My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Sunkissed crush: spike stitch blanket

Terwijl ik dit zit te schrijven, lijkt de zomer verder weg dan ooit. Het stormt als een malle en volgens mij is het al zo'n 24 uur niet droog geweest. Stiekem verlang ik wel naar zomerjurkjes, ijsjes en cocktails. Maar daar zullen we toch nog even op moeten wachten. Ik moest daarom erg lachen toen ik de namen las van het 'Sunkissed' garen waarmee ik deze gehaakte deken heb gemaakt.

While I'm writing this, the summer never seemed further from me. It's storming here in The Netherlands and I believe it really hasn't stopped raining for a miute the last 24 hours. Oh, how I long for light summer dresses, ice creams and cocktails. But I'm afraid that all will have to wait for some months. So the names of the colors of this Sunkissed yarn made me smile. 


Crochet spike stitch blanket, in Scheepjes Sunkissed yarn | Happy in Red


De meeste garens hebben gewoon kleurnummers. Niet zo gek, want veelal komen die kleuren gewoon van een kleurkaart of Pantone. Maar ik vind het stiekem wel wat hebben als kleuren ook een naam hebben. Dat spreekt gewoon net wat meer tot de verbeelding en het geeft ook wat meer betekenis aan het haakwerk dat je maakt. Ik had nog nooit gehaakt met Sunkissed van Scheepjes, maar zodra je de namen leest krijg je meteen heimwee naar de zomer!

Most yarns producers just number their colors. All too logical really, as most colors are just picked from a color chart or Pantone. But I secretly prefer yarns that have color names. It speaks to my imagination and it gives extra meaning to the project I'm crocheting. I had never tried Sunkissed until this project, but when I read the names of the yarn colors I immediately felt summer melancholy. 


Crochet spike stitch blanket, in Scheepjes Sunkissed yarn | Happy in Red

Crochet spike stitch blanket, in Scheepjes Sunkissed yarn | Happy in Red

De kleuren van Sunkissed hebben namelijk allemaal te maken met de zomer. Wat te denken van 'beach hut orange' 'pool side' en 'water melon ice'. En het garen heeft een beetje een faded/denim achtige look, alsof het is gezandstraald op het strand.

Sunkissed comes in fabulous colors that all have to do with summer, such as 'beach hut orange', 'pool side' and 'water melon ice'. Really, it makes me wat to grab my sunscreen. The yarn has a bit of a faded/denim looks which I really love, like the yarn has been on a beach walk.


Crochet spike stitch blanket, in Scheepjes Sunkissed yarn | Happy in Red

Deze deken haakte ik met:
2 bolletjes Sunkissed 'Ocean side'
2 bolletjes Sunkissed 'Pool side'
2 bolletjes Sunkissed 'Sand dunes'
2 bolletjes Sunkissed 'Pistachio'
2 bolletjes Cotton8 kleur wit.
Op de website van Scheepjes kun je zien waar het garen te koop is.
Ik gebruikte haaknaald 3.5 mm en het Spike Stitch blanket patroon.

For this crochet blanket I used:
2 balls of Sunkissed 'Ocean side'
2 balls of Sunkissed 'Pool side'
2 balls of Sunkissed 'Sand dunes'
2 balls of Sunkissed 'Pistachio'
2 balls of Cotton8 white.
You can buy Sunkissed yarn at for example Wool Warehouse.
I used crochet hook 3.5 mm and the Spike Stitch blanket crochet pattern.


Ik zette precies zoveel steken op als in het patroon staat beschreven, maar deed maar 2 begin- en eind toeren. Uiteindelijk werd het dekentje 68x100 cm, je vindt deze gehaakte deken in mijn shopje.

I chained the amount of start stitches recommended in the pattern, but used only 2 start and anding rows. The blanket is 25.5 inch wide and 39.5 inch long. You can find the finished crochet blanket in my little shop.


Hebben jullie weleens wat gemaakt met Sunkissed? Hoe is het jullie bevallen?

Have you maybe already tried this sunkissed yarn? And if you did, did you like it?

11 opmerkingen

  1. What a lovely blanket. Reminds me of summer and the mediterranean :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke kleurtjes!! En inderdaad waar is dat witte strand en die blauwe zee? Gelukkig kunnen we zo met deze heerlijke namen en kleurtjes de goede herinneringen aan de zomer terug halen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, dat was helemaal mijn idee! :-)

      Verwijderen
  3. Prachtig! Nou met deze deken heb je bijna geen zomer meer nodig joh, alle elementen zitten erin ;) oh nog een beetje zon dan misschien, dat zou best fijn zijn op een strand en aan zee :D
    Ik hou van zulke namen overigens, spreekt toch meer aan dan een nummertje vind ik.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo heb je een zomers gevoel in de winter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. love the colors and love the stitch! I will have to make one of these for sure :) Thanks for the inspiration!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The color of your blanket is so pretty. Really love the combination.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Round Tuit post this week!
    A Round Tuit 288
    Thanks again for linking up! Hope you have a great week!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!