My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

7 Valentine's Day crochet patterns that are just too cute

Geloof mij, ik heb een romantische man. Hij komt mij in de stromende regen ophalen als mijn ketting van mijn fiets ligt, neemt me spontaan mee uit eten en op vakantie zegt hij, als ik stiekem naar een tas of sjaal sta te loeren: kies maar een mooie uit. Maar Valentijn, daar doet hij niet aan. Geeft niks, want weet je hoe vaak ik met een kapotte fiets sta? Maar mocht jij nu wel van Valentijn zijn... dan heb ik hier 7 hele lieve en grappige haakpatronen voor je.

Valentine's Day free crochet patterns | Happy in Red

Trust me, my husband is quite romantic. When I'm standing in the rain with a broken bike, he comes running to fix my bike then and there. He takes me on spontanious dinner-dates and when we're traveling and I am oogling a bag or a scarf, he nudges me and says: go on, pick one. But he's not into Valentine's Day, I guess it's just not spontaneous enough for him. That's okay with me though, cause I have a broken bike very, very often! But if you are into Valentine's Day, here's some crochet patters that you'll just love.

Wat zegt nu meer 'Ik hou van jou' dan een kop koffie 's ochtends? Sterker nog, zonder die kop koffie zou er zo maar eens geen liefde verklaard kunnen worden! Verdrijf het ochtendhumeur dus met een mug cosy volgens het gratis patroon van Haakmaarraak.nl, superleuk en super gemakkelijk.

Nothing says 'I love you' as much as a cuppa coffee in the morning. And I don't know wbout your morning moods, but maybe declarations of love may not even happen without a morning coffee! So, cover your mug with this cute free mug cosy pattern by Haakmaarraak.nl


Free crochet pattern Valentine's Day mug cosy (photo by Haakmaarraak.nl) | Happy in Red

Waar je al niet achter kunt komen als je een beetje Googelt. Ik kwam namelijk op het patroon van deze geweldige kikker in love en deze is van Tessa van Riet-Ernst, dé amigurumi ontwerper van Nederland! Wat en schatje hè. Deze kikker staat in het boekje Amigurumi's in love, een boekje vol schattige verliefde beestjes. Niet alleen leuk voor Valentijnsdag, maar ook als je eens een keer iets wilt haken voor iemand bruiloft, verlovingsfeest of vrijgezellenfeest. Speciaal voor Valentijnsdag geeft Tessa het hartjespatroon gratis weg op haar website en je vindt hier ook losse patronen, zoals dat van de love birds.

Wow, the things you find out through Doctor Google! There's an entire book dedicated to love. It's by a Dutch designer called Tessa van Riet-Ernst and she published the book Amigurumis in love, which is only published in Dutch (sorry). It holds the cute frog pattern. Because of Valentine's Day Tessa is giving away a free heart crochet pattern on her blog and you can also buy the crochet pattern for the love birds there. 


Valentine's Day Crochet pattern, love birds (photo by Woolytoons) | Happy in Red

Valentine's Day Crochet pattern, amigurumi heart (photo by Woolytoons) | Happy in Red

Valentine's Day Crochet pattern, crochet frog in love (photo by Woolytoons) | Happy in Red

Voortbordurend op de gehaakte hartjes, van die gehaakte hartjes kun je natuurlijk ook een ontzettend leuk boeket maken, schattig voor op tafel. Misschien wat stoerdere kleuren kiezen als je dit voor je kerel haakt. Het patroon is van Simply Tale.

To continue on the path of amigurumi hearts, you can easily make a bouquet with these fun littke hearts. Simply Tale shows you how to, maybe pick some bolder colors if you're making some for your fella?


Valentine's Day free crochet pattern, crochet hearts bouquet (photo by Add Crochet) | Happy in Red

Oké, ik snap dat je het niet voor elkaar gaat krijgen om voor Valentijnsdag nog een hele deken in elkaar te flansen. Maar wat een beautie hè. Maar met een beetje rekenwerk zit een kussen met dit patroon er wel in misschien? Je vindt de uitleg over dit patroon bij Charami. Mocht je trouwens toch deze deken willen maken, dan kun je ook een kant en klaar pakket kopen waarin alles zit dat je nodig hebt, zo mooi.

Okay, I get that it's quite impossible to finish an entire blanket before Valentine's Day, but isn't this heart blanket just beautiful? With some recalculating you may be able to convert this pattern to pillow-size and that's doable I guess! Crochet world shares this pattern with you. 

Valentine's Day free crochet patterns, crochet hearts blanket (photo by Scheepjes/Caro's Atelier) | Happy in Red

En onder het mom 'lekker snel klaar' nog even deze hart-bakjes. Men neme een restje tshirt-garen of Hooked Zpaghetti en binnen een halfuurtje ben je klaar, helemaal fijn. Het patroon vind je op de website van My Poppet.

And these crochet heart baskets are for those who are really pressed for time, but want to make something themselves. All you need is some leftover t-shirt yarn and about 30 minutes, sounds very doable to me. Pattern is over at My Poppet.


Valentine's Day free crochet patterns, heart basket (photy by My Poppet) | Happy in Red

Extra tip voor de Nederlanders: in het Valentijns weekend (13 en 14 februari) willen de Vlamingen laten weten hoeveel ze van ons houden en in dat weekend mogen Nederlanders in Antwerpen dan ook gratis naar álle musea en zijn er allerlei geweldige gratis evenementen. Als dat geen reden voor een stedentrip Antwerpen is, weet ik het ook niet meer.
En, ga jij dit jaar voor iemand wat maken of ga je iemand verrassen? Durf je aan mij te verklappen aan wie dan? Ik zal het niet verder vertellen.

So tell me, are you going to surprise someone for Valentine's Day this year? Will you be making something yourself? Would you mind telling me who you're going to surprise? I promise I won't tell anyone.

5 opmerkingen

  1. Valentijnsdag is natuurlijk ook erg commercieel en een gemaakt moment. Jij boft met een liefde die spontaan romantisch is ;) Heerlijk geniet er van. Wat een leuke patroontjes heb je bij elkaar gezocht.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve patroontjes! Het boek Amigurumi's in Love heb ik zelf thuis, echt leuk :) Die hartjes-lollipops zijn schattig! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ideeën. Het is wel door mijn gedachten geschoten, maar ik heb nog niets bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je laat mooi zien hoeveel kanten je op kunt met hartjes. Prins kikker is echt schattig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Esther,
    Wat een leuke ideeën allemaal. Hele leuke en schattige patroontjes.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.