My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Crochet blanket: a ripple stitch in StonewashedXL

Gewoon haken, omdat het kan. Daar had ik gewoon weer eens zin in. Dus niet klooien met patronen, niet constant steken tellen en ook niet tobben over kleurcombinaties. En dan grijp ik graag terug naar een ripple stitch deken. Mijn favoriete project om te haken, dat is voor mij bijna meditatie!

Crochet blanket: a ripple stitch in StonewashedXL | Happy in Red

Crochet something, just because I can. I so felt like that. So no following or making crochet patterns, no stitch counting all the time and not worrying about color combinations. For me this means: making a ripple stitch blanket. It's just my favorite thing to crochet. I feel so relaxed while making one, it's almost meditation.

Stiekem was het al weer veel te lang geleden dat ik een ripple stitch maakte, dus ik vond het vooral heerlijk om weer aan te werken. Ik pakte mijn favoriete patroon erbij, van Le Monde de Sucrette, maar haakte het patroon nu eens zoals het is bedoeld. Meestal haak ik mijn ripple stitch dekens 'dicht' zodat je geen gaatjes zit, maar omdat ik nu dikker garen gebruikte vond ik het prima kunnen om nog wel de gaatjes erin te laten. En ik moet zeggen: ik ben behoorlijk verliefd op het patroon zo.

Crochet blanket: a ripple stitch in StonewashedXL | Happy in Red

Crochet blanket: a ripple stitch in StonewashedXL | Happy in Red

It had been way too long since I made my last ripple stitch blanket and I really enjoyed crocheting one again. I used my favorite pattern for making crochet ripple sitch blankets by Le Monde de Sucrette, but really followed it this time. Normally, I crochet my ripple stitch blankets with a closed stitch, not exposing the lacy pattern. But since I was using bulkiet yarn this time I felt the lace would look great. And indeed it does, I have a little crush on this blanket I must admit.

Ik dook in mijn enorme verzameling wol en dook StonewashedXL op. Een lekker dik garen, een mix van katoen en acryl, waardoor het heel erg lekker zacht is, maar wel stevig. En gemakkelijk uit te wassen ook, fijn detail. Ik gebruikte 5 bollen Chrystal Quarts (814) en een half bolletjes Lemon Quarts (812), Coral (816) en Moon Stone (801). Hierdoor krijg de deken een beetje een citrus-effect.

Crochet blanket: a ripple stitch in StonewashedXL | Happy in Red

I took a dive in my yarn stash and came up with some balls on StonewashedXL. A lovely bulky, though light yarn. It's a cotton and acrylic blend, making it very soft but also strong. And it's vey easy to wash, not unimportant! I used 5 balls of Chrystal Quarts (814) and half balls of Lemon Quarts (812), Coral (816) and Moon Stone (801), giving this crochet blanket a bit of a citrus effect.

Wat vinden jullie, goed gelukt? Deze deken kun je vinden in mijn Etsy winkel.

So, what's your verdict? Like this crochet blanket? You can find it in my Etsy shop.

18 opmerkingen

  1. Mooi geworden! Heerlijk he, even niet nadenken haken. Zelf ben ik nu ook met Stonewashed XL bezig, haakt inderdaad erg prettig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is schitterend. En de kleurencombinatie prachtig. Hopelijk vind je er gauw een koper voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, de hoofdkleur vind ik echt heel mooi. Ik moet dringend ook een keer een ripple stitch-deken maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is inderdaad héél fijn om gewoon te haken zonder je hoofd erbij te moeten houden!
    Vind je kleuren heel mooi ( en de foto's ook ).
    Groetjes, sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel mooi geworden. StonewashedXL is idd heerlijk garen voor (bijv) een deken. Lekker zacht en dik, dus snel klaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig geworden !mooie kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fabulous ripple. I love it! I like that stonewashed look in the colorways.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous! I could not find it on Ravelry. Could you please add it there, so I can save it to my library? Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Sherry, I've linked to the pattern in my blog. You can find my blanket o Ravelry here: http://www.ravelry.com/projects/Happy-in-Red/summer-time-ripple-7

      Verwijderen
  9. Prachtige deken! Ik heb nog stonewashed liggen. Met deze hoeveelheden, hoe groot wordt de deken?
    grt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze deken wordt een baby deken, dus zo'n 60cm breed en 85cm breed.

      Verwijderen
  10. Thank you for the inspiration! I just made a very similar blanket and I love how it came out!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Esther, ik wil deze deken graag maken maar de link naar het patroon werkt niet. Het lijkt me vrij simpel; kun je een korte beschrijving geven? Steek je bij iedere 2e toer in de achterste lussen of zie ik dat verkeerd? Hoeveel steken heb je opgezet voor deze breedte met Scheepjes stonewashed XL en hoeveel bollen heb je gebruikt per kleur? Bedankt alvast! Groetjes, Margriet (ook uit Utrecht)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de link aangepast (je kunt hem hier vinden: https://lemondedesucrette.wordpress.com/2011/08/05/summer-time-ripple-the-graphic-pattern/), helaas mag een beschrijving geven niet (copyright!!). Veel succes!

      Verwijderen
    2. Hoeveel steken ik heb opgezet weet ik niet meer (ik maak gewoon een losse ketting en die meet ik dan op). Hoeveelheid bollen staat in het artikel, even goed lezen.

      Verwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!