My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Yarn in Luxembourg, just because I could

Mijn laatste reis was een heerlijke verrassing! Luxemburg Stad. Twee jaar geleden was ik er al eens, maar het was Tweede Kerstdag, toen alle grijs grauw en vervelend was. En alle winkels en cafés waren bovendien gesloten. Maar ik zag dat de stad absoluut potentie had, dus ik vond het leuk om weer terug te gaan. Klaar voor een tweede kans.

Yarn, Luxembourg City | Happy in Red

My latest trip was such a wonderful surprise. I went to Luxembourg City, the capital of Luxembourg. Two years ago I visited the city. But since it was Boxing Day most shops and restaurants were closed. And the weather was miserable, making it a grey experience. However, I saw the town having lots of potential and I was pleased to get the invitation to give the city a second chance.

En dat kwam dus helemaal goed! Een Franse blogger en ik ontdekte op vrijdag, samen met een gids, alle highlights van Luxemburg. Waaronder het Paleis, de schitterende historische kazematten en de tientallen prachtige uitzichtpunten overal in de stad. Bovendien aten we ons ongans aan allerlei lekkernijen. Ik had geen idee dat de Luxemburgers kampioen taartjes maken zijn, maar dat zijn ze. Ik at op één dag zelfs twee taartjes als dessert, want ik kon er geen genoeg van krijgen.

Highlights of Luxembourg | Happy in Red

Highlights of Luxembourg | Happy in Red

Cakes in Luxembourg, Oberweis | Happy in Red

Cakes in Luxembourg, Oberweis | Happy in Red

And how happy I was to have given Luxembourg City another chance. On Friday, me and a French blogger, discovered all the highlights of Luxembourg. Like the Palace, miles and males of historical casemats and breath taking views. But most importantly, we ate. I never knew that the Luxemburgians (is that what they're called?) are champions of tart making. I had two fruit tarts in one day, a personal record. But really, it was so good.

Maar ik ontdekte ook leuke hotspots. Zoals restaurant Kjub, waar je tussen de streetart heerlijke visgerechten kunt eten of op vintage banken cocktails kunt lurken. In het centrum vond ik Konrad Kafé echt een aanrader, met geweldige vintage meubels, een volle concertagenda en cocktail ijsjes voor warme dagen. Ja, je hoorde het goed cocktail ijsjes.

Kjub, restaurant in Luxembourg | Happy in Red

Eating and drinking, Luxembourg | Happy in Red

And I discovered some fun hotspots. Like Kjub restaurant, where you can eat fabulous seafood surrounded by cool streetart or sip cocktails on vintage couches. In the centre Konrad Café was the place to be with vintage furniture, great gigs on the calendar and cocktail popsticles for warm days. Yes, that's right. Cocktail Popsticles. 

Gelukkig werden we niet alleen aan de hand van de gids meegenomen, maar mochten we ook zelf op pad. Bij mij resulteerde dat ik wol en wijn. Niet tegelijkertijd overigens! 's Ochtends ging ik, met een kladje aan adressen, op zoek naar leuke wolwinkels. Maar echt, ik heb zélden zo vaak bot gevangen. Sommige winkels waren verhuisd, anderen met vakantie. Mopper! Gelukkig vond ik wel een Veritas. Oh, wat is Veritas toch fijn. Ik wil er één in Utrecht! Ik kocht geen wol trouwens, wel espadrilles.

Yarn and fabric in Luxembourg | Happy in Red

Yarn and fabric in Luxembourg | Happy in Red

Yarn and fabric in Luxembourg | Happy in Red

Lucky for me it wasn't one of those presstrips where you have to follow the guide. For two days I was allowed to do as I pleased. And that involved yarn, or I tried to. I had a list of addresses, but was really dissapointed. A lot of shops had moved, closed or were closed for summer. Darn. Luckily I found a Veritas shop, which is a Belgian chain. I love Veritas and wish we'd have one in Utrecht. I didn't buy yarn however, I bought espadrilles!

De rest van mijn bezoek hing aan elkaar van fijne wijntjes drinken, lekker eten en geweldige musea bezoeken. En aangezien ik met het vliegtuig was, stond ik binnen anderhalf uur weer thuis nadat ik was opgestegen. Hoe fijn!

Museum of modern art, Luxembourg | Happy in Red

Museum of modern art, Luxembourg | Happy in Red

The rest of my trip was pretty much spent tasting fabulous wines, having great food and visiting some really great museums. And since I was traveling by plane, I was home quickly too. The flight was less than an hour!

En qua #crochetonthego, ik werkte aan mijn nieuwe bloemenprojectje in Luxemburg! Ben jij weleens in Luxemburg geweest?

#crochetonthego wise I worked in my new flower project in Luxembourg City. Have you visited Luxembourg City, or the country?

8 opmerkingen

  1. What a fabulous trip! Total eye candy in this post.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I want a lot of the things in this post, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom ( bijna) jaarlijks in Luxemburg. En het is zeker een leuke stad.
    Veritas is Super!! Wist niet dat de winkel in de stad was, ken m alleen van De Cactus winkelcentrum bij Mamer.
    Ik heb gehoord dat er een winkel van in Maastricht komt.
    Op zaterdag is er een grote biologische markt. Is geweldig! En regelmatig op zaterdag brocante markt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de markten bezocht ik ook. Waren op 2 stappen van het hotel :-) Oh, een Veritas naar Maastricht... alsof ik nog niet genoeg reis!

      Verwijderen
  4. Love the parrot fabric. Would make a great bag (do you still make those?).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I still do Claire, just not a lot of time with the renovation and everything. Cute fabric though, indeed!

      Verwijderen
  5. Ja hoor, wij gaan hier geregeld naar Luxemburg. Om vrienden collega's te bezoeken en natuurlijk om te shoppen. Vooral tegen de feestdagen gaan wij daar onze wijnen en andere dranken halen en het scheelt hem telkens heel wat euro's die we dan weer in iets anders investeren :-)
    Er zijn heel wat exclusieve modezaken, prachtige musea en schitterende wandelroutes die je kan volgen. Voor ieder wat wils.
    Heb genoten van jouw prachtig verslag en schitterende foto's. Bedankt hiervoor.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a great trip. The tarts look delicious.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!