Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

WIP with Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

...ik ga een tas maken! Een combinatie van haken en naaien, zodat het een stevig en toch zomerse tas wordt.

... I am making a bag! A combination of crochet and sewing. My two favorite things! To create a firm, yet a fun bag. 

Zoals jullie kunnen zien is het haken van al die bloemetjes, die ik maak met Scheepjes Linen Soft, nogal bewerkelijk. Het zal daarom denk ik nog wel een week of twee gaan duren voordat de tas klaar is, maar ik heb er nu al zin in. Komen jullie kijken naar het eindresultaat?

As you can see, these flowers take a lot of time to make. I use Scheepjes Linen Soft to make them, and I have many more to make. That's why I am guessing I'll need at least another two weeks before this bag is finished. But when it is, will you come on over and check out the end result?

18 opmerkingen

  1. Ohhhhhhh I already love it!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt zoals altijd weer erg mooi, ik ben daar nogal gerust in en kijk al uit naar het resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie bloemen. Ben heel benieuwd hoe je dat aan die hengsels gaat doen. Ik haak nu een tas met granny's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk en wat een zomerse uitstraling!
    Dus geen Hawaï bloemen, maar een broertje of zusje ervan.. Heerlijk om al die bloemen te haken en de kleurtjes af te wisselen...
    Ga je de tas nog voeren?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er nu al zeeer veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt vast een mooie tas. De bloemen zijn al heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bloemen. Heel mooie kleurcombinatie. Zeer benieuwd :-)

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love these pieces. Will you have some kind of lining since there are spaces?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend! Vind de bloemetjes al superleuk!
    Succes ermee, ik kom zeker kijken naar het resultaat.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De bloemen zijn super leuk! En ja ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Netflix op de tablet, tablet op een standaard zodat ie rechtop staat, gaat prima! :)
    Enige nadeel is dat de herrie van de machine zorgt dat je 't soms slecht verstaat... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Jaaa, goed idee! Maar idd... op dat geluid nog even wat verzinnen. Met de koptelefoon op achter de naaimachine is ook weer zowat ;-)

      Verwijderen
  12. Ik heb heel benieuwd, dit ziet er alvast heel mooi uit. Wat een mooie kleurencombinaties. Naaien met de TV aan doe ik aan de eettafel. Alleen ja, het geratel van de naaimachine overstemt het geluid van de TV meestal...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Absolutely gorgeous! I read regularly so I'll be waiting.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The bag is looking lovely so far.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!