My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Cable stitch shawl: it's okay, I can laugh about it now

Allemaal leuk en aardig hoor, poseren met je eigen omslagdoek. Maar zo'n beetje voor een camera heen en weer springen, ik word er altijd een beetje onzeker van. De foto's van mijn kabelsteek omslagdoek zijn goed gelukt. Maar ik wilde jullie ook even laten zien, dat heus niet elke foto goed uit de bus kwam. Sterker nog, er zijn er meer dan 100 gemaakt en ik was echt maar over een stuk of 10 foto's tevreden. Kun je nagaan. Ofwel: Doutzen hoeft nog niet op zoek naar anders werk!

Cabe stitch laugh | Happy in Red

It's all nice and dandy, being a model for your own crochet shawl. But moving and jumping in front of a camera, it makes me extremely self concious! The pics of my cable stitch shawl worked out really well, but I couldn't keep this one from you. Just to show that it took many, many pics before I was happy. Actually, over 100 pictures were taken and I was happy with only about 10 of them. So really, Doutzen Kroes doesn't need to go looking for another job just yet.


Met hele dikke dank aan Nerissa van Miss Neriss in wiens tuin ik mocht rond banjeren en die eindeloos geduldig bleef, terwijl ik worstelde met de sjaal en de wind, kletste tegen het konijn en een beetje onzeker in de lens loerde. Je kunt de geslaagde foto's van onze exercitie hier bekijken.

Many many thanks to the lovely Miss Neriss who's back garden I was allowed to use and who was very patient while I was juggling the shawl and wind, talking to pet bunny Ted and squining uncomfortably into the lense. It's a miracle I have some good photos, at all. You can see those here


Cable Stitch Shawl, pattern Happy in Red, photo by Daisy Boo Creations

Cable Stitch Shawl, pattern Happy in Red, photo by Daisy Boo Creations

De eerste sjaal gemaakt met mijn haakpatroon is trouwens ook al gespot. Handig hoor, dat Instagram en dat mensen je dan taggen om het te laten zien. Zo leuk! Suzy van Daisy Boo Crreations maakte deze sjaal, met geweldige kleurtjes Drops Alpaca dat je kunt haken op naald 3 of 3,5 mm. Mooi hè, dat moet echt wel een heel zachte sjaal zijn! Dus mocht jij ook bezig zijn aan het patroon: houd me gerust op de hoogte. Je kunt het haakpatroon hier vinden en er is ook een Nederlandse versie van.

The first finished shawl from my pattern has been finished already! I really like how people tag me on Instagram when they're working on a pattern that I've designed. Such fun! Suzy, who's on Instagram as Daisy Boo Creations, has had me on the edge of my seat for weeks posting her progress on her shawl. And now it's finished. She used some amazing shades of Drops Alpaca, her shawl must be s incredibly soft. So, if you're working on this pattern, please don't hesitate to let me know. I'd love to hear from you. If yo like the design, you can find the pattern here or here

3 opmerkingen

  1. Leuke foto met een prachtige sjaal Esther!

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig! Leuk met die kleurtjes in subtiele lijntjes tussen de basiskleur.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!