My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Funky Fifties Blanket: in crazy colours

Gewoon haken omdat het kan, tijdens het wielrennen. Ik geloof niet dat er op dit moment iets is wat ik ontspannender vind dan dat. Dus vooruit, ik nam het patroon erbij en een paar bollen leuke en lekkere knalkleuren en gaan! Dit is het resultaat.

Crochet blanket, retro crochet blanket. Funky 50's blanket by Happy in Red

Crocheting a blanket, just because I can. Whilst watching the Tour de France on tv. I don't think there's anything at this moment that relaxes me more. So, I took the pattern, fished some balls of yarn in crazy colours from my stash and off I went. This is the result.
Ik maakte mijn funky fifties deken al twee keer eerder, met vrij dik garen: Drops Paris en Stonewashed XL, op naalden 4,5 en 5 mm. Ik kreeg de vraag of de deken ook in andere formaten en met ander garen is en dat vond ik eigenlijk wel een goede vraag. Want veel mensen haken hun dekens toch het liefst met acryl garens en mijn patroon was eigenlijk geschreven op die dikke garens. Dus ik herberekende en herschreef, testte en voila. Het patroon van de funky fifties deken is nu werkelijk in álle maten en met álle garens te maken!

Crochet blanket, retro crochet blanket. Funky 50's blanket by Happy in Red

Crochet blanket, retro crochet blanket. Funky 50's blanket by Happy in Red

I have made my funky fifties blanket twice before, using rather chunky yarn: Drops Paris and Stonewashed XL, using 4.5 and 5 mm hooks. I was e-mailed more than once if the pattern was also doable in other yarns and I guess that question was more than justified. As I realised that a lot of people, including myself, love to crochet blankets with acrylic yarn, or acrylic-cotton combos. Therefore I recalculated, remade and rewrote the pattern. It's now revised so you can make a funky fifties blanket in any size you like, using your favorite yarn. 

Het heeft me echt een paar Instagram posts geduurd, voordat ik het aandurfde om verder te haken in deze kleuren. Ik vond ze eigenlijk meteen leuk bij elkaar, maar best heftig! Dan is de feedback van het grote publiek toch wel welkom, maar ik kreeg leuke reacties en dus ging ik ermee door. En nu ben ik er blij mee, het is een echte knaller geworden. Een deken met karakter, hoera!

Crochet blanket, retro crochet blanket. Funky 50's blanket by Happy in Red

It took me a few Instagram posts before I dared to continue with these colours. I immediately loved the combination. But not very demure, I guess. So, the feedback of the crowd was welcomed warmly. Lucky for me loads of people thought my choice was great, big relief! And now I am very happy too. It's a bold and happy blanket, full of character, yeah!

Als je deze deken wilt maken, geen probleem. Ik gebruikte Scheepjes Colour Crafter (hier kun je zien waar dit garen te koop is) en ik gebruikte 1 bol van de volgende kleuren: Veviers, Enschede, Bastogne, Luik, Kortrijk en Den Haag. Mijn patroon vind je in mijn Etsy winkel.

Crochet blanket, retro crochet blanket. Funky 50's blanket by Happy in Red


If you'd like to make this blanket, no problem. I used Scheepjes Colour Crafter and used one ball of the folowing colours: Veviers, Enschede, Bastogne, Luik, Kortijk and Den Haag. The pattern is available through Etsy and Ravelry

Deze gehaakte deken is 90 x 135 centimeter, iets groter dan de gemiddelde babydeken volgens mij. En ik kan je zeggen: hij is echt zó ontzettend zacht. De deken zelf is ook in mijn shop te vinden.

This blanket is 90 x 135 centimeters and made on hook 4 mm. So it's a little larger than the average baby blanket I think, which isn't bad at all of course. And lemme tell you, so so nice and soft. The blanket also lives in my shop currently. 

15 opmerkingen

  1. Tot nu dit patroon nog maar alleen in 1 kleurtje tegengekomen. Het geeft direct een heel ander en vrolijkere look aan het deken. Mooi gedaan! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met deze kleurcombinatie ziet de deken er heel anders uit dan de dekens met dit patroon. Handig dat het patroon nu geschikt is voor meerdere garens.

    Groetjes, Maargaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem geweldig in die knal kleuren. Ik vindt de colour Crafter ook heel fijn garen en in zo veel kleuren!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Esther,
    Wat een ontzettend mooie kleuren. Super gaaf. Mooi patroon ook :-)
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Jeez thanks, I was so worried about that orange.

      Verwijderen
  6. A beautiful blanket as all the other you do! congratulations!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wouw! Ik vind het een super combinatie :D Mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. That is a beautiful blanket. I do the same thing with instagram and see if th colours match together in final results!! What a job!! but your blaket always look beautiful...
    Rose.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful blanket Esther! I love the bold colours. Thanks for linking to A Round Tuit. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!