My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Diamond stitch blanket parade!

Zitten jullie al op Ravelry? Nee? Meld je dan vooral gauw aan. Ravelry is een enorme community, speciaal voor mensen zoals jij en ik: die houden van haken en breien. Je kunt duizenden patronen vinden, zowel gratis als te koop. Je kunt heel gemakkelijk garens voor een bepaald project zoeken. En je kunt zien wat mensen aan het maken zijn.

Diamond stitch blanket, blanket parade | Happy in Red

Are you a member of Ravelry yet? No? Oh, please do so soon! Ravelry is fun. Ravelry is a huge community, slash library, for people just like you and me, who breath yarn and love to crochet and knit. You can find thousands of awesome patterns on Ravelry, both for sale and for free. Je can search for yarn for your new project. And you can see what people are making.

En dat laatste is nu juist zo leuk. Ik kwam er namelijk achter dat iemand mijn patroon voor de Diamond Stitch Blanket op Ravelry had gezet. Helemaal keurig met bronvermelding hoor. En nu kan ik dus kijken wie er allemaal zo'n deken aan het maken zijn. Moet je net mij hebben, dan ga ik natuurlijk zitten loeren. Zo gaaf om te zien welke garens en kleuren mensen gebruiken en hoe hun dekens eruit komen te zien. Ik vind het ge-wel-dig.

And the latter is such fun. I recently found out some had placed my Diamond Stitch Blanket in the Ravelry pattern Library (giving me all he credits, so all was good) and now I can actually see who is using my pattern and how their project is turning out. This made me so curious! So I had to check it out and I absolutely loved to see which colors and yarns people are using to make this blanket and how their blankets are turning out.


Diamond stitch blanket, blanket parade | Happy in Red

Deze kleuren vind ik echt helemaal geweldig. Simpel, maar elegant. Meer heeft het niet nodig. Gehaakt door Le Hand Made, met Katia 100% Merino. Oh, wat zal dat een heerlijk zachte deken zijn!

I am absolutely loving these colors. Simple and elegant, less is more so they say and I totally agree. Made by Le Hand Made, using Katia 100% Merino. Oh boy, that must be one soft blanket.

Diamond stitch blanket, blanket parade | Happy in Red

Ik vind het altijd leuk om te ontdekken dat mensen eens geen wit als basiskleur gebruiken. Zelf vind ik dat altijd een beetje eng. Vooral omdat ik nooit zo goed weet welke kleur dan wel oké zou zijn als basiskleur. Deze donkerblauwe kleur, van Lyon Brand, vind ik goed gekozen van Kimberly Kaminski.

I always love finding out that some people don't use white as their main color. I am always a little anxious to do that as I am never sure which colors would really make good basic colors for a blanket. But this navy blue really works. It's made by Kimberly Kaminski with Lyon Brand.

Diamond stitch blanket, blanket parade | Happy in Red

CraftedGems maakte deze geweldige deken met leuke zachte kleuren. Ze gebruikte, net als ik, Stylecraft. Maar eigenlijk kun je allerlei soorten acryl gebruiken als je wil.

CraftedGems made this awesome crochet blaket, using soft colors. She made her blanket with Stlecraft, just like I did. But you can use any type of acrylic yarn that you like.

Diamond stitch blanket, blanket parade | Happy in Red

Op deze kleurencombi ben ik stiekem ontzettend verliefd. Zo ontzettend stoer om te kiezen voor donkeblauw, petrol, blauw, wit, roze en oranje. Wow! In een garen dat ik niet ken en helaas heb ik niet gezien of Alepont de deken ooit heeft afgemaakt. Ik hoop van wel.

Ever since I saw this WIP of my blanket, I have a cruch on the color combo. It's so bold to pick navy blue, petrol, white, pink and orange together. It looks amazing. It's made in a yarn I don't know, by Alepont and I haven't found out if she's finished the blanket. I sure hope so. 


Heb je ook mijn Diamond Stitch deken gemaakt? 
Laat gerust een berichtje met een linkje achter op deze blogpost!
Of plaats je foto in het bericht dat ik zojuist op Facebook aan maakte! Inspiratie is er om te delen!

Have you made my Diamond Stitch Blanket?
Leave a message with a link under this blogpost if you like!
Or, you can post your picture in the Facebook message I just posted on my Facebook page.
Let's share that inspiration!

4 opmerkingen

  1. I love your diamond blanket pattern and would love to make. I have little time lately for crochet but when I do this project is top on my list. I'd like to make in the same colors you did because it is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk om te zien dat je patroon gedeeld wordt met bronvermelding én natuurlijk nog leuker om te zien wat anderen ervan maken.
    Ik brei en haak niet, maar vind het er wel prachtig uitzien! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk om te zien en mooie kleuren allemaal! Zelf ben ik ook bezig, met Drops muskat! Even kijken hoe ik een foto meestuur ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The blankets look lovely in all the colour combinations.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!