My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Cable stitch shawl, a new crochet pattern

Soms loop ik weken, misschien wel maanden met een idee voor een nieuw haakpatroon in mijn hoofd. In dit geval liep ik er al een jaar mee rond, ik moest en zou een omslagdoek maken met een kabelsteek. Maar het duurde effe voor ik echt zo ver was. Er kwamen andere projecten tussendoor, of ik kon er niet lekker voor gaan zitten. Maar de afgelopen weken vond ik mijn concentratie en nu is het patroon af, voor deze kabelsteek omslagdoek.

Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Before I design a new crochet pattern I sometimes walk around thinking about it for weeks or even months. This crochet pattern has been on my mind for almost a year. But I couldn't find the right peace of mind to go and sit down and make and write the pattern. Until last week that is. Then I came into this weird flow, and here we are. A brand new crochet pattern, for a cable stitch shawl. 


Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Ik wilde per se met de kabelsteek werken, een ontzettend leuke steek waardoor je een soort reliëf krijgt in je werk. Door kleuren met elkaar af te wisselen, krijg je een heel leuk effect. Je maakt een driehoekige sjaal (of omslagdoek, zo je wilt) met dit patroon. Als je de slag eenmaal te pakken hebt, groeit de sjaal als vanzelf. Ik heb er zo veel plezier gehad!

I really wanted to work with the cable stitch, this is one of my favorite stitches and it'll create a special type of structure in you project. By alternating this stitch with different stitches, the effect is really nice. With this pattern you'll be making a triangle shawl (or triangle scarf, doesn't matter what you name it) and once you get going, you will keep going. It's so much, fun, I promise. 


Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Voor dit patroon gebruikte ik Cotton 8 en Sunkissed van Scheepjes (je kunt op de website zien waar dit verkrijgbaar is). Dit is katoen dat heel licht blijft, zelfs als je er een deken of een sjaal van maakt. Want deze omslagdoek mag dan lekker groot worden, je wilt natuurlijk ook niet dat deze loeizwaar wordt. Haak dus met een garen op maximaal haaknaald 4 mm.

For this pattern I used Cotton8 and Sunkissed by Scheepjes, cottons that are extremely light and airy, even when you make big projects with it like blankets or shalws, for that matter. Maybe you remember Cotton8 from the Scheepjes 2014 CAL? Anyway, when you make a big wrap like this, you don't want it to become heavy. So I think using a sock, sports or DK yarn is perfect. Let's say, choose a hook no larger than 4 mm (US G hook). 


Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Cable stitch shawl, a new crochet pattern by Happy in Red

Je kunt deze driehoeksjaal op verschillende manieren dragen, ik wikkel hem meestal gewoon helemaal om. Maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon netjes omslaan op verschillende manieren. En, dit is een kleine primeur van mij, ik maakte een haakpatroon in het Nederlands! En niet alleen maar in het Engels. Speciaal voor jullie. Als je dit patroon download via Etsy of Ravelry kun je kiezen uit een Engels of Nederlands document, en dan kies je gewoon voor Nederlands. Handig!

You can wear this triangular shawl in various ways, I always just wrap it around, but if you're a neater lady than me (and changes are, that you are) you'll neatly fold it or wrap it around. It's very versatile. This crochet pattern is available in my Etsy shop and my Ravelry pattern store. 

11 opmerkingen

  1. This is beautiful! Neutral with zing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Esther,
    Wat een ontzettend mooi patroon. Heerlijk lijkt me het. Mooie kleuren afgewisseld met het neutrale grijs. Zo komen de kleuren nog mooier uit. Heel erg gaaf.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi patroon en die kleuren passen zo goed bij je!
    Weer wat op mijn te doen lijstje erbij....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super ! Deze wil ik echt graag maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooie sjaal!! Ook al zou ik meer van zulke projectjes willen doen, ik weet van mezelf dat ik niet heel goed ben met sjaal e.d. haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Esther! What a beautiful pattern. I love the colours you've chosen. Thanks so much for linking up to Thriving on Thursdays. It's always lovely to see you. I'm featuring your post at tomorrow's party.

    Anne @ Domesblissity

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sjaal! Ik durf er nog niet aan te beginnen want ik heb net een deken af waar ik een jaar mee bezig was. En ben bang dat dit ook weer een langlopend project wordt. Ik moet even bijkomen denk ik ;). Ben nu begonnen aan een poppenbed-versie van je chunky 50s blanket, waar ik m'n eigen draai aan geef.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!