My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

A pleated tote bag for Liz

Dit weekend brengen we door bij vrienden in Duitsland. Vrienden die eigenlijk Australisch zijn, jarenlang nabij Londen woonden en nu vanwege het werk in Duitsland zijn beland. Een hele omweg die wij altijd wel zo'n beetje hebben mee gevolgd. En nu spenderen we dus een weekendje bij hun, ergens tussen Bonn en Keulen en genieten we van de zon (oké, en misschien een klein drankje). Voor vriendin Liz maakte ik deze pleated tote bag.

Pleated tote bag, vintage fabric | Happy in Red

Husband and me are spending this weekend with friends in Germany. Friends from Australia, who lived near Londen and who now live in Germany, because of work. We basically followed their entire road and now it's taking us to a small village between Bonn and Cologne, in Germany, where we'll basically be enjoying the sun (and maybe a small glass of wine too). For my friend Liz I made this plaeted tote bag.


Liz en ik hebben samen al heel wat meegemaakt. We ontmoetten elkaar bij een gemeenschappelijke vriendin in Leiden. Een paar maanden later stonden zij en haar man bij ons op de stoep (om met de kitten te spelen, wij waren totaal onbelangrijk) en een vriendschap was geboren. Ik ging naar Londen om samen met Liz de Olympische Spelen te beleven, terwijl haar man naar Nederland kwam om samen met die van mij te BBQen. We hebben verjaardagen en feestdagen samen gevierd, maar door hun verhuizing naar Duitsland en mijn bizarre werk- en reisschema kwam het er niet van om af te spreken. Dus een weekend zoals dit is genieten.

Pleated tote bag, vintage fabric | Happy in Red

Pleated tote bag, vintage fabric | Happy in Red

If I would tell you what Liz and me have taken up together you'd laugh. We met through a mutual friend in Leiden, The Netherlands. A few months later she and her husband showed up on our doorstep (to meet our kitten, husband and me were totally unimportant) and a friendship was born. Later in the year we met these guys in Sydney during a few extremely rainy days and we had some awesome meals together. I also went to London to cheer on the cyclists during the 2012 Olympics (whilst her non-sports loving husband came to The Netherlands and BBQed with my husband). We've spent birthdays and Christmases together. But due to their move to Germany, and (I'll admit) my crazy working and travel scedule we weren't able to meet up for two years. Such a shame. So, I am glad we were able to spend time this weekend.

Ik maakte al heel wat pleated tote bags, want ze zijn simpelweg zo leuk om te maken! En dit patroon van Artsy Crafty Babe is nog steeds één van mijn favorieten. Twee weken geleden vond ik een superleuk vintage stofje en ik besloot dat het de perfecte stof was voor een pleated tote. En dat is prima gelukt. Vlieseline erin hoefde niet, want ik voerde de tas met stevig canvas. Verder was ik vreselijk lui, want ik heb de tas zonder sluiting gemaakt en ook geen zak aan de binnenkant...

I've made lots of pleated tote bags over the years. They're just so much fun to make, and to give. And this pattern by Artsy Craftsy Babe is still one of my favorites. Two weeks ago I bouhgt this awesome vintage fabric and I thought it would be perfect for this pleated tote bag. And I guess I was right, it turned out to be such a fun bag. I didn't use interfacing as I've lined the bag with a strong canvas. I also became really lazy as I didn't add any type of closing to the bag and I also didn't put in a little pocket...

Pleated tote bag, vintage fabric | Happy in Red

...want ik heb deze tas min of meer bedacht als woltas. Liz is namelijk ook haakfan! Toen ik haar leerde kennen breide ze nog regelmatig wat, maar ik geloof dat ik haar wel heb aangestoken met het haakvirus. Zo is ze bezig met Sophie's Garden, maakt ze prachtige tweed sjaals en nijlpaarden van African Flowers. Daarom hing ik nog een 'Crochet Queen' bedeltje aan de tas (Google maar even, deze bedels zijn in veel handwerkwinkels wel verkrijgbaar). En ik vulde de tas met leuke wol en andere handwerk goodies...

... Because I kind of destined this bag to become a yarn bag. As Liz is a huge crochet fan! When I met her she loved knitting, but I guess she caught my crochet bug. She's working on Sophie's Garden, makes gorgeous tweed scarved and hippos from African Flowers. That's why I attached a 'Crochet Queen' bangle to her bag and filled the bag with yarn and craft goodies... 

En, wat doen jullie dit zonnige weekend?

So, what ar you doing this (sunny?) weekend?

7 opmerkingen

  1. Well, it's raining all weekend (and for almost 2 weeks straight now) so I'll be cozy inside. On another note--that fabric is awesome! It makes a great bag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk vrolijke tas. Daar zal je vriendin heel blij mee zijn. En vooral ook met de inhoud!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuke tas! Supervrolijke stof ook, kijk daar wordt ik nou happy van ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nice bag, hope Liz liked it (and you had a good time meeting up again!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfect yarn bag! love it and great to see you on craft schooling sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eentje waar ik vrolijk van word ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tas! Daar kunnen heel wat bolletjes in om te haken. Leuk bedeltje heb je eraan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!