My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

WIP Wednesday

Zo heb je een enorm gebrek aan inspiratie en zo heb je weer zo veel projecten liggen, dat je bijna niet weet met welk project je nu het beste als eerst af kunt maken. Toch bijzonder hoe dat werkt. Op dit moment heb ik maar liefst drie haakprojecten naast me op de bank liggen en al een hele hoop bolletjes klaar liggen voor andere projecten die ik in mijn hoofd heb zitten. Zin om even mee te kijken?

During the last couple of weeks I went from having no inspiration at all, to way too much inspiration which resulted in having so many crochet projects laying around, that I'm not quite sute which project to finish first. At this very moment there are 3 unfinished crochet projects laying beside me on the couch all waiting to be finished. And I have already many heaps of balls ready for new projects. Wanna have a look? 

Spike stitch blanket, Scheepjes Sunkissed | Happy in Red

Spike stitch blanket, Scheepjes Sunkissed | Happy in Red

Spike stitch blanket, Scheepjes Sunkissed | Happy in Red

Ik had weer eens zin om een deken te haken, voor de televisie. Lekkere ontspanning is dat! Op dit moment ben ik hooked aan Copper en Sherlock op Netflix en tijdens het moorden oplossen, haakt een deken gewoon fijn weg. Ik koos dit keer voor Sunkissed van Scheepjes, een garen met een heel subtiel kleurverloop. Ik had er nog nooit mee gehaakt, maar vind het wel heel fijn. Patroon is mijn eigen Spike Stitch Blanket.

I was in the mood to crochet a blanket, again. I love doing that when I watch TV at night, better than meditation, really. Currently I am quite hooked to Copper and Sherlock on Netflix and I find solving murders goes best whilst crocheting a blankie. I picked Scheepjes Sunkissed for my new project, yarn with subtle hand dyes kind of looked. I never crocheted with it before, but I quite like it. I'm using my own Spike Stitch Blanket pattern. 

Rowan Tweed | Happy in Red

Rowan Tweed | Happy in Red

Zoals ik al vreesde, kwam ik toch net een bolletje Rowan Tweed tekort. Mijn sjaal is op zich al wel lang, maar ik wil hem nog-veel-langer! Lieve lezers mailden me waar dit garen nog te vinden zou zijn, maar bij navraag ging het dan toch vaak op Rowan Fine Tweed of Felted Tweed en da's toch net wat anders. Gelukkig heb ik nog een adresje kunnen vinden: Finlandia Import verkoopt het. Ik heb het net besteld en hoop dat mijn bolletje snel binnen is.

Like I feared, I was short just one ball of Rowan Tweed for my scarf. Yes, it's already long. But I want it to be really-really long. A lot of lovely peeps e-mailed me to tell me where I could find the yarn in The Netherlands, and finally I found the address for it. If you're also interested in it. I found out that Deramores and Love Knitting also sell Rowan Tweed. 

Scheepjes Alpaca | Happy in Red


En dan nog een project met een héél fijn draadje! Dit vergt nogal wat concentratie, dus het zou best kunnen dat dit project nog wel even gaat duren...

And another new project, working with a very fine thread. This takes up lots of concentration, so this project may just take some time to finish...

Hebben jullie ook zo veel projecten liggen om af te maken?
Tell me, do you also have this many projects laying around that you still have to finish?

10 opmerkingen

  1. Wat een leuk effect geeft dat witte randje in de deken. Lekker door haken tijdens het tv kijken, ik kan dan ook geen popje of zo haken want dan moet ik vaak toch teveel tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Copper! One of my favorite shows! Sort of in love with Maguire.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL! Fabulous... I may (or may not...) have a thing for Corky... him being from The Midlands and all...

      Verwijderen
  3. Oooh je deken, prachtig zeg!
    Wat fijn dat je het garen voor de sjaal hebt kunnen vinden, altijd zonde als je het anders toch net te kort vindt.
    Je derde project ziet er ook prachtig uit, ben benieuwd. Sommige dingen zijn ook fijn vind ik om als lang project tussendoor te hebben. Gewoon voor af en toe of als je verder even weinig weet of om handen hebt. Vind ik een heerlijk idee te weten dat er dan nog iets bijzonders altijd nog ligt ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lot of beautiful yarn in this post. the blanket is just gorgeous and make me think about the SEA.
    Miss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh boy, you bet I do. For myself: 1. I have a bulky rectangle that is only barely started. It's been sitting for ages, 2. I have a scarf that would be perfect for this cold weather we're having right now, 3. A shawl that I'm not feelin' right now but am almost done so I don't know if I should frog it, 4. The start of a pair of socks that I can't work on right now since I have holiday gifts to finish, & 5. I have a belated birthday present that's been late for 3/4 of a year. I love your spike stitch blanket colors.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx Stefanie! You seem a little bored... wanna talk about it, haha ;-)

      Verwijderen
  6. wat een prachtige wol heb je weer uitgezocht, vooral die blauwe kleuren vind ik erg mooi.
    fijn dat je de Rowan Tweed hebt gevonden
    groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie die kleurtjes Sunkissed! Ik heb van hetzelfde garen ook een heel fijn pakket gekregen voor mij verjaardag, maar kan de moed nog niet vinden om er mee te beginnen. Echt erg - de haakdip valt samen met de herfst dit jaar. Het is ook puur het haken van de lossen en de eerste tour, die ik altijd zo'n gedoe vind. Het haakt niet ontspannen en het klopt ook nooit met tellen. Schaam. :)

    Ik ben benieuwd hoe jouw deken uitpakt - zo te zien ben je al lekker op weg. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!